Eli ongelmana on, että auto starttaa melko pitkään. Käynnistysääni on aivan normaali, mutta käynnistymisaika on ihmeen pitkä, vaikka ilma ei mikään kylmä olekaan. Vaihdoin tulpat autoon ja ongelma ilmeni jo ennen vaihtoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 starttaa kauan
Collapse
X
-
Et kai paina kaasua tartatessa ?Sillon lähtee pitkän sahuun jälkeen käytiin.Meillä vaimoväki painoi kaasua,kun alkoi ajaa Virosta hankitulla Audilla ja valitti huonoa käyntiin lähtöä.Asia korjaantui ,kun ei paina kaasua tartatessa.
Comment
-
Tuossa b5 mallissahan se on siellä apukuskin puolella takarenkaan kohdalla... Hieman tunkilla ylös ja kurkkaus helman taakse. S:ssä taitaa sitten olla eri paikassa?
Kannattaa ainakin katsoa onko kauhean vanhan näköinen, itsellä oikein katsastusmies sano että suodatin on jo nähny kilometrejä kun oli niin ruosteinen.
Comment
-
Marmorilta löytyy halviten, olisko ollut 16-17eur.. Helppo vaihtaa, paja -tyylillä vielä nopeammin vaihdettavissa, tulee nätisti isoilla pihdeillä kehikostaan.
http://www.audiworld.com/tech/eng49.shtml
Comment
-
Joo vähän on nyt vikaa etsitty ja vika on nyt joko bensapumpussa tai jossain venttiilissä.
Kun moottorin ollessa sammuksissa letkuista katoaa kaikki paineet ja bensat.
Missäpäin nuita venttiileitä on, että vois alkaa ettiä vikaa. Kun ajattelin alottaa vähän halvemmista vaihtoehdoista. Tuntuu tuo pumppu niin kallis olevan. Ja paljon tommoset venttiilit maksaa?
Kuuluuko bensapumpun pumpata bensaa virtojen ollessa päällä vai pitääkö auton olla ihan käynnissä?
Comment
-
Audi A4 B5 starttaa kauan
Nyt on ilmennyt pientä häikkää omassa a4 b5 audissani. Pikkupakkasilla käynnistys on vaikeaa. Väännän avaimesta niin virrat menevät normaalisti päälle ja akussakin näyttäisi olevan reippaasti jännitettä yli 13v, auton oman mittarin mukaan. Auto starttaa normaalisti mutta saammuu melkein heti startin jälkeen jos ei anna kaasua. Käynnistyksen jälkeen haisee bensa jonkun aikaa. Kun autolla on ajettu noin puolikilometriä niin toimii aivan normaalisti. Olisiko jollain neuvoa mistä voisi johtua. Pikaista neuvoa odottaessa, kiitos jo etukäteen!
Comment
-
Oisko moottorinlämpötilaanturi rikki (g62), jos kerta muuten toimii normaalisti. Eli ei laita lisärikastusta oikein kylmäkäynnistyksessä.
Omassa oli kans ko. anturi rikki ja antokin siitä vikakoodin, jonka vaihdon jälkeen ei enään tukehdu kun kylmänä painaa kaasua.
Mutta edelleen on kyllä vikana, että jos moottori on ollut jonkin aikaa sammuneena, niin saa konetta pyörittää varsin pitkään että lähtee käyntiin. Projektitopicissa on tuota koitettu selvittää tuloksetta.
Comment
-
Aihetta sivutaan reilusti mutta yritetään. Tänään töistä lähtiessä meinasin kotiin lähteä, starttasin ja auto melkein käynnistyi. Tämän jälkeen sahasin muutaman kerran, startti pyöritti jotenkin laiskan oloisesti. Monen sahauksen jälkeen starttasi röpeltäen ja bensa haisi reilusti, kaasua annettaessa mustaa savua putkesta ja myös bensa haisi vahvasti putken päästä. Tämän jälkeen ei oireita. Oli seissyt koko viikon pihalla keula huomattavasti alempana perää. Joku venttiili/takaisku pettänyt? Auto siis B5 1.8 APT-koneella
Comment
Comment