Ei oo vielä 1.8t kanssa viinakokemuksia, mutta voin autosi kyllä säätää. YV:llä detaljit.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
E85 polttoaine
Collapse
X
-
Tuli aihetta tutkiessa vastaan Linkki tuollainen sivu. Mielenkiintoisia tutkielmia oli, varsinkin tuo jos ymmärsin nyt oikein niin että kaikki muovit/kumit jotka kestää bensaa kestävät paremmin etanolia. Toinen asia oli tuo vertaus masinoliin, etanoli sitoo kosteutta jolloin kaikki "ylimääräinen" vesi/kosteus poistuu polttoaineen mukana. Eikä tuo masinolin käyttö ole rikonut yhtään autoa tähän mennessä. masinol Toinen linkki joka osui silmään oli tämä Joka voisi olla halvempi vaihtoehto kuin uudelleenohjelmointi, jos vain toimii. Ennakkoa toi ei tosin lisää joten lisätehot varmaan jäävät pieniksi ? Nakukestävyys tuossa on kyllä melkoinen ja toimii omassa turbotetussa jäärata bemarissa vaparin puristuksilla hienosti, ennakoista tinkimättä.
Comment
-
Eikä tuo masinolin käyttö ole rikonut yhtään autoa tähän mennessä.
Ymmärrät varmaan miksi se masinolin käyttö ennenvanhaan ei ole hajoittanut yhtään autoa (haurastuttanut siis kumiosia), vaikka nykyisen alkoholibensan käyttö aiheuttaisikin ongelmia.
Comment
-
Juu toki suhdeluku oli huomattavasti pienempi masinolin aikoihin, sillä on kyllä suuri merkitys. Tosin joitain autoja jotka olivat huonoja menemään päästöistä läpi niin tankkattiin reilusti masinolia. En muista suhdetta mutta jotain melkein 50/50% ja leima tuli paremmilla päästöillä. Tuossa linkin aiheessa oli myös juttua että kumit/muovit jotka kestää bensaa kestävät paremmin etanolia. Tuosta oli ruotslainenkin tutkimus jossa oli sama tulos: linkki
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja XiuDaa Näytä viestiJuu toki suhdeluku oli huomattavasti pienempi masinolin aikoihin, sillä on kyllä suuri merkitys. Tosin joitain autoja jotka olivat huonoja menemään päästöistä läpi niin tankkattiin reilusti masinolia. En muista suhdetta mutta jotain melkein 50/50% ja leima tuli paremmilla päästöillä. Tuossa linkin aiheessa oli myös juttua että kumit/muovit jotka kestää bensaa kestävät paremmin etanolia. Tuosta oli ruotslainenkin tutkimus jossa oli sama tulos: linkki
Comment
-
Oletetaan että masinoli on 100% etanolia. Ennenvanhaan laitetttiin sitä litra tankkiin ja 49litraa bensaa sitten päälle, tästä saadaan 2prosenttinen etanoli-bensa seos. Nykyisin kun tankkaat 50litraa 98E5 bensaa asemalta, niin saat 2,5litraa masinolia sen seassa. 95E10 seassa sitä on 5litraa ja E85 seassa 42.5litraa.
Ymmärrät varmaan miksi se masinolin käyttö ennenvanhaan ei ole hajoittanut yhtään autoa (haurastuttanut siis kumiosia), vaikka nykyisen alkoholibensan käyttö aiheuttaisikin ongelmia.
01.01.2012 14:37
Comment
-
Oulussa ainakin Välivainion Shell Express on kertarykäisyllä modernisoitumassa. Sieltä kun ei ennen ole saanut kuin 95sta ja dieseliä. Huuli pyöriänä hapuilin pistoolia, kun näiden lisäksi oli ilmestyneet myös 98 ja RE85. RE85 oli vielä huputettuna, mutta eiköhän sitäkin kohta luulisi saavan.
Comment
-
Lappeenrannassa lauritsalan shellin kylmäasemalle oli ilmestyny re85 pistoolit. Jokohan sitä pitäis alkaa itelle säätämään ohjelmaa?!
Comment
-
-
-
Mitä noita edellisiä viestejä luin, niin niitä boxeja on saatavilla myös semmoisia mitkä säätävät seosta lambdan avulla, näin voidaan ajaa e85 ja 98, tai vaikka sekasopalla. Paras tapa olisi kuitenkin säädättää auto tietylle polttoaineelle ihan penkissä.
Itse mietin joskus turbopyörääni että pitäisin mukanani e85 ja 98 säädettyjä karttoja, voisi sitten lennosta heittää tarvittaessa 98 kiinni jos ei vaikka löydy tankkausasemaa... Mutta jäi ajatuksen tasolle ja pyörä käy nykyään 98:lla kun tankillisella e85 ei päässyt edes 100km.
Kannattaa sitten huomioida että tuo e85 reagoi joidenkin metallien kanssa ajan saatossa muodostaen paskaa joka tukkii mm. suuttimia. Ja että linjat ym. pitää kestää etanolia.
Comment
Comment