Eli auto 2.2l turbo koneella ja tuntuu syövän ihan tuhottomasti öljyä. mistä voi vikaa lähteä hakemaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 öljynsyönti
Collapse
X
-
Tiedä onko tästä kyse, mutta 20vt koneista tehty empiriisiä havaintoja öljynkulutuksen lisääntymisestä, jos kone "ylitäytetään" öljyllä. Eli jos ölppää laitetaan mittatikun mukaan täyteen, niin öljyä häviää aika nopeasti, kunnes saavutetaan noin mittatikun puoliväli, jonka jälkeen "öljynkulutus" vähenee huomattavasti.
Comment
-
Itse ostin viime tiistaina itselleni Sveitsistä tuodun '92 UrS4 avantin, ekana päivänä kertyi 700km sekalaista ajoa heti tarrakilvet saatuani. Torstai iltana ihmettelin öljynpaineiden pienoista häviämistä (mittari heilui 4-5bar väliä) ja tarkastin öljytikun, hyvä kun pää kastui...
Epäilykset heräsi, pakokaasut kun haisivat normaalille, eikä ollut sinertäviä sauhuja.
2 ja 3 pytyn tulpankaivot olivat täynnä öljyä, sekä venttilikopan tiiviste oli öljystä märkä ulkopuoleltakin.
Mistähän saisi tiiviste satseja ja minkä hintaisia nuo ovat olleet? Eipä ole pääsiäispyhien takia päässyt varaosaliikkeisiin käsiksi.
Edit: Onkos nuo tulpankaivojen ympärille tulevat tiivisteet pelkät O-renkaat vai onkos sielä joku hienompi viritelmä? En ole viitsinyt ottaa koppaa irti ennenkun on osat kourassa.
Comment
-
On erikoisempi tulppakaivojen tiiviste, mutta luonnollisesti tulee venakopantiivisteen mukana. Varaosaliikkeen toimitusaika voi olla aika pitkäkin moiselle tiivisteelle. Kannattaa kysellä minkä vaan 20v vitosen mukaan, koska sama tiiviste 2.0/2.3 20v vaparit 90:n ja coupen nokalta on tuetuimpia suomalaisissa varaosakatalookeissa.
Melko epäsiistiä puuhaa muuten yrittää saada poterot puhtaaksi.
Comment
-
Melko epäsiistiä puuhaa muuten yrittää saada poterot puhtaaksi.
Comment
-
Loppu öljynsyönti venttiilikopan tiivisteen vaihdon jälkeen. Tulpankaivojen tiiviste oli kivikova ja mureni pois otettaessa + joku aikasempi omistaja oli sullonu joka paikan täyteen tiivisteliimaa.
Comment
Comment