Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABT:n lastu ECU:sta toiseen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• ABT:n lastu ECU:sta toiseen

Kaverilla on ylimääräisenä BFB:n ECU vuoden 2004 A4 1.8T -Audista, jossa on ABT:n lastu kiinni. Pystyykös tuota mitenkään kotikonstein laittamaan omaan autooni, siinä kun on sama kone. Vag-com on käytössä mutta riittääkö tuo ja mitä sillä pitäisi tehdä?

Tai onnistuisikohan osaavalta tinurilta vaikka vaihtaa tuo ABT:n lastu ECU:sta toiseen? Pitänee kysyä Königinkin kantaa tuohon suostuisivatko vaihtamaan. Ymmärtääkseni tuo ABT:n viritys siis on ihan fyysinen lastu eikä softa modaus.

No tuota eikös voisi vaihtaa koko boksia vai onko liian helppoa? Vai ollaanko tässä nyt tekemässä jotain koiruuksia?

Comment

No ECU:lla mä meinasin juuri tuota koko boksia. Eli jos olen ymmärtänyt oikein niin tarkoittaa sitä peltilootaa jonka sisällä äly piilee.

Tarinahan meni niin, että kaverin Audi rupesi ongelmoimaan satunnaisesti kun painoi vakionopeuden viiksestä vauhdin pois. Autosta hävisi kaikki tehot ja korjaantui käynnistämällä uudestaan. Moiseen vikaan merkkiliike kertoi ainoaksi lääkkeeksi ECU:n vaihdon. Ja siitä sitten jäi tämä ylimääräinen kaverille.
      Merkkiliikkeestä sanoivat myös, että tätä boksia ei voi sitten käyttää missään muussa autossa.

Nyt kyselinkin että kannattaako/voiko tuota kokeilla omaan autoon ja toimiiko se siinä. Olisi kiva koittaa miten auto käyttäytyisi lastutettuna kun ei ole sellaisella A4:lla tullut koskaan ajeltua.

Koiruuksien teko ei meikäläiselle tule ihan äkkiä mieleen.

Comment

Katso oman boksin numero ja vertaa siihen abt:n lastulla olevaan.

jos numerot täsmää niin vaihat sen omasi tilalle, jos se siis on kunnossa.

Voihan sen pelkän abt:n piirinkin vaihtaa jos numerot täsmää, ja jos se piiri lähtee ehjänä irti.

Comment

Ajoneston koodauksen kanssa saattaa tulla ongelmia, sitä ei voi tehdä itse jos ei ole oikeita koodeja. Eli auto ei lähde toisella ECUlla käyntiin.

Comment

No pitääpä viikonloppuna vertailla noita kun saa sen toisen ECU:n käsiinsä.

Jotain tällaista ajonesto-ongelmaa mä vähän arvelinkin tulevan. Pitänee merkkiliikkeestä kysyä onnistuisiko tuon ECU:n koodaaminen mun autoon käypäiseksi. Ei kai se ihan älyttömiä maksaisi...

Onkos tuossa ECU:n vaihdossa mitään muuta ihmeellistä huomioon otettavaa kun sen vaihtaa paikalleen? Netistä löysin www.a4mods.com sivustolta ohjeen ja vaikutti melko simppelille hommalle.

Comment

Joskus joku puhui että merkkiliike ei saa sopeutettua käytetystä ecusta ajonestoa uudelleen , mahtaako pitää paikkansa?

Comment

Vai niin. No pitää kysyä Savilahden Autosta vaikka mitä ne siihen sanoo.

Comment

Pystyy koodaamaan.
                  Yhdestä vanhemmasta minun a4:sta hukkasi ajoneston koodin, kun käytin akunkenkiä irti.
                  Pörhö koodasi sen uudestaan. Piti kuulemma tehtaalta pyydellä sitä koodia.

Comment

Immo3 vaatii koodit, immo2 ei. Immo2 vekottimissa riittää mittariston sopeutuksen nollaus.

B6 ikäkauden laitteet taitaa tosin olla kaikki immo3.

Ross techin sivuilla on selitetty, mistä nuo erottaa.

Comment

2004:ssa voi olla jo Geko eli vielä uudempi systeemi
                      Tuossa Ecun vaihdosta vähän juttua:
                      http://www.diagnosetool.de/beispiele/immo_3_info_e.pdf

Comment

Immo3 on tuossa ajoneuvossa. Toisen käytetyn ecun koodaaminen autoon vaatii molempien boksien pin-koodit. Tämä onnistuu kyllä merkkiliikkeessäkin.

GeKo ei ole ajonestomalli.

Comment

Auto oli sitten eilen Kuopion Laakkosella ohjainyksikön vaihdossa. Homma onnistui hyvin. Harmi vaan, että jos haluaa vaihtaa vanhan ohjainyksikön takaisin, vaatii se uuden koodauksen.

Laakkoselta lähtiessä oli 60 km/h alueella mutkan takana älppärit tutkaamassa... Olipa hyvä että maltoin mieleni ensi polkasulle motarille asti.
                          Ei autosta vieläkään mitään tykkiä kyllä tullut mutta mukavampi on ohituksiin lähteä kuitenkin.

Comment

Working...
                          X