Ei voi puhua pelkästään 'S' - moottorien ongelmasta, kaikki FSI- ja TFSI-koneet (=suoraan palotilaan tapahtuva polttoaineensyöttö) kärsivät ongelmasta. Korkeaviritteisissä vapareissa se tehohukka huomataan ehkä herkemmin.
Tässä jotain keskustelua aiheesta:
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...si+imusarjassa
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...arbon-build-up
Imusarjan läppien aiheuttamasta ongelmasta en tiedä, mutta monesti carbon build upin lisäksi tehohukkaa aiheuttaa prakaavat suuttimet. Useasta S ja RS koneesta on testattu ja päädytty vaihtamaan kaikki suuttimet samalla kun imukanavia on putsattu ensimmäisiä kertoja.
E. Samalta kanavalta löytyy kaksi S/RS-koneen (S5 V8 ja R8 V8) tehohukkaa ja dynotusta käsittelevää videota:
https://youtu.be/P8x_h6IRrCs
https://youtu.be/sL3X6JmedIs
Ja tässä B7 RS4 dynotettu ennen ja jälkeen carbon cleanin, tulos +27hp:
https://youtu.be/P9HzH5GYXoQ
Tässä jotain keskustelua aiheesta:
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...si+imusarjassa
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...arbon-build-up
Imusarjan läppien aiheuttamasta ongelmasta en tiedä, mutta monesti carbon build upin lisäksi tehohukkaa aiheuttaa prakaavat suuttimet. Useasta S ja RS koneesta on testattu ja päädytty vaihtamaan kaikki suuttimet samalla kun imukanavia on putsattu ensimmäisiä kertoja.
E. Samalta kanavalta löytyy kaksi S/RS-koneen (S5 V8 ja R8 V8) tehohukkaa ja dynotusta käsittelevää videota:
https://youtu.be/P8x_h6IRrCs
https://youtu.be/sL3X6JmedIs
Ja tässä B7 RS4 dynotettu ennen ja jälkeen carbon cleanin, tulos +27hp:
https://youtu.be/P9HzH5GYXoQ
Comment