Viime vuosina useammasta lähteesta on saanut lukea, että VAG:n moottorit antavat useimmiten hieman enemmän tehoa ulos kuin tehtaalta on ilmoitettu. Toki penkityspaikka ja -olosuhteet saattavat vaikuttaa tuloksiin. Viime syksynä penkitin Seat Leon 1.8TSI:n, jossa on sama kone kuin esimerkiksi A3 1.8 TFSI:ssä. Omassa nykyisessä kolmosessani on sama moottorikoodikin. Eilen kävin samassa penkissä vakio A3 1.4 TFSI:n kanssa.
Penkityspaikka Kotkassa Ahosen luona ja tulokset kampiakselilla seuraavanlaiset:
1.8 T
178,6hv/5133rpm, tehtaan ilmoitus 160hv
275Nm/3039rpm, tehtaan ilmoitus 250Nm
![](http://i145.photobucket.com/albums/r222/tohkve/Nettiin/th_Leon18TSIdyno130908.png)
1.4T
131,6hv/4826rpm, tehtaan ilmoitus 125hv
231,6Nm/1956rpm, tehtaan ilmoitus 200Nm
Penkityspaikka Kotkassa Ahosen luona ja tulokset kampiakselilla seuraavanlaiset:
1.8 T
178,6hv/5133rpm, tehtaan ilmoitus 160hv
275Nm/3039rpm, tehtaan ilmoitus 250Nm
![](http://i145.photobucket.com/albums/r222/tohkve/Nettiin/th_Leon18TSIdyno130908.png)
1.4T
131,6hv/4826rpm, tehtaan ilmoitus 125hv
231,6Nm/1956rpm, tehtaan ilmoitus 200Nm
![](http://i145.photobucket.com/albums/r222/tohkve/Nettiin/th_A3TFSi.png)
Comment