Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 starttaa kauan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 starttaa kauan

    Eli ongelmana on, että auto starttaa melko pitkään. Käynnistysääni on aivan normaali, mutta käynnistymisaika on ihmeen pitkä, vaikka ilma ei mikään kylmä olekaan. Vaihdoin tulpat autoon ja ongelma ilmeni jo ennen vaihtoa.

    #2
    Tuo voi olla ihan mitä vain jonkun anturin kunnosta (lämpö, akselin asento jne), bensapumpusta, akun kunnosta jne. Vikakoodit ensin lukuun niin etsintä helpottuu.

    Comment


    • #3
      Et kai paina kaasua tartatessa ?Sillon lähtee pitkän sahuun jälkeen käytiin.Meillä vaimoväki painoi kaasua,kun alkoi ajaa Virosta hankitulla Audilla ja valitti huonoa käyntiin lähtöä.Asia korjaantui ,kun ei paina kaasua tartatessa.

      Comment


      • #4
        En käytä startatessa kaasua. Myös mitä vähemmän bensaa tankissa, niin sitä kauemmin tuntuu starttaavan.
        Viimeksi muokannut masaa; 13.4.2009, 13:58.

        Comment


        • #5
          Jääkö alle länttejä? Bensa vuotaisi jostain? Bensan suodatin tukossa? Milloin vaihdettu? Tai jossain tukosta tai bensapumppu vetelee viimeisiään.

          *pelkkiä arvauksia*

          Comment


            #6
            Suodatinta ensin vaihtoon... Ja sitehkä olis hyvä todeta, että b. linjassa pysyy paine.

            Comment


            • #7
              Bensaa ei valuta. Itselläni on tuo EVAP-venttiili ainakin juminut auki, jonka takia tankissakin kova alipaine. En tiedä vaikuttaako kyseinen venttiili käynnistymiseen sitten. Mistä ton suodattimen löytää?

              Comment


                #8
                Tuossa b5 mallissahan se on siellä apukuskin puolella takarenkaan kohdalla... Hieman tunkilla ylös ja kurkkaus helman taakse. S:ssä taitaa sitten olla eri paikassa?
                Kannattaa ainakin katsoa onko kauhean vanhan näköinen, itsellä oikein katsastusmies sano että suodatin on jo nähny kilometrejä kun oli niin ruosteinen.

                Comment


                • #9
                  Maksaako A4:seen sit bensansuodatin paljon? Ei motonetistäkään löytyny. Ja onko iso homma vaihtaa ite?

                  Comment


                  • #10
                    Marmorilta löytyy halviten, olisko ollut 16-17eur.. Helppo vaihtaa, paja -tyylillä vielä nopeammin vaihdettavissa, tulee nätisti isoilla pihdeillä kehikostaan.

                    http://www.audiworld.com/tech/eng49.shtml

                    Comment


                    • #11
                      Ei taida tukkeutunut suodatin paljon vaikuttaa käynnistyksessä. Mihis se tukos häviäisi, kun käyntiin saa?

                      Comment


                      • #12
                        Joo vähän on nyt vikaa etsitty ja vika on nyt joko bensapumpussa tai jossain venttiilissä.
                        Kun moottorin ollessa sammuksissa letkuista katoaa kaikki paineet ja bensat.

                        Missäpäin nuita venttiileitä on, että vois alkaa ettiä vikaa. Kun ajattelin alottaa vähän halvemmista vaihtoehdoista. Tuntuu tuo pumppu niin kallis olevan. Ja paljon tommoset venttiilit maksaa?

                        Kuuluuko bensapumpun pumpata bensaa virtojen ollessa päällä vai pitääkö auton olla ihan käynnissä?

                        Comment


                          #13
                          Audi A4 B5 starttaa kauan

                          Nyt on ilmennyt pientä häikkää omassa a4 b5 audissani. Pikkupakkasilla käynnistys on vaikeaa. Väännän avaimesta niin virrat menevät normaalisti päälle ja akussakin näyttäisi olevan reippaasti jännitettä yli 13v, auton oman mittarin mukaan. Auto starttaa normaalisti mutta saammuu melkein heti startin jälkeen jos ei anna kaasua. Käynnistyksen jälkeen haisee bensa jonkun aikaa. Kun autolla on ajettu noin puolikilometriä niin toimii aivan normaalisti. Olisiko jollain neuvoa mistä voisi johtua. Pikaista neuvoa odottaessa, kiitos jo etukäteen!
                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.11.2010, 16:51. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                          Comment


                          • #14
                            Oisko moottorinlämpötilaanturi rikki (g62), jos kerta muuten toimii normaalisti. Eli ei laita lisärikastusta oikein kylmäkäynnistyksessä.

                            Omassa oli kans ko. anturi rikki ja antokin siitä vikakoodin, jonka vaihdon jälkeen ei enään tukehdu kun kylmänä painaa kaasua.

                            Mutta edelleen on kyllä vikana, että jos moottori on ollut jonkin aikaa sammuneena, niin saa konetta pyörittää varsin pitkään että lähtee käyntiin. Projektitopicissa on tuota koitettu selvittää tuloksetta.

                            Comment


                              #15
                              Pitääpä koittaa mitä sanoo kun tuon vaihtaa. Muuten ei kyllä mitään vikaa ole ollut, lämpimänä aivan normaalisti käyntiin.

                              Comment


                                #16
                                Itselläni oli samaa vikaa b6:ssa ja lämpötila-anturin vaihdolla selvisi. hinta taisi olla n.30 ?

                                Comment


                                • #17
                                  Aihetta sivutaan reilusti mutta yritetään. Tänään töistä lähtiessä meinasin kotiin lähteä, starttasin ja auto melkein käynnistyi. Tämän jälkeen sahasin muutaman kerran, startti pyöritti jotenkin laiskan oloisesti. Monen sahauksen jälkeen starttasi röpeltäen ja bensa haisi reilusti, kaasua annettaessa mustaa savua putkesta ja myös bensa haisi vahvasti putken päästä. Tämän jälkeen ei oireita. Oli seissyt koko viikon pihalla keula huomattavasti alempana perää. Joku venttiili/takaisku pettänyt? Auto siis B5 1.8 APT-koneella

                                  Comment

                                  Working...
                                  X