Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 ei lähde liikkeelle D:llä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 ei lähde liikkeelle D:llä.

    Audi A6 Quatro vm.2004 ajettu 67000 km, ei lähde liikkeelle vaihteenvalitsimen ollessa D-asennossa.
    Tuntuu kuin olisi kolmosvaihde päällä. Kovilla kierroksilla liikkuu laiskasti.
    Tiptronicin puoli pelaa hyvin ja sillä pitää lähteä liikkeelle ja D pelaa ajossa hyvin. Merkkikorjaamolla luettu vikakoodit: Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi -G62 Signaali liian suuri, tilapäinen vika. Vaihdevalvonta väärä välityssuhde. Keskuslukitus 4 eri vikaa. Vaihtoivat lämpötila-anturin ja vaihteistoöljyn. Akkutestin tulos: Kuormajännite 7,7 V, ei testauskelpoinen.
    Eivät osanneet sanoa mistä vika johtuu.
    Viikon päästä vaihdoin uuden akun ja kävin kuittauttamassa vikakoodit, ei auttanut.

  • #2
    Vanha keskustelu, mutta löytyikö/tietääkö kukaan mikä vikana? Itselläni juuri sama ongelma!
    Viimeksi muokannut okkim; 21.3.2015, 22:24. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

    Comment


    • #3
      Menee nyt ihan arvailuksi, kun ei A6:sta ole kokemusta. Sen sijaan A4:ssa on vaihteiston ohjausboksi repsikan jalkatilassa. Jos moottoritilan akkukaukalo ikkunan edessä on täynnä roskaa ja havunneulasia jotka tukkivat tyhjennysreiät, voi siellä päästä vesi kerääntymään ja ennen pitkää se ohjautuu auton sisälle jalkatiloihin kastellen ohjausboksin. Itselle ei ole vastaavaa käynyt, mutta parin selvitellyn tapauksen perusteella olen tuon kaukalon putsaillut itseltä.

      Eli jäljitä ensimmäisenä missä autossasi sijaitsee vaihteiston älyboksi ja tarkasta ettei se ole altistunut kosteudelle tai muille vaurioille. Jos tippi puoli tosiaan toimii, niin itse mekaniikan ongelmat voitaneen sulkea pois ja etsia vikaa äly/anturi puolelta.

      Comment


      • #4
        Joo ohjainboxi tosiaan repsikan jalkatilassa ja sama ongelma a6:ssa akkukaukalo täyttyy vedellä ja läpivienneistä nimenomaan repsikan jalkatilaan vedet. Ohjainboxi tarkastettu ja jopa kansikin avattu. että näkee piirilevyn ja pintapuolisesti ihan hyvän näköinen. Vaihteenvalitsin potikka vaihdettu/kokeiltu ei vaikutusta. öljyt ja suodin vaihdettu.

        Comment


          #5
          Jos ei ole itsellä mahdollisuutta vikakoodien lukuun, niin täältä foorumilta varmaankin löytyy joku ketä sen voisi suorittaa lähistöllä. Ilman vikakoodien lukua on mahdollisuuksia vielä turhan monta.
          Laita vielä auton tiedot, vuosimalli yms, saat tarkempaa tietoa.
          Pihassa on vm. 2000 A6 ja se tosiaan kerää havunneulasia ja lehtiä akkukaukalon ympärille, eli konepelti ylös ja ikkunan edessä oleva tiiviste pois jonka jälkeen saat muovin pois, helppo homma, sieltä saattaa löytyä aikas paljonkin sitä roskaa.

          Comment


          • #6
            Itsellä VCDS ja koodit luettu. Ei anna vikakoodia. auto A6 vm.2000 2.4 V6. Eikä ole ainakaan nyt vettä yhtään akkukaukalossa.

