Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vielä Multitronicista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vielä Multitronicista

    Etsin haulla tietoa Multitronic vaihteistosta ja paljonhan sieltä löytyikin. Jäin kuitenkin kaipaamaan, tai en löytänyt tarpeellista tietoa/selvyyttä seuraavista asioista:

    -koska Multitronic tuli markkinoille?
    -ovatko jotkut tietyt moottori/vaihteisto yhdistelmät vikaherkempiä kuin muut?
    -onko vaihteiston kestävyys parantunut jostain tietystä vuosimallista eteenpäin?

    Asia alkoi kiinnostaa, kun omalla A6 1,9 tdi-04 autolla on ajettu jo 170000km. Ei kyllä mitenkään oireile, mutta joko kohta ongelmia tulee?
    Luulisi, että Audi olisi tehnyt paljon töitä niin erinomaisen vaihteiston kestävyyden parantamiseksi.
    Toisaalta, käyttäähän Bmw edelleen dieselkoneidensa imusarjoissa läppiä, jotka rikkoutuessaan hajottavat koko koneen. Ei sielläkään tehdas ota mitään kantaa korjauskuluihin(jotka ovat paljon suuremmat, kuin Multitronicin) takuuajan jälkeen. Puuhaavat ryhmäkannetta. Niin paljon koneita on hajonnut.

    #2
    1. Ensimmäinen mitä albumista löysin, oli A6 2.8 09/99 alkaen. Laajemmin käyttöön vm 2001:een ja B6:ssa mukana alusta lähtien.

    3. Kuulemma 6-levyinen kytkin heikompi. Niissä joissa 7 ohjelmoitua pykälää manuaalipuolella kytkin 7-levyinen. Vanhempiinkin vaihdettu jälkikäteen. En tiedä onko jo viimeisissä 6-pykäläisissä tuo kestävämpi... Niistä vanhemmista aiheista tarkemmin.

    Comment

    Working...
    X