Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

FSI koneiden ongelma. Mähmä imupuolella.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Karstan poistoa pähkinänkuorirouheella tyyliin DIY. Eipä tarvi aina olla High-tec vehkeitä :D Pala vaneria, imuri ja biltsun puhalluspistooli. Nerokasta!

    https://www.youtube.com/watch?v=Yuu1IXyk-2Q

    Comment


    • https://www.karkkainen.com/verkkokau...-cleaner-500ml

      Kärkkäisellä näyttäisi olevan myynnissä tuota Hannun mainostamaa ainetta.

      Comment


      • Menee rahat hukkaan tuolla aineella.

        https://www.youtube.com/watch?v=1_giqO78tLY

        Aika olematon puhdistusteho.

        Comment


          Oliko samaa ainetta tai vastaavaa ruiskuttelin yhteen autoista. Ei mitään tietoa auttoiko, mutta jos miettii miten sitä käytetään ja paljonko ainetta kertasuihkasulla sinne menee niin miten se voisi ihmeitä tehdä. Pytythän sen aineen imasee heti. Kovaan tavaraan ei varmaan mitään, mutta ehkä pehmeeseen öljymähmään jotenkin. Ajatus kai on liuottaa sitä tavaraa ja polttaa pytyissä ajan kanssa, eli ei heti kun on purkin suihkutellut.
          Suihkausten pituus oli tyyliin sekuntti kaksi tai muuten kierrokset meinasi rynnätä ihan mahdottomasti.

          Comment


          • Joskus aikanaan mietin, että isän 2.0 FSI Passattiin olisin CRC:n venttiiliinputsausaineella tms. käsittelyn tehnyt. Hiukan takaraivossa kuumotteli, että periaatteessa kai isot irronneet karstamöhkäleet voisivat kattiongelmia aiheuttaa tai jättää venttiilin kantamaan? Kurssikaveri kertoili hiljattain putsanneensa 508 1.6 turbo Pösöstä imupuolta tuolla aineella ja ei ollut suuntaan tai toiseen eroa huomannut. Ilmeisesti Bemarien bensaturboissa on karstaongelmia enemmän kuin FSI/TFSI-koneissa.

            Mitattuja tehoja olisi erittäin mielenkiintoinen kyllä nähdä ihan kunnolla karstasta puhdistetuista koneista ennen ja jälkeen!

            Comment


              PSA:n thp-koneen imuventtiilit putsaavat merkkarilla muovikuularaepuhaltimella. Niihin oli alkuun imuputkeen suihkutettava myrkky, mutta ei se oikein tehonnut kunnolla. Niissä suurin syy imuventtiilien karstoittumiseen on moottorin liiallinen huohotus.

              Comment


              • Ajattelin tehdä sigun autoon (B8.5 A5 2.0 TFSI -12) tuon imukanavien putsauksen viikonloppuna. Olisiko vinkkejä välineisiin millä venttiilien ympäristöä kannattaa puhdistaa, aineisiin ja itse puhdistukseen? Audizinen DIY on aiheesta tuttu ja ainakin imusarjan tiivisteen ajattelin vaihtaa samalla. Joku oli aineena käyttänyt tiivisteenpoistoainetta, mutta onko jollain parempia ehdotuksia?
                Viimeksi muokannut moilantti; 21.2.2019, 08:49. Perustelu: error2

                Comment


                • Tuota itse käytin: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6080...tusspray-400ml
                  En tiedä onko parempia, kyllä se mekaanisen putsauksen tarvitsi tuon lisäksi. Kannattaa huomioida, että tuo tarttuu pintoihin aika kivasti kuivuessaan. Paineilmalla kun putsasin imusarjaa tuosta aineesta lopussa, niin sai ihan hinkata kuivuttuaan konehuoneesta pois.

                  Comment


                  • Tiivisteenpoistoaine ei ole kovin tehokasta karstaan. On tullut testattua.

                    Kokeilisin CRC:n carb & EGR cleaneria. Toimi hyvin ainakin hartsiintuneiden bensajäämien poistoon vanhoista suuttimista. Karstaan en kylläkään ole kokeillut.

                    Comment


                    • Ostin 08 tfsi Audi A6:n 2.0L kuuluuko myös riskiryhmään kartan suhteen ? Käsitinkö oikein että imukanavasta suihkitaan vettä ja metanolia sisään? Kuulostaa niin hullulta

                      Comment


                        Naarmuttaakohan nuo messinki/teräsharjat venttiileitä? Näkisköhän tuon mähmän määrää kameralla purkamatta imusarjaa pois? Hirvittää kyllä ajatus, että puhdistetaan näillä menetelmillä niin, että kansi on paikallaan. Toki kun tarkasti tekee, niin ei pitäisi mitään pahaa päästä tapahtumaan.

                        Turha sitä on jännittää, venttiilit kun on kiinni niin kaikki oleelliset pinnat on silloin piilossa. Jos jotain naarmuja tuleekin venttiilivarren näkyvillä olevaan osaan niin eipä se siinä mitään haittaa kun ei se venttiili enää siitä syvemmälle ohjuriin pääse. :) Samoin seetipinta on seetirengasta vasten.

                        Comment


                        • Venttiiliin ei saa kunnollisia naarmuja edes viilalla, niin mitään harjausta on täysin turha pelätä.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja Pelimies Näytä viesti
                            Ostin 08 tfsi Audi A6:n 2.0L kuuluuko myös riskiryhmään kartan suhteen ? Käsitinkö oikein että imukanavasta suihkitaan vettä ja metanolia sisään? Kuulostaa niin hullulta
                            Kone on pahimpia karstaajia. Puhdistus mekaanisesti, joko liuottimen kanssa pelaamalla ja harjalla tai pähkinänkuorirouheella puhaltaen.
                            En suosittele mitään aineita imukanavaan koneen käydessä.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Wesku79 Näytä viesti
                              Karstan poistoa pähkinänkuorirouheella tyyliin DIY. Eipä tarvi aina olla High-tec vehkeitä :D Pala vaneria, imuri ja biltsun puhalluspistooli. Nerokasta!

