Sattuipa eilen illalla kolahtaa öljypohja sen verran pahasti että meni paskaksi! Miten tuollaisessa tapauksessa kannattaako alkaa korjaamaan vai etsiä suosiolla uusi ja ehjä tilalle ja mistä? Oisko kellää heittää hinta arviota ja vaikka varaosanroo? Ja käykö muista 1.8T malleista öljypohja tuohon vai onko suuriakian eroja?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S3 (apy) öljypohja
Collapse
X
-
http://cgi.ebay.de/OLWANNE-AUDI-A3-S...3A1|240%3A1318
Siinä olisi, mutta laadusta en tiedä.
edit: 82euroa matkoineen, ilmeisesti.Viimeksi muokannut _jone_; 18.4.2009, 13:56.
-
Riippuu siitä, onko öljypohjassa öljytasoanturia.
Ilman reikää anturille: 038 103 601 MA - suomihinta 200e
Reiällinen: 038 103 603 M - suomihinta 180e
Molempien hinta tepon kautta näköjään ~130e
Käy ainakin seuraavista moottoreista: AGU,AQA,AJQ,ARZ,AUM,APP,AUQ... Riippuu kuitenkin tuosta anturista löytyykö sitä vai ei.
Muistaakseni tuo pohja tulee kiinni tiivistesilikoonilla, merkkiliikkeestä D 176 402 A2 - 22e
E: 2 slow
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja akah Näytä viestiNo tuo ebayn mallihan on tuo 603 M malli eli reiällinen.. Osaako joku varmuudella sanoa tuleeko S3:een reiällinen vai reiätön malli vai onko niitä ollu sekä että, ei itse pysty 100% varmuudella muistamaan eikä nyt pääse tarkistamaankaan?
Comment
-
Short engine for models with oil level sensor, APY,AUL
Short engine, APY,AUL
Niitä on molempia.
038 103 601 MA oil sump
038 103 603 M oil sump with opening for oil level sensor
http://asp.ge/index.php?asp_menu_id=...atus=0&p2=1430
tuon mukaan se olisi MA malli. A3 (8L1) 09.1996 - 05.2003 1.8 T, 1.8 T quattro, S3 quattro tuossa 603 M mallissa ei ole S3 mainintaa. Mutta mene ja tiedä nyt sitten. Arvaus vain. :)Viimeksi muokannut _jone_; 18.4.2009, 15:05.
Comment
-
Teppo mailas mulle vielä tämmösestäki.. http://acf.demoefekti.net/?q=038103601AQ
Mikä ero nyt tällä on noihin 2 verrattuna?!
Comment
-
Mulla APY:ssä on öljyntasoanturi. Jos ei menny pahasti rikki ni hitsauta. Omasta paikattu kahdesti öljypohja ja hyvin on pitänyt vaikka hitsattiin puikolla se.
Comment
-
-99. Muistaakseni moottorin alakiinnike pitää irrottaa. Pari vaihdelaatikon pulttia, öljytason anturin johto, turbon öljynpaluuletku ja sitten nuo öljypohjan kiinnitysruuvit. Vajaa tunti ensikertalaiselta irrotus. Jotkut noista pikkuruuveista on aika hankalassa kolossa, en muista tarvitsinko jotain nivelhylsyjä.
Comment
Comment