Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Auto on 8N 165kw. Sisällä on nyt castrol edge sport 0w-40. En tiedä mitä entinen omistaja oli käyttänyt, mutta castrolia syö ainakin paljon vähemmän kuin sitä entistä. Entisen jatkoksi sai kaataa vaihtovälillä purkkitolkulla öljyä lisää, mutta nyt olen kerran lisännyt puoli litraa vaihtovälin puoleen väliin mennessä eli syö noin litran/15000km
Itselle näyttää huoltomies pistäneen Mobil 1 RF 5W-50.
Auto on 8N 132kW
Hyväksynnät: VW 505.00,
mutta ei näy 502 00 tai 500 00, joista ohjekirjani puhuu.
Onko tuo 505.00 hyväksyntä riittävä TT:hen? vai pitäisikö vaihtaa
sellaiseen, josta löytyy tuo 502 00?
Voiko olla että Turbo olisi syynä öljy hävikkiin? Välillä nimittäin on pientä vedon puutetta. Ihankuin turbo ei heräisi ollenkaan mukaan.
Itsellä 150tkm ajettu -99/00 TTq ja viime syksynä varsin reippaasti öljyä söi, juuri tuollaista 1litra/1000-2000km. Lisäksi ajoin vielä "tupsautti" savua putkista etenkin kaasua painaessa reippaammin. Talvi meni vähällä ajolla (seisoi tallissa pääosin) ja heti keväällä meni turbo vaihtoon, Laakkosella aika suolainen huolto 1800eur total. Mutta tämän jälkeen tehot "palasivat" ja öljynkulutus loppui (nyt menty 7500km huollon jälkeen ja edelleen tikku yläosassa tänään katsottuna, kertaakaan en ole lisännyt öljyä huollon jälkeen). Samalla myöskään tuota savun tupsahtelua ei ole tapahtunut. Eli todennäköisesti turbossa vikaa on, kulutuskamaa nuo tuntuvat olevan...
Comment