            Comment


            • #7
              Itsellä on sama vika, tosin eri loota-moottorikombinaatio.
              Mulla on ADR ja DFG 4v 01N automaatti

              Sen verran olen asiaa pohtinut että yleensä vika on joko
              - antureissa (pyörimisnopeuden jne. anturit lootassa)
              - lootan mekaniikassa(paineet lootan sisällä väärässä paikassa, eli päästää paineet sivuun, loota rikki...)
              - älyboksissa
              tai sitten jossain ihan muualla, vian saattaa aiheuttaa jopa tarvikemallin laturi... (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=71638)

              Sellaista asiaa olen pähkäillyt että kun ja jos loota menee tähän emergency running modeen:

              http://workshop-manuals.com/audi/a4_...osis_function/

              Niin toimiiko loota silloin ilman älyboksia?
              Eli loota toimii pelkästään hydraulisesti, hydraulipaineet kytkeytyvät täysille koska äly yrittää pelastaa lootan?
              Tällöin myöskään vikakoodit ei tallentuisi koska boksi ei ole käytössä?

              täällä lisää emergency running modesta(pdf-tiedosto):
              www.audi-forums.com/attachments/new-member-area-introduction/5489d1226135409-car-draging-badly-851903_01v-auto-trans-ssp.pdf

              Omasta olen tutkinut vaihtanut lootan öljyt, mitannut kaikki anturit ja solenoidit, lukenut vikakoodit useampaankin kertaan, tarkistanut boksin ym. kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa... mutta silti loota ei toimi.

              Comment


              • #8
                Onko tullu vastaan samanlaista vikaa?

                Vieläkään vastaan samaa vikaa? ei anna mitään vikakoodeja.

                Comment


                • #9
                  Täällä kanssa samanlaista vaivaa D2 korisessa A8

                  Kulkineena siis 1997 vuoden A8 3,7L AEW moottorilla ja 01V (5hp19) askilla ja vika on ollut päällä jo useamman kymmenen tuhatta kilometriä muuttumatta mihinkään.

                  Kepin kun pistää D asentoon niin ei lähde oikein ryömimään eikä kaasullakaan paljoa liikahda, aikansa kun jurnuttaa niin rysähtää nilkutusmoodiin laatikko muodostaen vikakoodin:

                  00297 - Gearbox Speed Sensor (G38) 03-10 No signal - Intermittent

                  Tässäkin ykkönen kytkeytyy normaalisti tippipuolella manuaalisesti tai sitten alimmassa 2 asennossa eikä ykkösellä tunnu minkäänlaista luistoa. Kun auton saa ykkösellä liikkeelle niin voi heittää takaisin D asentoon ja ajella taas seuraavaan täyspysähdykseen asti jolloin joutuu taas manuaalipuolella hoitamaan liikkeellelähdön.

                  Samoin jos kolmosella painaa kickdowniin asti niin että pitäisi ykköselle heittää niin sutasee tyhjää tai siis ei kytke ykköstä :/

                  VCDS livearvoista seuraten G38 anturi antaa kumminkin luotettavan oloista tietoa (jos on group 001 kenttä 3) ja muuten loota toimii kuin ajatus.
                  Viimeksi muokannut squier; 23.11.2016, 22:22. Perustelu: selvennetty tekstiä

                  Comment


                    #10
                    Tismalleen sama vika -95 ikäsessä A6 quattrossa. Oon kyselly tälläkin foorumilla aiemmin, ei vastauksia. Sen voin vahvistaa että ATF öljyn vaihto ei muuttanut tilannetta mihinkään.

                    Comment


                    • #11
                      Ei tässäkään öljynvaihto parantanut asiaa ollenkaan.

                      Tälläisen tekstinpätkän löysin yhdestä kyseistä vaihteistoa käsittelevästä dokumentista:

                      "If the car doesn’t move in drive, but it does move in low, that indicates a very specific problem: The freewheeling clutch probably isn’t holding when you put the transmission into drive. In low, the G1 brake overrides the freewheeling clutch, so the car moves in manual low."

                      Comment

                      Working...
                      X