Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin on jäykkä asfaltilla, jäällä kevyempi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaustehostin on jäykkä asfaltilla, jäällä kevyempi

    Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Auto parkissa tyhjäkäynnillä asvaltilla, niin ohjaus todella jäykkä. Mutta kun antaa kierroksia niin kevenee, ja jään päällä kevyempi.

    Olisko pumppu menossa? Öljyä on säiliössä ja ei vuoda mitään. Auto on S3 vm:99.

    Jätetään se puhetyylinen kirjoitus heti alkuun pois
    Viimeksi muokannut okkim; 23.3.2009, 12:56. Perustelu: Otsikko korjattu, ja poistettu ylimääräisiä pisteitä ym häröjä.

    #2
    0. jäykkä asfaltilla, paikallaan, tyhjäkäynnillä, niin noi tapaa olla.
    1. kierroksia -> pumpun tuotto paranee, paine nousee ja sylinteri jaksaa tehdä työtä.
    2. jään päällä tyhjäkäynnillä, renkaan/jään välinen kitkatulo pienempi, eikä jaksa vastustaa liikettä kuten asfaltilla.

    Vertaa toiseen samanlaiseen A3/S3:seen.

    Rattia ei tavaksi paljon paikallaan pitäisi edes käännellä, varsinkaan "145" leveämmillä renkailla. Ahtaassa paikassakin mieluummin ryömittää kytkimellä ja kääntää sitten. Ei niin henkilöautolla ole kriittistä, mutta esim. kuorma-autolla rasitukset ovat aika julmia paikallaan kääntäessä.

    Comment


    • #3
      Juu eihän niitä pitäisi. Kaveri kokeili pari vuotta uudempaa niin ero oli aika suuri.
      Viimeksi muokannut okkim; 23.3.2009, 12:58. Perustelu: puhetyylin slangi poistettu

      Comment


        #4
        Samanlaisilla renkailla?

        Comment


          #5
          Imaise öljysäiliöstä vanhaa öljyä pois ja lisää uutta. Öljyn viskositeetti "kuluu"

          Comment


          • #6
            just samallaisil..juu se tuli mielee itelläki.

            Comment


            • #7
              Nostellaampa tätä. Samanlaista oiretta löytyy täältä eli tyhjäkäynnillä ohjaus todella jäykkä, mutta kierroksia kun antaa niin on suht normaali. Öljyä lisäsin vähäsen ja kyllä se oli vihreääkultaa. Ei ollut öljyn lisäyksellä mitään vaikutusta. Auttaisikohan oikeasti jos vaihtais ölpät??

              Comment


                #8
                Kyllä auttaa jos alkuperäiset soosit edelleen käytössä

                Comment


                • #9
                  Edelleen painin saman ongelman kanssa. Nyt nesteitä vaihdeltu jo enemmän eikä auta. Olisiko vika pumpussa vai missä?

                  Comment


                    #10
                    Mitä matkamittarissa lukee?

                    Comment


                    • #11
                      Antaako toi vikakoodia jos pumppu esim rikki? Meinaa ei tarttis arpoo jos toi jotain vikakoodia antais ite tarkistaisin ne ainakin alkuunsa jos kerta öljytkin on vaihdeltu.

                      Comment


                        #12
                        Ei tule vikakoodia.

                        Comment


                        • #13
                          veikkaisin kyl kulunutta pumppua oireiden perusteella.

                          Comment


                          • #14
                            160 tkm mittarissa

                            Comment


                            • #15
                              En oo jaksanut kummastella ongelmaa tarkemmin vieläkään, mutta sopiikohan tuohon muista laitteista tuo pumppu jos käytettynä etsis. Varaosanumero olis 8E0 145 153.

                              Comment


                                #16
                                Yhdestä B6/B7 1.8Tq sijaisautosta rikottiin pumppu. Olematon tehostus pienillä rundeilla, 2000rpm+ ja tuntui suht. koht. normaalilta. Vaihtoon meni pumppu.

                                Comment

                                Working...
                                X