Heisulivei,
Suunnittelupöydällä vanhan viispyttysen vaihto. Tarkoituksena lähinnä saada hyvään käyttöautoon uutta ilmettä konepuolelle, voimansiirto ja koppa niin hyvässä kuosissa että olisi sääli vaihtaa koko pirssiä pelkästään pienen tehonnoston perässä. Mielessä alustavasti 10V vaihto 20V mottiin (ehkäpä avaramman putkiston siivittämänä), ahtopuolen suunnittelua ehkä myöhemmin? Tarkoituksena nyt vain saada pohjaa ja vanha melko kaluttu kone pois.
Onko kellään kokemuksia ja vinkkejä hommaan? Vakio härpättimestä siis kyse, 136hp 10V vaihdettuna 170hp 20V uusilla putkilla, huomaanko eroa ollenkaan suhteessa fyffen/ajan menetykseen? Mietinnässä alunperin 200TQ:sta koko tekniikanvaihto suoraan, mutta ahtaaksi voi mennä (puskuri/jäähy heti ekana) + katsastussedän marinat, ollako turbotetun 90 quattron seuraava vertailukohde 200-220hp kohdilla s2 sedan vai audi 200?
Kiitän-
Suunnittelupöydällä vanhan viispyttysen vaihto. Tarkoituksena lähinnä saada hyvään käyttöautoon uutta ilmettä konepuolelle, voimansiirto ja koppa niin hyvässä kuosissa että olisi sääli vaihtaa koko pirssiä pelkästään pienen tehonnoston perässä. Mielessä alustavasti 10V vaihto 20V mottiin (ehkäpä avaramman putkiston siivittämänä), ahtopuolen suunnittelua ehkä myöhemmin? Tarkoituksena nyt vain saada pohjaa ja vanha melko kaluttu kone pois.
Onko kellään kokemuksia ja vinkkejä hommaan? Vakio härpättimestä siis kyse, 136hp 10V vaihdettuna 170hp 20V uusilla putkilla, huomaanko eroa ollenkaan suhteessa fyffen/ajan menetykseen? Mietinnässä alunperin 200TQ:sta koko tekniikanvaihto suoraan, mutta ahtaaksi voi mennä (puskuri/jäähy heti ekana) + katsastussedän marinat, ollako turbotetun 90 quattron seuraava vertailukohde 200-220hp kohdilla s2 sedan vai audi 200?
Kiitän-
Comment