Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vesipumpun tai/ja termarin oireilu? - vika ratkaistu -

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    vesipumpun tai/ja termarin oireilu? - vika ratkaistu -

    Noinkohan tuo pumppu nyt sitten hajosi ADR:stä? Eli minkälaiset ko. oireet nyt sitten ovat verrattuna termarin jumiutumiseen? Hakua kokeiltu, mutta meikäläisellä alkaa löydettyjen oireiden lisäksi veden lämmötkin nousemaan sen lisäksi, ettei kabiiniin tule lämmintä ilmaa.

    Eli viikko sitten A4:nen huollossa, jossa huolsivat myös tuon ilmastoinnin. Nyt kun moottori sitten ajossa lämpiää, niin ei tule lämmintä ilmaa ohjaamoon ja jo hetken päästä (n.12 km:n ajon) moottorin lämmöt nousevat jo lähelle sataa astetta, jolloin peli jäähylle! Nestettä on ja ihan normaalin punertavaa.
    Kun moottori kuuma, niin syylärin yläletku ei ole lämmin syylärin juuresta vaan pelkästään imusarjan alta, jossa kumi vaihtuu putkistoksi. Vesi kyllä paisuntasäiliössä kiehuu!?
    Käynnistettäessä tyhjäkäyntikierrokset 1100-1200 rpm. Kieliikö tämä jo rikkontuneesta pumpusta? Eli ei ole kierrossa vastusta?

    Jakopään remppa tehty 20 tkm sitten, jolloin pumppu vaihdettu. En sitten tiedä menikö sinne muovilapainen vai mikä. Termostaatti ja vedet vaihdettu vuosi sitten, kun moottoriin laitettiin DEFA:n lämmitinsetti.
    Viimeksi muokannut JaS; 25.3.2009, 12:02.

    #2
    Termari harvemmin reistaa jumittamalla kiinni. Ei ole juuri tullu vastaan, että olisi jämähtänyt kiinni. Pumpultahan tuo vaikuttaa.

    Comment


      #3
      Pumppuhan se. Millähän aikavälillä tuo 20tkm on täyttynyt? Ts. osillakin on kyllä takuita...
      Nuo muovisiipiset on kyllä ihan paskaa, mutta minkä sille taas voi, kun ei muutakaan oikein enää tunnu saavan :(

      Comment


      • #4
        Jos haluaa metallisiivillä, niin yllättäen ainakin Motonetistä kannattaa kysyä.
        Itse sain metallisiivillä olevan sieltä, viime kesää tosin sekin.
        Oliskohan valmistaja (vai pakkaaja?) ollu ossca.

        Comment


          #5
          Viimeviikolla ostin omaan vaunuun jakopään osat ja vesipumpun motonetistä. Vesipumppu on metallisiivellinen.

          Comment


            #6
            No arvatenkin. Tällä erää pumppu näkyi kestävän marraskuusta 2006, joten takuut on menneet jo sopivasti ohi. Huomenna peli menee Jyväskylässä hyvin palvelevalle AD Auto Mäenpää-verstaalle pajoitettavaksi. Siellä tuntui tämä VAG-ongelma olevan kovin tuttua.

            Comment


              #7
              Noh homma on sinällään noihin vanhempiin nelosiin helppo että jakopäähän ei tarvitse kajota. Ei pitäisi siis olla myöskään kallis remontti. Toki huoltoasentoon se lienee vedettävä, että on tilaa tehdä.

              Comment


                #8
                No niin, Audi liikkuu taas. Yllättäen alkuperäisestä VAG:in pumpusta muoviroottori mennyt halki, jolloin pito akselin pyöllyksellä huono. Eli nätisti oli mennyt roottori kahtia. Itse pumppu vielä oikein hyvässä kunnossa. Kilometrejä pumpulle ehti tulla noin 200 tkm, sillä sitä ei oltu vaihdettu jakopään vaihdon yhteydessä, kuten erheellisesti muistelin.
                Tilalle meni AD:n vastaava tällä erää metallisiivillä.
                Samaan sössöön vaihtoivat ihan aiheesta vesipumpun ja laturin hihnat.

                Pumpun hinta oli muuten 43,30 €.

                Huoltoon mennessä havaitsin, että H7 palaa napsahti rikki etuvalosta, jonka Auto Mäenpään huoltomies oli omatoimisesti vaihtanut ehjään. Jäi erittäin hyvä maku palvelusta!

                Comment

                Working...
                X