                              https://www.youtube.com/watch?v=Yuu1IXyk-2Q
                              Onko joku täällä koittanut puhaltaa pähkinärouheella kotioloissa? Mahtaisiko toimia jos hommaisi bilteman puhalluspistoolin sekä pähkinärouhetta ja tekisi vanerista videon mukaisen adapterin.

                              Comment


                              • Toimisi justiin niinkuin videolla. Tarkoitus ollut tehdä tuo, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi.

                                Comment


                                • Minullakin 3.0TDI:n imusarjan puhdistus ohjelmassa jossain vaiheessa kevättä/kesää. Mistäköhän tuota pähkinänkuorirouhetta saisi hommattua helpoimmin?

                                  Comment


                                  • Täältä

                                    https://www.ebay.de/itm/25kg-Nusssch...t/352189954521

                                    Comment


                                    • Minkäs kokosta rouhetta raati suosittaa tohon?

                                      Comment


                                      • According to the manual of the blasting device from BMW part# 81292208034

                                        "Only blasting material that has been approved by the manufacturer may be used: nutshell granules with grain size of 0.45 - 0.8 mm."

                                        Comment


                                        • Oisko kuopion seudulla kellään muulla tarve? Epäilen, että pärjäisin alle 25kg satsilla :D Tuosta varmaan 2-3 henkeä puhaltelis ihan sopivasti.

                                          Comment


                                          • Tervehdys,

                                            tuosta itse imusarjan puhdistuksesta; voisiko siihenkin toimia ihan kuuma vesi, eli imusarja likoon kuumaan veteen ja/tai jatkuva kuuman veden juoksutus ja sitten mekaanista hommaa perään? Toki huomioitava muovinen imusararja, mitä se kestää kuumuutta, varmaan vaikka kiehuvaa vettä. Ite olen joskus puhdistellut karstoittuneita mäntiä kuumalla vedellä ja hyvin lähti rengasurista mähnä. Toki materiaali on erilainen.

                                            Imukanavat on sitten varmaan eri asia, eli miten sinne sitten kuumaa vettä, ei varmaan mitenkään?

                                            Comment


                                              eBaysta löytyi myyjä joka tekee adatereita tuota hommaa varten:
                                              https://www.ebay.com/sch/edt1981/m.html

                                              Comment


                                              • Mun mielestä tuolla ei ole mitään lisäarvoa vanerin palaseen verrattuna. Voi olla jopa huonompikin, kun puhalluspistooli on väkisinkin keskellä. Vanerilla voi pistoolia siirrellä sinne missä sitä eniten tarvitaan.

                                                Comment


                                                • Kai tossa yksi lisäarvo on.


                                                  Vanerinpalaan ei taida saada imuria liitettyä.

                                                  Comment


                                                  • Ei suoraan, mutta ei tarvitse kummoinenkaan seppä olla, että tekee itse moisen adapterin, johon saa imurin liitettyä ja pystyy myös puhalluspistoolia hieman kääntelemään. Tällainen oli ainakin itsellä ajatuksissa.

                                                    Comment


                                                    • Tuli omasta kulkineesta puhdistettua nuo imuventtiilit, helposti kävi puuilon puhalluspistoolilla ja itsetehdyllä adapterilla. Tuota adapteria ei olisi välttämättä edes tarvinnut tehdä, se esti vain rouheen leviämisen ympäri konetilaa ja välillä tuli puhallettua ilman sitä. Rouhettä jäi ylimääräiseksi jos joku sitä tarvitsee.

                                                      Comment


                                                        Olen nyt lukenut foorumia (tamänkin koko ketjun) ja vielä jäi epäselväksi onko sama mähmä ongelma myös CJEB koneissa mikä minulla on (2014 1.8TFSIq Manuaalilla)? Moottori rupesi hyvin vähän nykimään alakierrokselta kiihdytettäessä moottoritienopeuksissa. Tuntuu, että puhtia olisi vähämmän kuin noin vuosi sitten. Autolla on ajettu 170tkm.
                                                        Pähkinänkuori puhallukseen vienti on käynyt mielessä kun tätä hyvin kevyttä nykimistä on tullut vastaan viimeisen parin viikon aikana pari kolme kertaa.
                                                        Näkisikö VCDS:llä mitenkään esim joitakin arvoja seuraamalla jos imukavissa on tuota mähmää oikein huolella?

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Jimi555 Näytä viesti
                                                          Tuli omasta kulkineesta puhdistettua nuo imuventtiilit, helposti kävi puuilon puhalluspistoolilla ja itsetehdyllä adapterilla. Tuota adapteria ei olisi välttämättä edes tarvinnut tehdä, se esti vain rouheen leviämisen ympäri konetilaa ja välillä tuli puhallettua ilman sitä. Rouhettä jäi ylimääräiseksi jos joku sitä tarvitsee.
                                                          Löytyykö vielä rouheet puhallukseen? Tarvis varmaan omaanki autoon kanavien putsaus tehä.

                                                          Comment


                                                          • Juu rouhetta on vielä, jatketaan yv:llä jos tarvetta on.

                                                            Comment


                                                            • Hello, olisiko aika käydä yhdessä topicissa s-moottorien pahimmat kompastuskivet läpi? Eli onko kukaann penkittänuh autoa ennen/jälkeen imusarjojen läppien. Poiston? Tai esimerkiksi seurannut carbon build-uppia eli venttiilivarsien kartoittamista?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X