Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 öljynsyönti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 öljynsyönti

    Eli auto 2.2l turbo koneella ja tuntuu syövän ihan tuhottomasti öljyä. mistä voi vikaa lähteä hakemaan?

  • #2
    Venttilikopantiiviste taitaa olla yksi vaihtoehto. Oletko katsonut onko tulppakaivoissa öljyä?
    Tästäkin taitaa haulla löytyä faktaa.

    Comment


      #3
      niin. Kaikki tiivisteet epäilyksenalaisia, paitsi ehkäpä peltinen kansipahvi. 15v tekee ihmeitä kumin notkeudelle...

      Comment


        #4
        Tiedä onko tästä kyse, mutta 20vt koneista tehty empiriisiä havaintoja öljynkulutuksen lisääntymisestä, jos kone "ylitäytetään" öljyllä. Eli jos ölppää laitetaan mittatikun mukaan täyteen, niin öljyä häviää aika nopeasti, kunnes saavutetaan noin mittatikun puoliväli, jonka jälkeen "öljynkulutus" vähenee huomattavasti.

        Comment


        • #5
          Tuleeko auton jonkun aikaa seistyä siniset savut putkesta heti starttauksen jälkeen, tai savuttaako milläänlailla kun antaa kenkää?

          Comment


          • #6
            Ja tärkein kysymys: Mitä öljyjä käytetty? Onko ajettu aina samoilla öljyillä ja kuinka usein vaihdettu? Entinen oma ässä alkoi syömään Mobilia 1l/1000km, kun öljyillä oli ajettu noin 8000km!

            Comment


              #7
              Itse ostin viime tiistaina itselleni Sveitsistä tuodun '92 UrS4 avantin, ekana päivänä kertyi 700km sekalaista ajoa heti tarrakilvet saatuani. Torstai iltana ihmettelin öljynpaineiden pienoista häviämistä (mittari heilui 4-5bar väliä) ja tarkastin öljytikun, hyvä kun pää kastui...

              Epäilykset heräsi, pakokaasut kun haisivat normaalille, eikä ollut sinertäviä sauhuja.
              2 ja 3 pytyn tulpankaivot olivat täynnä öljyä, sekä venttilikopan tiiviste oli öljystä märkä ulkopuoleltakin.

              Mistähän saisi tiiviste satseja ja minkä hintaisia nuo ovat olleet? Eipä ole pääsiäispyhien takia päässyt varaosaliikkeisiin käsiksi.

              Edit: Onkos nuo tulpankaivojen ympärille tulevat tiivisteet pelkät O-renkaat vai onkos sielä joku hienompi viritelmä? En ole viitsinyt ottaa koppaa irti ennenkun on osat kourassa.

              Comment


              • #8
                Itsellä oli Ässässä myös melko suuri öljynkulutus, mutta kone ihan siisti, ei näkyny vuotoja missään. Noo lopulta sitten selvis että aika oli tehnyt tehtävänsä öljynlauhduttimelle ja sieltä valu öljyt pikkuhiljaa pihalle.

                Comment


                  #9
                  On erikoisempi tulppakaivojen tiiviste, mutta luonnollisesti tulee venakopantiivisteen mukana. Varaosaliikkeen toimitusaika voi olla aika pitkäkin moiselle tiivisteelle. Kannattaa kysellä minkä vaan 20v vitosen mukaan, koska sama tiiviste 2.0/2.3 20v vaparit 90:n ja coupen nokalta on tuetuimpia suomalaisissa varaosakatalookeissa.
                  Melko epäsiistiä puuhaa muuten yrittää saada poterot puhtaaksi.

                  Comment


                    #10
                    Melko epäsiistiä puuhaa muuten yrittää saada poterot puhtaaksi.
                    Trasselia ja paineilmaa, kivasti tuli puhtaaksi... Täytyy ruveta huomenna pommittelemaan joka paikkaa noista tiivisteistä, tahtoo pirssin ajoon! Hitusen eri luokkaa tuon edellisen pirssin (MB '89 w201 2.0) jälkeen :)

                    Comment


                      #11
                      Loppu öljynsyönti venttiilikopan tiivisteen vaihdon jälkeen. Tulpankaivojen tiiviste oli kivikova ja mureni pois otettaessa + joku aikasempi omistaja oli sullonu joka paikan täyteen tiivisteliimaa.

                      Comment

                      Working...
                      X