Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

10vt koneeseen mäntiä..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 10vt koneeseen mäntiä..

    Olis kesän aikana tarkoitus rakennella vähän parempi kone jääradalle mutta muutama tärkeä osa hakusessa. Niistä tärkein ois löytää männät..Wisecoista en oo audeissa kuullut hyvää ( gt corollan ), ks:t on hinnan puolesta unohdettu ( koivunen 280e/kpl ). Ite oon aatellu vw:n pg moottorin mäntiä wössneriltä. Mitä mieltä raati on?

    Imusarjakin ois tarkoitus parannella...ehdotuksia ja vinkkejä otetaan vastaan kiitollisuudella

    #2
    Ellen nyt ihan väärin muista, PG oli jollain linjasta poikkeavalla veivin pituudella eli siis myös lakikorkeudella.
    Tepolta taisi mahlea MC-koneen spekseillä saada ihan järkirahalla.

    Comment


      #3
      Eipä ole tähän hätään minulla mitään tarjota. Tarkoituksena kyllä wisecolla alkuperäisen kopioita ylikokoisena teettää, täysin eri asia vain että millä aikataululla moinen voisi realisoitua.

      Comment


      • #4
        Meikäläisen vähällä ymmärryksellä en tuosta pg:stä löydä mitään mikä sulkis sen pois..puristukset ois äkkiseltään katottuna 8:n paikkeilla.
        Jos jollakin ois joku hyvä katalogi mistä tarkastais niin saispa asiasta varmuuden.

        Comment


          #5
          Taisi tosiaan olla väärä muistikuva että PG lakikorkeudessa olisi eroa. 136mm veivi siinäkin ja männäntappi on 22mm kuten 10v turboissa :)
          Eipä tarvitse siis wisecollakaan customia teettää, koska PG:lle varmastikin löytyy suoraan.

          Comment


          • #6
            Taitaa olla tuo pg ainoa vaihtoehto..Mites nuo puristukset? Muutamaa 10vt:llä kisaa ajaneet muistelevat teettäneensä mäntiä vaparin männistä ( gti golf?? ) Mutta mulla hyllyssä olevista ei ainakaa pysty tekemään..ei tosin tietoa minkä auton männät ne on ( mahlet )

            Eikö kukaan ala imusarjan tuunaamista kommentoimaa??? Kessun sarjasta oon löytänyt kuvia, ei mahda olla ainoa jolla muutettu imusarja?

            Comment


              #7
              KH:lla muutettu ng imusarjasta,mutta ng imusarjalla tarvitset isoreikäisen kannen(nf,ng,rt).

              mulla imusarja tehty kv:een sarjasta, muutettu kaasuläppä imusarjan takapäähän.
              Viimeksi muokannut kessu74; 12.4.2009, 21:05.

              Comment


              • #8
                Onko kukaan tutkinut LT:n imusarjaa?? Volvon vapari dieselissä ahtaat kanavat muuten vois olla ihan kehityskelpoinen aihio. Vai pitääkö tässä alkaa rakentamaan Lehmanin kopiota...

                Comment


                  #9
                  mikä sulla on tehotavoite?? jos johonkin 400hv pintaan,niin turha siihen imusarjaan paljon on panostaa.

                  Comment


                  • #10
                    Tehoa ei oteta yli 400hv missään tapauksessa.. loppuu eteneminen/koneen kesto tulee vastaan. Ajatus ois vaan tehdä "hjyvä kone" .Imusarjan kans ois semmoinen tarkoitus että saatais tasainen täyttö, lyhyet ahtoputket ja tilaa suuttimille. Tuo tilan saaminen varmaan tärkein..

                    Comment


                      #11
                      suuttimet kannattaa laittaa imusarjaan.

                      Comment


                      • #12
                        Mikä on se hyöty ja paljonko sillä saavutetaan jos suuttimet patentoi sarjaan. Tällä hetkellä ne on kannessa ja hyvin on toiminut ( reilu 200 kw )

                        Comment


                          #13
                          Mahtuu normaalit suuttimet eikä tarvitse imusarjan muutoksilla tehdä lisätilaa suuttimille.

                          Comment


                          • #14
                            Männilläkö mc1:n puristukset on pienennetty 7.8:iin. Pitäis uusia mäntiä teetellä, olisko 9.0 hyvä tai peräti 9.3. 1.6bar taitaa olla paineet max, et vois ton 9.3 menevän sit, vai naku herkkä?

                            Comment


                              #15
                              männillähän ne on tehty,034motorsportilta saa nykyään myös JE 10v mäntiä

                              Comment


                              • #16
                                Vastaakos noi laadullisesti supertech:jä. Näyttäs löytyvän 8.5 rutuilla vaa.

                                Comment


                                  #17
                                  kyllä itse ainakin luokittelisin JE männät parhaimpien joukkoon mitä saatavilla on,tilaamalla tuolta saa millä puristuksella haluaa

                                  Comment


                                  • #18
                                    http://www.034motorsport.com/engine-...-i5-p-459.html

                                    Mikäs kestävyys noilla on?

                                    Comment


                                      #19
                                      Kannattaa selvittää saako noita 10vt mitoilla,10vt kanget pienemmällä ala silmällä ja 136mm pitkät.

                                      Monet tosin ajavat vakioilla kangilla,10vt kanget ovat yllättävän kestävät.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eihän ne sit sovikkaan. Voi olla, et vakiot jää paikoilleen. Noi halvat kanget voi jopa olla huonommat.

                                        Comment


                                          #21
                                          En ole toistaiseksi ponnistanut kuin 420Nm, mutta tein 10vt kangille näin:
                                          http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...avId=x38006c52

                                          Comment

                                          Working...
                                          X