Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittarin irroitus. NG

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmamäärämittarin irroitus. NG

    Mitenköhän mafin saa irti profiilin autosta? Mitä kaikkea pitää irrottaa ja mitä voi tehdä väärin. Tarkoitus on puhdistaa. Jotain vinkkejä kaipaan, kun en ole milloinkaan yhtään mafia irroittanut mistään.

    Kiitosta
    Viimeksi muokannut tipsi; 13.4.2009, 00:10. Perustelu: otsikko kohdalleen

  • #2
    Autossasi on mekaaninen ruisku jossa ei ole maffia.

    Comment


    • #3
      oho. siis ilmamassamittari vai ilmamäärämittari? Air Flow Meter kuitenkin. Käsitteet sekaisin. Pahoittelen.
      Viimeksi muokannut tipsi; 12.4.2009, 23:13. Perustelu: lisäys

      Comment


      • #4
        Siis ilmamassamittari = maf.

        Comment


        • #5
          Ilmamäärämittari = VAF

          Comment


          • #6
            Onko KE3-Jetronicissa sitten ilmamäärämittari? Se, mikä on putsarikotelon päällä.

            edit: Aivan, okkim ehtikin jo. Joka tapauksessa, miten se tulee irroittaa? Määräjakaja pois - ensin varmaan paineet pois järjestelmästä. Kumikyrsä ja piuhat irti. Ja sitten itse mittari. Jotenkin näinkö?
            Viimeksi muokannut tipsi; 12.4.2009, 23:22. Perustelu: jälkijuna

            Comment


            • #7
              On määrämittari. Ilman lämpötila- ja paineanturi _lienee_ määrämittarin yhteydessä. Koko paketti, eli mittari ja määräjakaja irtoaa seuraavasti:
              • Musta hanuri pois löysäämällä klemmarit kummastakin päästä; imusarjan ja vessanpytyn luota.
              • Hanurista irti EVAP-venttiili ja alapuolelta huohotusputki.
              • Hanurin takaa löysätään bensalinjan tulo- ja paluulinjan liitokset: varaa rätti alle, kun paineet poistuu ja bensaa valuu maalipinnalle.
              • Määräjakajan päältä kaikki kuusi bensaputkea irti.
              • Ilmansuodattimen kotelosta (seittemän?) klipsutinta auki.
              • Ohjauspaineensäätimen, vessanpytyn ja vastaavien sähköpistokkeet irti.
              • Se nousee sieltä, kun vähän kampeaa. Tai poistaa enemmän juttuja tieltä :)

              Näin siis profiilin autosi NG-moottorin KE3-ruiskussa.

              Comment


              • #8
                Tuhannet kiitokset! Täydellinen vastaus.

                Comment


                • #9
                  Ei mittää. Kato ettei mene luuhun asti, kun revit pakettia irti siinä etusiipien partateräreuna-ympäristössä.

                  Comment


                  • #10
                    Miksi pitää päästä putsailemaan määräjakajaa? NG kun on vielä pohjimmiltaan mekaaninen ruisku, joten säädöt eivät välttämättä pysy kohdillaan, kun puretaan. Siellä ei siis ole sähköistä VAFia vaan se on suoraan yhteydessä mekaanisesti määräjakajan akseliin.

                    Comment


                    • #11
                      En minä sitä polttoaineen määräjakajaa ajatellut avata vaan irroittaa koko paketin (ilmamäärämittari+määräjakaja) ja tutkia onko vessanpytty jäänyt joskus vetämättä. Puhdistaa jos moskaa tai varpusia löytyy. Ei kai säädöt sekoa, jos letkut ottaa hetkeksi irti? Vai onko mulla taas nämä termit aivan metsässä? Korjatkaa ihmeessä, niin ei tarvitse (tällä erää) enempää itseään nolata :)

                      Comment


                      • #12
                        Vessanpytty kun on termeistä hallussa, muuta ei tarvitse tietääkään :)

                        Kyllähän sen toki irti voi pakettina ottaa ja putsailla. Minä jo luulin, että purkaat atomeihin "kevätsiivousta" varten :) Varoo vain vääntelemästä niitä vipuja niin eiköhän tuo säädöissä pysy. Ja muistaa sitten pitää bensaletkut puhtaina, ettei mene tukkoon takaisin asennettaessa.

                        Comment


                        • #13
                          Onko muuten vessanpytyssä olevaan ajotietokoneen/lautasen asentoanturin asemmointiin olemassa ohjetta?

                          Comment

                          Working...
                          X