Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Parempi laatikko radalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Parempi laatikko radalle

    Löytyiskö vinkkejä parempi välitteiselle vaihdelaatikolle radalle, esim. käykö sovittaa gt coupen peränvälitys 90 audiin? Paljon täällä puhutaan moottorin virittämisestä, mutta ei juuri vaihdelaatikon virittämisestä. Ajattelis että porukka on myös paneutunut myös siihen, eli vinkkejä kaivattais.
    Viimeksi muokannut 8866; 9.4.2009, 09:12. Perustelu: Lisätty kirjaimia, pilkkuja, pisteitä ja välilyöntejä.

    #2
    Auttaisi varmaan vähän tarkemmat tiedot autosta johon olisi tulossa. Eli onko vajaaveto vai quattro, mikä on nykyinen laatikko, jos quattro niin mikä perä? Koneen tyypin mainitsemisestakaan tuskin haittaa on. Vielä jos jotain tietoa laittaa tuohon profiiliin niin ei tarvitse joka kerta erikseen näitä välttämättä mainita.

    Tietävemmät saavat sitten vastata varsinaiseen kysymykseesi, joka sinänsä on mielenkiintoinen.

    Comment


    • #3
      Juu, auto on etuveto 2.3 ng endurance kilpuri, nykyinen laatikko on omanssa, perän välityksethän 5syl taitaa aina olla 4.11. Jos ajattelis että vaihdevälis olisi poikkeamia, esim. avant, ainakin muilla merkeillä löytyy eroja, esim. opel jos on farmari.
      Viimeksi muokannut 8866; 9.4.2009, 09:14. Perustelu: Käytä minuutti enempi aikaa, ennenkuin painat lähetä nappia.

      Comment


        #4
        GT-coupessa ja 90:ssä on tietääkseni aivan samat välärit. Harvempia laatikoita löytyy kyllä sitten Ur-quattrosta ja sitten uudemmista V6 koneista. Ja tiheämpiä laatikoita löytyy 4 cyl laitoksista, jos haluaa kepityssankariksi.

        Comment


        • #5
          ymmärtääkseni etuvetojen ja quattrojen välitykset on samat
          coupe gt välitys näyttäisi olevan Audiworldin mukaan niinkin tiheä kuin 4.90
          Tuolta niitä voi selalilla mallien mukaan.

          Comment


            #6
            Etkasta löytyy kaikkien askien välitykset. Perävaihtoehtoja on 4.55, 4.11 ja 3.89. Noita rattaita pystyy vaihtelemaan keskenään ainakin samantyyppisissä laatikoissa.
            Tuossa on toverien Nuutinen ja Peiponen keräämiä tietoja t89 quattro-laatikoista. Liekö niistä juuri sinulle hyötyä, mutta jos jollekin on.
            Aihe on kyllä mielenkiintoinen, itse olen miettinyt omissa päissäni AKU ja ARV askien yhdistelemistä, tuossa ARV laatikossa mikä nyt on autossani kiinni, on liian iso väli 2-3 ja 3-4, ainakin tuolle vaparikoneelle. Pysyy näillä taidoilla vähän huonosti alueella.

            Comment


            • #7
              Tuli otettua varaosa autosta laatikko irti ja siinä oli CDY 24112 merkit,mikä toi voi olla kun etka ei tunnista moista, ja auto oli audi 90 -89 2.0 etuveto.kun katoin etkasta niin kaikki coupet alkais C kirjaimella,mutta niistäkään ei löytynyt CDY merkkistä,kiinnostais kovasti tietää tuon laatikon perävälityksen,ja vaihdevälitykset.

              Comment


              • #8
                Coupessa on takakontissa oikealla muovinen kippo, jonka takaa pellistä löytyy tarra, jossa lukee moottorikoodi ja laatikon koodi ym... Tiedä sitten 90:stä. Liitteenä välitykset.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut tipsi; 16.4.2009, 22:54. Perustelu: Liite

                Comment


                • #9
                  Tipsille kiitokset, kyllämä sitten oikein näin jostakin, että ALP laatikko on 3.7 perällä, vaikka lähes aina täälä mainitaan että vitoskoneet on 4.11. Meidän kilpuris on tuo kaikein huonoin alp laatikko, pystyiskö sen modifiomaan, että heittää ALP 4 ja 5 rattaat, AKL, AMR, AMV 4 ja 5 rattaiden tilalle, paranis varmaan paljonkin tuon perän ansiosta.
                  Vielökö sai selville mikä tuo CDY kummajainen oikein on.
                  Viimeksi muokannut 8866; 17.4.2009, 09:59. Perustelu: Koita ottaa vinkiksi tuo tekstin selkiyttäminen, vaionkoseniinvaikeaa?

                  Comment


                  • #10
                    Koodit löytyy sekä tasauspyörästölle (etuperä) että vaihteistolle erikseen.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä pystyy rattaita vaihtelemaan.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä tiedän petri että varmasti löytyy koodit,mutta minä en ole löytänyt, kun nyt olen kaksi päivää tuota etsinyt.Tuo oli hyvä tieto että rattaita pystyy vaihtelemaan keskenään,esim.laitetaan AKL laatikko kilpuriin 4.11 perällä annetaan 1,2,3 vaihteiden olla omansa laitetaan 4 5 paikalle ja otetaan ALP 4 AKL 4 paikalle,kyllä on varmasti mahtava laatikko välityksiltään verrattuna mikä meillä nyt on.Mutta jos jollakin vain olisi tuon CDY tiedot niin ottaisin ilolla vastaan,että ei aivan turhaan laiteta sitä nyt viikonloppuna kilpurin kiinni,jos se vaikka on vielä surkeempi kuin ALP.On vähän kiire,kisat olisi ensi sunnuntaina jurvassa.

                        Comment


                          #13
                          Mutta ei niitä toki ristiin pysty vaihtelemaan eli paikalta toiselle. Vitosen kiinteän puolen ratas on ahdistamalla akselissa eli lyhyesti sanottuna aika napakasti kiinni. Muut on pooreilla paitsi 1+2 kiinteä puoli koneistettu akseliin suoraan.
                          Oletan että puhutaan t89 90:stä eli 012/01a askista.

                          Comment


                          • #14
                            Se onnistui yli odotuksin,otettiin CDY laatikko varaosa autosta jonka välitys on 4.11,laitettiin kilpurin ALP 3,4,5 rattaat jossa on 3.8 välitys siihen CDY, ja kyllä tuli hyvä laatikko hintaan ja vaivaan nähden.Huiput tippui 30 km/t,nyt sillä pystyy ajamaan 3,4,5 ilman että se hyytyy paljonkaan,ennen oli 3,4,mitä käytettin ja se hyytyi vaihtaessa.

                            Comment

                            Working...
                            X