Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihteiston täyttöproppu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Vaihteiston täyttöproppu

Sanokaas hyvät ihmiset millä ihmeellä tuon saa auki, ilman että on propusta kulmat pyöreänä. Eli 17mm kuusiokolo ja näyttäis olevan sen verran kovin kiinni että proppu antaa periksi... Vinkkejä sun muita taikoja kaipaisin irrottamiseen. Onneksi jätin sentään öljyt laatikkoon kun tyhjennys proppu sentään lähti ihan sovinnolla aukeamaan :P

Joku kylmäspray tulis ekana mieleen, ei varmaankaan kyllä liian tehokas.

Comment

Kannattaa antaa lämpöä jos mahdollista ja odottaa sit,että jäähtyy ennen aukaisua.Jos mahdollista,voi antaa myös iskua,esim.laittamalla sopivan kolohylsän tai pultin kantaan ja lyö sit siihen.On joskus tuo alumiini/teräs liitokset lujassa.

Comment

Mulla oli perässä pirun tiukassa, eikä lähteny lämmittämälläkään. Lopulta avain pyörähti kannassa eikä ollut muuta vaihtoehtoa kuin hitsihommat. Kannattaa hommata valmiiksi jo uusi proppu.

Comment

tai hakkaa sinne sopivan suuri torxi-hylsy (monikulmio), se saattaa myös auttaa!!

Comment

Kunnollinen (ei mitään halpiksia) kuusiokoloavain kunnolla paikoilleen ja teräsä isku pajavasaralla, pitäis irrota jos koloa ei ole jo pilattu huonolla avaimella.

Comment

Tuttua toi hitsillä irrottaminen.Mulla oli sama ongelma myös perän tyhjennystulpan kanssa.Näissähän on ongelma,että tulpankanta on syvemmällä kuin laatikon/peränkuoren pinta,jolloin avain laajentaa kantaa avattaessa.Tuo torxpään lyöminen siihen aiheuttaa saman ilmiön.

Comment

Hitsaamallahan se piti sitten irti ottaa. Miksiköhän tuo pitää juuri olla 17mm kokoisena? Jää seinämä jo sen verran pieneksi että väkisin alkaa murtamaan. Nyt uudet öljyt ja rvs:t lootassa :)

Comment

Hitsaamalla matalan, mahdollisimman ison mutterin, tulee hyvä rymppi ja aukeaa itsestään.

Comment

Minä olen kättänyt sellaista kierretangon yhdistysmutteria ton avaamiseen. Sopii just reikään ja tarpeeksi pitkä että saa hyvän otteen räikällä tai millä vaan.
                    Joskus on kyllä joutunut käyttämään enemmän voimaa mutta kyllä ne on yleensä auenneet ihan hyvin. Ikinä ei ole proppu menny muusiks.

Comment

Working...
                    X