Eli nykiminen tapahtuu pinakaasulla(1000-2000rpm) ajaessa ykkös ja kakkosvaihteella. Inhottava ajaa parkkipaikalla kun pitää kytkimellä leikkiä että meno ei olisi "kenguru bensatankissa" tyylistä. Katkooko polttoaineen syöttöä vai mikä on?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.3(NG) nykii pintakaasulla, help!
Collapse
X
-
-Käykö tyhjäkäyntiä?
-Missä vauhdissa nykytys loppuu?
-nykimiskö ei tapahdu kolmosella pienessä vauhdissa?
-Alkoiko yht;äkkiä vai onko pahentunut ajan myötä?
-Kiihtyykö normaalisti 1:llä/2:lla?
-oletko ropanut jotain konehuoneessa?
-nykiikö sekä lämpimänä ja kylmänä?
-
Oiskohan kaasuläpän asentotunnistin jotenkin pielessä. Kone saattaa pätkiä polttoaineensyöttöä noilla kierroksilla, kun luulee kaasuläpän olevan kiinni -> kierroksia kuitenkin ~1500 -> kone luulee kyseessä olevan moottorijarrutuksen ja katkaisee bensansyötön -> aiheuttaa nykimistä.
Comment
-
Luulen että sun kone käy laihalla 1000-2000rpm eritt alhaisilla alipaineella ja tästä syystä se nykii....joskus ollu itellä samoja ongelmia.
Lääkkeet:
1.Jos saat aavistuksen nostettua bensanpainetta (tai jos sulla on k-jet niin ohjauspainetta pitää laskea),mutta ei paljoa.
2.Tai ensi kerralla kun käyt mittauttamassa seokset niin kerro ongelmasta,jos he osaisivat auttaa.
3.Tai yksi lääke on kasvattaa tulpan kärkiväliä (jos se on nyt esim 0.8 niin nosta se vaikka 0.2mm) koska pitkä kärkiväli polttaa paremmin laihan seoksen.
Nykyminen on usein liiaan laihan seoksen syytä (erityisesti pintakaasulla ajettaessa)...kylmällä moottorilla ei varmaan ongelmaa ole,kun on "huikka" päällä.
Comment
-
-Käykö tyhjäkäyntiä?
Hyvin käy
-Missä vauhdissa nykytys loppuu?
vauhdista en tiedä, mutta kun vähänkin painaa kaasua
-nykimiskö ei tapahdu kolmosella pienessä vauhdissa?
ei, on sen verran jo vastusta kolmosella ajaessa että niin pienellä kaasulla ajaminen ei oikein onnistu
-Alkoiko yht;äkkiä vai onko pahentunut ajan myötä?
yht'äkkiä
-Kiihtyykö normaalisti 1:llä/2:lla?
kyllä
-oletko ropanut jotain konehuoneessa?
ainoastaan lohkosta imupuolelle menevän huohotinputken purin ja puhdistin tuossa talvella. tosin jouduin hieman purkamaan imupuolta pois että sain putken irti.
-nykiikö sekä lämpimänä ja kylmänä?
kyllä, kylmänä että kämpimänä. lämpimänä ehkä rajumminkin
Comment
-
Toimiko nuo Ilkan ja Tuomaksen ehdotukset? Onko siinä muuten kaasuläpän asennontunnistinta vai se täyskaasun tunnistin?
Hatusta haettua: ehkä sen talvella ropatun huohotinputken liitos tjs ois nyt löystynyt/murtunut ja vetelee ilmaa sieltä ja kun konetta vähän väännättää niin se liitos/halkeama nyt tiivistyy kun kone liikkuu ja sulkee sen "vuodon". Toisaaltahan silloin pitäisi tyhjäkäynnin olla vähän hakevaa???
Kokeile nostaa tyhjäkäytiä hieman, niin tällä saattaa päästä siitä "hieman" kaasun painamisesta.
Kerro täällä miten tuon ongelman kans menee, niin kaikki opimme ehkä jotain
Comment
-
Mitäs eroa noilla kaasuläpän asentotunnistimella ja täyskaasun tunnistimella nyt sitten on? Omassa on kai tuo täyskaasutunnistin. Kuuluuko sen antaa kaikki voltit heti kun läppää avaa edes vähän vai kasvaako/ väheneekö jännite läpän asennosta riippuen? Yleismittäri näytti tuossa täyskaasu puolella ääretöntä vastusta, mutta silti kytkimestä tulee heti pihalle se voltti määrä mitä sille tuleekin. Eli onko ko kytkin tullut tiensä päähän vai noinko sen kuuluukin toimia?
Comment
-
täyskaasun tunnistin on on/off tyyppinen katkaisin, eli kun on lontsari pohjassa niin silloin lambda saa siitä infoa ja rikastaa seosta 7-10%. Se toimii heti kun toinen läppä aukeaa.
kaasuläpän asennon tunnistin antaa tietoa koko ajan datalle, et missä asennossa kaasuläppä on ja sitä mukaan säätää sytkää, bensaa jne...
Comment
-
Mulla A3:sessa samanlaista oireilua (alkaa nykimään 2500-3500rpm:n tienoilla), tosin esiintyy vain lähdettäessä liikkeelle kylmällä koneella - Tuntuu kuin kone saisi liikaa polttoainetta. Oireet lähtee pois parin minuutin ajon jälkeen, kun kone lämpiää.
Ostin auton vasta äskettäin, joten en ole ehtinyt vikaa sen paremmin vielä analysoimaan. Tällä hetkellä tankissa 95okt, pitänee siirtyä 98:sin käyttöön. To menen tarkastuttamaan virheilmoitukset, ja mahdollisesti myös lambda-anturin kunnon. Auto kun on vm.1999, niin voisihan tuo lambdakin olla jo vanhentunut.
Comment
-
VIKA LÖYTY. Se ruiskun "vessanpöntöstä" kaasuläpälle menevä musta ja iso kuminen letku on halki. Tein tuossa äskön siihen Pelle Pelottoman-patentin, ja kyllä kyllä: aivan kuin eri autoa ajais. Samalla kannattaa muuten puhdistaa siellä sisällä oleva metallinen sihti, "kärpäsensilmä" joka mulla oli TODELLA paskainen. Se oli niin likainen, että kovemmilla kierroksilla on nyt aivan selvästi enemmän vetoja!
Comment
Comment