Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin sökö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaustehostin sökö

    Osaako kukaan selittää mistä johtuu ohjaustehostimen nesteen vaahtoaminen säiliössä? Kierrosten noustessa alkaa nesteen pinta nousta säiliössä ja roiskii sitten korkin pienestä reiästä pitkin konehuonetta. Ohjaustehostin huutaa leipää kun kääntää, eli pumppu on mielestäni ainakin rikki. Voiko olla niin että kierto on jotenkin tukossa koska neste kuplii ja vaahtoaa. Auto A4 b5
    Haulla yritinkin mutta vaahtoamiseen ei syitä löytynyt.
    Kiitos asiallisista vastauksista.

  • #2
    Katso ettei säiliön pohjalla oleva sihti / suodatin ole irti ja pyöri nestevirran mukana säiliössä. Entisessä B5:ssä sain laittaa sitä paikoilleen useampaan kertaan vuodessa kun tuntui irtoilevan.

    Comment


      #3
      Yksi vaihtoehto on myös, että pumppu imee ilmaa jostakin, joko imuletkun vuodosta tai lohkojensa välistä tiivisteistään. Ei välttämättä vuoda ulospäin, mutta vaahdottaa ankarasti, jos on ilmaa seassa.

      Comment


      • #4
        Mystinen on vika, Eilen iltapäivästä yhtäkkiä vaahtoaminen loppui ja tehostimen ääntely myös. Kun auto käynnissä kaikki toimii normaalisti, nesteet pysyvät sisllä ja tehostin toimii. Kun sammuttaa auton alkaa nesteet valua norona maahan.Paikansin vuodon johonkin pumpun alle/taakse. Myös hihnapyörän tiiviste jotenkin sakkaa koska heittää siitä öljyä remmille ja koko konehuoneeseen. Tänään vaihdatan pumpun toivottavasti sillä loppuu temppuilu...

        e: Pumppu oli ihan särki. Uusi paikoilleen ja toimii taas.
        Viimeksi muokannut anttimi; 17.4.2009, 14:19.

        Comment


        • #5
          Kellään kokemusta tuosta pumpun vaihtamisesta AFN koneisessa? Pitääkö viskotuuletin tai vesipumpun hihnapyörä ottaa irti jotta ohjaustehostimen saa pois vai lähteekö ihan helposti vain hihnaa löysäämällä?

          Comment

          Working...
          X