Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0E 16v Tehot hukassa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2.0E 16v Tehot hukassa?

    Elikkäs tarkoituksena olis metsästää nuita menetettyjä hevosia ja piristää nykyisiä poneja.. autolla on ajettu n. 350 tuhatta. Muutenkin olis tarkotus herätellä tuota vielä henkiin, ruosteet pois ja uutta maalia pintaan ja sisustaa parannella, verhoiluttaa revenneet penkit, voltti ja vedenlämpötila mittarit laitella yms.

    Tuntuu hieman että kiihtyy laiskemmin mitä saman mallin muut audit elikkä mistähän nuita hevosia alkais etsimään? Öljyä ei vuoda mistään eikä suurempia vikoja näy.

    Auttaako kuuluisat vv-suodattimet tai putken "tyhjentäminen" eli kaikki ylimääräiset pois sieltä ja suora tilalle?

    Onko tarvetta säätää jotenkin ruiskua tai vastaavaa? Tyhmiä kysymyksiä varmaan mutta toivotaan viisaampia vastauksia :), kaikki apu ja neuvot tulis tarpeen, kiitos!

    Niin ja semmosta vielä että ei meinaa lämpimänä käynnistyä ei niin sitten mitenkään, kylmänä käynnistyy hyvin mutta kierrokset jää hetkeks korkealle!

  • #2
    Mittaa puristukset/ohivuodot. Jos kantta ei ole vielä remontoitu löytynee sieltä ainakin osa hevosista.

    Comment


    • #3
      Ruuvvaat siihen hyrskyttimen kylkeen niin audi pitää "ptsiuuhh tsihuhu"
      Mutta valitettavasti sierra jättää sen. :O

      Vitsi vitsinä. Kansi irti ja sitä alat räpläämään, nokkaa uusiks ja röörit hengittämään ;)
      Viimeksi muokannut tarzi90; 6.4.2009, 22:40.

      Comment


      • #4
        Jos nyt tarvii vaan kestää muiden mukana, ni vois alkaa kattelemaan imuvuotoja. Katin poistosta ei oo hyötyä. Bensanpaineenvaraajasta saattais löytyy vika tuohon huonoon käynnistyvyyteen lämpinänä. Ruiskuun ei kannata koskea, jos on vielä korkkaamaton. Mulla ainakin oli pako-ohjurit karmeassa kunnossa tuossa noin 300tkm:n kohdalla, ja venttiilien istukatkin kuulemma koneistuksen tarpeessa, että sikäli ei varmaan menis hukkaan kannen avaus. Ylimääräisiä heppoja noilla toimenpiteillä ei kuitenkaan tule. Olitkos nyt virittämässä vai vaan kunnostamassa entiseen loistoonsa?

        Comment


        • #5
          Pitää katella nuita puristuksia tässä kun saa hankittua mittarin ja nuita imuvuotoja alkaa huomenna katselemaan. Jos siellä on kaikki kunnossa niin aukasta kansi ja ihmetellä sitten mitä sieltä löytyy,ja kyllä se aukastaan varmaan muutenkin jos vaikka saatais hevoset kerättyä talteen.

          No tarkoitus olisi ainakin aluksi kunnostaa entiseen loistoon mutta eihän ne ylimääräiset hevosetkaan olisi pahasta.. :) Onko jotain ideoita sitten vai ihan tiedoks kyselit?

          Se taisi jäädä vielä eilen mainitsematta että kylmänä ku rykäsee käyntiin ni tuppaa jäämään nuo kierrokset tuohon 3000-4000rpm kohdille, siihenkin olisi ihan kiva löytyä selitys..?

          Comment


          • #6
            kylmänä ku rykäsee käyntiin ni tuppaa jäämään nuo kierrokset tuohon 3000-4000rpm kohdille
            Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus. Lämpöanturi voi olla myös viallinen.

            Comment


            • #7
              Jos ei noilla tokene, niin kaasuläpän tyhjäkäyntikytkinkin voi sopivissa oloissa aiheuttaa tuommosta. Jos moottorijarru toimii, niin sitten ei oo tuosta huolta.

              Ei oo viritysvinkkejä tarjota, ainakaan mitään järkevillä euromäärillä toteutettavia.

              Muista tarkistaa myös suuttimien O-renkaat, tai vaihtaa suoraan. Maksaa bosch-liikkeessä muutaman eurosen koko setti. Vikakoodit kannattaa kans sillon tällöin tarkistella, osaavat juoruilla muistakin vioista, kuin mitä ne suoraan ilmoittaa.

              Comment


              • #8
                Jyväskylässä maksoi suuttimien O-renkaat yli 20 euroa Boschilta. Mutta kannattaa vaihtaa silti suoraan, saattaa olla jo aikas kovaa kumia siellä...

                Comment


                • #9
                  Eikö tuo oo muutama euronen, kun puhutaan 6A:sta? (: Samalla kannattaa tarkastaa suuttimien tuotot ja kuviot.

                  Comment


                  • #10
                    Joo, toivottavasti ei meikäläisen projekti moottorissa ole samanlaisia ongelmia :D

                    Comment


                    • #11
                      Tuli tosa nyt pestyä tuota konehuonetta ja tutkittua samalla ni sinne on tehty kaiken näköisiä korjailuja, letkuja teippailtu ja kaikkee muuta mukavaa. :) Tuo haitariputki mikä lähtee pakosarjalta ruiskulle on ainakin nähnyt parhaat päivänsä, päältä päin näyttää ehyeltä mutta alhaalta puuttuu puolet letkusta.

                      b7567, moottorijarru pelaa ihan hyvin, toivottavasti on yks vaihtoehto vähemmän missä olis vika

                      Comment

                      Working...