Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 tyhjäkäynti oikuttelee (kp-kone)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 tyhjäkäynti oikuttelee (kp-kone)

    Eli joskus käy korkeilla kierroksilla ja joskus matalilla..ja joskus tyhjäkäynti katoaa kokonaan.useimmiten!!
    silloin kun käy korkeilla kierroksilla niin,yht äkkiä sammuu..eli tyhjäkäynti kateissa.


    -olisiko yksinapainen lämpöanturi viallinen?
    -olisiko tyhjäkäyntimoottori matkansa päässä?
    -kaasuläpän asento anturi?(onko tuossa sellaista?)
    -imuvuotoja ei ole.

    -bensapumppu toimii.(ajeltu sillain,et olen säätänyt kaasuläpästä tyhjäkäynnin.toimii hyvin tuollain)..piuha irroitettuna tyhjäkäynti moottorista,koska tekee tuota vikaa satunnaisesti...varsinkin kuumalla koneella!
    jotenkin katkaisee virran tyhjäkäynti moottorista!

    eli olisiko muilla ollut samantyylistä vikaa?

    #2
    http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=38194

    Comment


    • #3
      ok..täytyypä vaihtaa tuo yksinapainen anturi..

      ja kokeilin sillain,et irroitin anturista liittimen,niin juurikin tuo vika tuli..(moottori sammui,mutta pysyi kumminkin käynnissä jalkakaasulla)
      mutta ihmettelin vain korkeita kierroksia välillä..siis tuo anturi voi myös oireilla toisinkin päin?

      nähtävästi tuo anturi viallisena katkaisee virrat tyhjäkäynti moottorista?..

      palaampa asiaan kun anturi on vaihdettu!

      Comment


        #4
        ISV nostaa kierrokset 3000 tuntumaan, jos kaasuläpän mikrokytkin ei toimi eli ISV-boksi luulee kaasun olevan aina auki.

        Jos ISV ei taas saa lämpöanturilta tietoa, pudottaa se koko ISV:n pois toiminnasta. Sama pätee, jos nappaa käynnissä ISV:n johdon irti. Palautuu toimintaan vasta, kun käyttää virrat pois päältä.

        Vaihda se lämpöanturi ja varmista, että johdon liitin ei ole hapettunut.

        Alkaa itsellä olemaan jo aika vakaa käsitys KP:n sielunelämästä :)
        Viimeksi muokannut jasso; 23.3.2009, 10:22.

        Comment


        • #5
          mistäs tuo ISV:n boksi löytyy?

          Comment


            #6
            Jostain kojelaudan alta, vie kaksi relepaikkaa ( eli on yhden releen korkuinen ja kahden levyinen )

            Comment


              #7
              Sieltä ei kannata tosin vikaa lähteä etsimään. Kuvassa oikean puoleinen. Löytyy ratin alta reletaulusta.
              http://www.cs.helsinki.fi/u/nolvi/ti...udi/releet.JPG

              Comment


              • #8
                Tuli käytyä marmoritiskillä..siis kysymässä hinta tuolle anturille..28e..jäi toistaiseksi sinne.
                tälläisen koodinumeron sieltä antoi: 049 919 301

                mahtaneeko olla oikea anturi? löysi tietokoneestaan aimo kasan noita antureita..=))

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja satanen Näytä viesti
                  Tuli käytyä marmoritiskillä..siis kysymässä hinta tuolle anturille..28e..jäi toistaiseksi sinne.
                  tälläisen koodinumeron sieltä antoi: 049 919 301

                  mahtaneeko olla oikea anturi? löysi tietokoneestaan aimo kasan noita antureita..=))
                  tohon -89:siin laitoin semmosen kuin 049919501

                  Comment


                  • #10
                    nyt on rikkinäinen osa hommattu..tosin oli erilaisesta koneesta,mutta kumminkin 2.0L.(maksoi 2e.=)

                    taidampa ajella vain tuolla systeemillä eli kaasuläpästä säädetyllä tyhjäkäynnillä..toimii niin hyvin!!=)) talveksi kait paikalleen??

                    Comment


                      #11
                      Jos ei ole esim. ilmastointia tai paljon sähköä kuluttuvia laitteita, eipä tuo tyhjäkäynti paljon korjauksia tarvitse. Jos vielä sietää aavistuksen normaalia korkeammat kierrokset lämpimänä tai vaihtoehtoisesti aavistuksen alemmat kierrokset kylmänä, niin hyvin pärjää ilmankin aktiivista säätöä.

                      Se anturi on kaikissa sama. Ainakin 1B:ssä ja MC:ssä niitä on jopa kaksi.

                      Ota sitten huomioon, että kyseinen anturi on tekemisissä myös moottorijarrutuksessa syötön katkaisun kanssa. ISV-boksi näet hoitaa myös sen. Jos ei anturi toimi, ei toimi syötön katkaisukaan, mikä taas nostaa ajosta riippuen bensankulutusta reilumminkin ja muuttaa moottorin luonnetta kaasu nostettuna.

                      Comment


                      • #12
                        juu..ei ole ilmastointia jne.ni ja tuo on automaatti..eli ei vaikutusta moottori jarrutukseen.eli hyvin toimii.=))

                        ja säädin tietty vaihteiston tankoa sopivaksi.koska vivuston asento muuttui ja tangon pituus hieman vaikuttaa vaihtoihin.

                        Comment


                        • #13
                          Edellisennä konepistoolimoottorissa oli isv venttiili se,jojka aiheutti vian: Ajoin Hesa-Lpr ja LPr:sa kone sammui liikennevaloissa eli tyhjäkäynti lopahti.

                          Putsasin sen ja vika poistui, mutta oireili vuoden kuluttua.

                          En raskinut ostaa uutta.

                          Comment

                          Working...
                          X