Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 ALT käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kerro sitten mitä korjaus tuli maksamaan. Osat ja työ ?

    Comment


    • #32
      Osa oli n. 20 euroa (ilman toimitusta) Nimarkista tilattuna sen olin jo etukäteen hommannut. Pitää sitten kysyä että paljonko tuon anturin vaihdon osuus työn hinnasta on, koska samalla varmastikin asentavat sen TT-thermon.

      Comment


      • #33
        Noniin kampiakselin asentoanturi vaihdettu. Hintaa tuli n. 30 euroa osa (toimituksineen) ja 70 euroa tunnin työstä. Ei paha ollenkaan mielestäni.

        Comment


        • #34
          Tilannepäivitystä: Auto toimii täysin loistavasti joten ongelma tuli kuntoon anturin vaihdolla! :)

          Comment


          • #35
            Hei!
            Itselläni on samanlaisia ongelmia. A4 B6 -01 ALT koneella.
            Kun lohkolämmitin on pari tuntia päällä, auto lähtee yskähdellen käyntii, kierrokset jäävät hieman matalalle ja nousevat sitten normaalille tasolle. Auto lähtee hyvin käyntiin kylmästä, mutta kylmällä säällä joutuu starttaan pitempään, jos kone ei kerkeä lämmetä 90 asteeseen. Myös flektit lähtevät pyörimään satunnaisesti kylmällä säällä ja sammuvat kun kone on kuumentunut.
            Vikakoodeja tulee mm.
            17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
            P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent. Viittaa ilmeisesti termostaatissa olevaan lämpöanturiin.
            Myös syylärin lämpötila-anturi antaa vikakoodin, "epäuskottava lukema" tms.
            Olen harkinnut itse, että vaihtaisin kaikki koneen lämpötila-anturit, koska ongelmat viittaisivat, että lohkolämmitys sekoittaa järjestelmän ja startti tapahtuu laihalla. Kone käy tasaisesti startin jälkeen, joten puola vikaa tuskin on.
            Onko muilla enemmän kokemusta ongelmista ja montako lämpöanturia koneessa yhteensä on ja mistä ne löytyvät noiden kahden lisäksi?
            Itselläni on kolme tiedossa, yksi on tosiaankin termarissa kai, toinen kuskin puolella alavesiletkussa ennen syyläriä. Kolmas lienee koneen ja rintapellin välissä olevasta laipasta.

            Comment


            • #36
              Koneessa 2 lämpötila-anturia, termostaatti on sähköohjattu eli siellä ei ole mitään lämpötila-anturia. Eli termari vaihtoon, lämpötila-arvoja voi katella teterillä mitä näyttelee.

              Comment


              • #37
                Kannattaa myös asentaa TT-Thermo 1000w tai 1500w perinteisen lohkiksen tilalle.

                Tästä langasta vinkkiä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=116289&page=7

                Comment


                • #38
                  A4 2.0 vuosmallia 2001ei starttaa lämpimänä. Ei edes yritä. Kylmänä toimii niinku pitääki ja sit ku ajelee pitempää et kunnolla lämmin ni toimii. Lämpösenä ei tee mitää ku starttaa.. Ristus ku mänöö hermo..

                  Comment


                  • #39
                    Kampiakselin asentotunnistin, puolat, lämpöanturit.

                    Comment


                    • #40
                      Startti?

                      Siis jos ei edes starttaa

                      Comment


                        #41
                        Siis ei starttaa vai ei käynnisty?

                        Comment


                        • #42
                          Ei starttaa ollenkaan. Ei pyörähä ollenkaan. Siis on aivan pimeenä Startin puhdistin ja mun mielestä siellä näytti kaikki olevan kunnossa

                          Comment


                            #43
                            En kyllä tiedä miten moottorin lämpötila voisi vaikuttaa mutta oletko tarkistanut moottorin maadoituksen? Laita vaikka käynnistyskaapeli koneen ja korin väliin.

                            Comment


                            • #44
                              Kylmänä kun käynnistää pitää ihmeellistä klonkotusta ja ei niinku kävisi kaikilla, hetken ku lämpiää niin käy niin hienosti ku auto vaan käydä voi, tulpat&puolat vaihdettu, mistä lähtis seuraavaks vikaa hakeen?

                              Comment


                                #45
                                Nokkien välinen ketju (jakohihna pyörittää toista nokkaa ja nokkien välillä ketju) venynyt?
                                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...kaketju-poikki
                                Viimeksi muokannut vV8m5; 24.12.2021, 16:40. Perustelu: Linkkiä korjattu

                                Comment


                                • #46
                                  Piti jouluaattona lähtee liikkeelle,niin auto meinasi käynnistyä mutta sammui ja sen jälkeen todella venyvää ja huonoa starttausta,ei auttanut täysi akku/ varavirrat.Hain purkaamolta startin mutta sama homma.Sitten huomasin että bensapumppu ei pyöri ollenkaan,tilasin uuden,ei vaikutusta.Sitten kahlasin kaikki ulkomaiset foorumit ja mittaillut releitä ,ecua ym.Ajonesto sammuu joten ei kai siinäkään vika.Obdelevenillä sain n 120 rpm mutta ihan kuin joku luistaisi?Jako kohdillaan ,otin venttiilikopan irti ja ketju myös kireällä ja kaikki näyttäisi olevan ok.Männät liikkuu eikä näy ylimääräistä siellä.Ainoa mikä tulee mieleen,autoon vaihdettu n.30 tkm sitten valeon kaksoismassakytkin/vauhtipyörä,voisiko se muka jotenkin luistaa tai pultit kaikki irronneet?Vikakoodeja ei ole.????

                                  Comment


                                  • Jora78
                                    Jora78 commented
                                    Editing a comment
                                    Voiko olla että startille huono maadoitus tai virta?
                                    On vaan veemäisessä paikassa toi startti mutta kai pitää könytä uudestaan alle.

                                  • evinrude
                                    evinrude commented
                                    Editing a comment
                                    Maadoitus moottorin ja korin välissä huono. Starttimoottori vetää kiinteää hammaskehää vauhtipyörällä se ei voi luistaa, kaksoismassa tai kytkin ei vaikuta mitenkään.

                                  #47
                                  Laita käynnistyskaapeli moottorin kyljestä koriin moottorin lisämaadoitukseksi. Mulla teki joskus aikoinaan huono moottorin maadoitusjohdon kiinnitys startin laiskuutta.
                                  Siis jos muut edellytykset käynnistymiseen on olemassa laiskan starttauksen ohella.
                                  Viimeksi muokannut Japi; 17.1.2024, 16:41. Perustelu: Lisäys loppuun.

                                  Comment


                                  • #48
                                    Mittailin jännitehäviöt startaessa akun ja startin välistä ,oli alle 0.5 volttia.Vedin suoraan kytkimen kautta virran solenoidille ja auto heräs käyntiin.Otin toisen avaimen taas käyttöön,epäilen että joku ajonesto homma oli päällä,vaikka siitä ei löytynyt mitään vikaa?Bensapumppu heräs henkiin kun laittoi virrat päälle,Aika mystinen vika.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X