Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 ALT käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0 ALT käynnistyy huonosti

    ja käy hetken huonosti,kun on ollut lohkolämmittimessä 1-2 tuntia,kylmänä ja kuumana käynnistyy normaalisti,lämpötilatunnistin vaihdettu ei auttanut, ei anna mitään vika koodia,audi Espoossa kertoivat että vesitila lohkolämmitin pitäisi vaihtaa säteilylämmittimeksi ihmettelen vaan kun on toiminut tällä vesitila lohkolla yli 6vuotta, vika alkoi 120t huollon jälkeen,olisko tietoo
    vm 2003 2.0 bensa ALT
    Viimeksi muokannut multitronic; 21.3.2009, 17:33.

    #2
    Pyytäisin jatkossa panostamaan ulosantiin vähän enemmän kiitos.

    Mikähän lämmitin siinä nyt sitten mahtaa olla, koska pakkaproppujahan tuossa ei ole? Vaihtoehdot siis säteily tai letku. Onko se lämpöanturin lähellä?

    Comment


    • #3
      pakkaproppu? ihan normaali Defa lohkolämmitin, ei letkussa eikä säteily ,piuha näyttää menevän lohkon oikeaan kylkeen,lämpöanturi on sylinterikannen ja rintapellin välissä suurin piirtein

      Comment


      • #4
        Ratkaisu

        Audi Espoo/defa vaihtoi takuuna säteilylämmittimen ja ongelma poistui

        Comment


        • #5
          Audi A4 käynnistyy huonosti

          Kyseessä audi a4 vm2007 R4 alt moottorilla. Ongelmana käynnistys joutuu sahaamaan noin 5-10s ennenkuin lähtee käyntiin ja alkuun röpeltää pienillä kierroksilla muutaman sekunnin ennen tasaantumista. Jos käynnistää ajon jälkeen 15min sisällä niin lähtee hyvin käyntiin.

          Vaihdettu moottorin lämpötila-anturi.
          Kaikki tulpat vaihdettu, joista kolme nokisia ja yksi valkoinen.
          Vikakoodit luettu vcds:llä josta löyty tälläset koodit:

          00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
          41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

          Automaattilaatikolta ja jarruilta
          18265 - Load Signal
          P1857 - 000 - Error Message from ECU - Intermittent

          Testattu myös käynnistää ilman ilmamassamittaria jolloin käynnisty vielä huonommin. Jakotukissa olevan bensanpaineensäätimen alipaineletku vaihdettu--> ei vaikutusta.

          Onko muilla ollut samoja ongelmia ja mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään??

          Comment


            #6
            Onkos puolat kunnossa?

            Comment


            • #7
              Kakkospytyn puolan ajattelin vaihtaa koska sen tulppa oli kuin olis käynnyt laihalla, ja muut kolme rikkaalla.Sytytyspuolista löytyi näiltä sivuilta juttua että ALT moottorin puolat joiden varaosano: EI OLE 06C905115M/06C905115L/06A905115D/06B905115R pitää vaihtaa. Elikä mitä puolaa tonne voi laittaa ja olisko parempi vaihtaa kaikki samalla kerralla.Autolla ajettu 120 th: ja luulisin alkuperäisiksi puoliksi. NGK puolat olis 30e ja marmorilta 06A905115D 63,75e. Tulpanvaihdossa en vielä tiennyt korjaamo kampanjasta ja noita koodeja en katsonut,kysyin länsiautosta asiasta ja he ei tiennyt mitään kampanja 28E9 stä.

              Comment


              • #8
                Kyllä merkkihuollon pitäisi tietää tosta 28E9:stä, itselle tehty omaan autoon tuo samainen kampanja muistaakseni 2010 vaikka vuosimalli on 2002.

                Audilla Helsingissä teetetty, joskus jonkun pienemmän huollon yhteydessä huomasivat että kamppis auki.

                Comment


                • #9
                  Vaihdoin itse kaikki puolat ja vika säilyi eli nyt on varapuolia. Eli nyt täytyisi keskittyä bensanpaineisiin.Olisko jollakin ollut vastaavaa vikaa joka olis korjautunut esim: bensanpainesäätimen vaihdolla tai takaiskuventtiilin laitolla paluu putkeen. Mulla mielessä että bensapumppu joka on tankin sisällä . Ilmeisesti VDO/Siemens ja siinä sellanen haitariputki joka vuotais paineet pois ennen takaiskuventtiiliä. Jostain luin että kovettuu ja halkeaa ja alkaa vuotaa paluu puolen paineet pois. Sen takia joutuu sahaamaan käyntiin jos moottori ei ole käynnyt äskettäin. Tietoa tarvis. Auto muuten pelaa hyvin paitsi käynnistys.

                  Comment


                  • #10
                    Audi A4 ALT, käynnistysongelma satunnaisesti

                    Otsikon auto on ollut mulla yli vuoden ja pelannut ongelmitta, ajettu 250 thk.
                    Noin viikon aikana on ollut ehkä 7 kertaa käynnistymisongelma. Auto ei käynnisty heti. Pitempi starttaaminen ei ilmeisesti auta, mutta kun starttaa muutaman kerran (2-5), niin auto pärähtää heti käyntiin, kun tulee se 'otollinen' starttaus. EPC valo on syttynyt kahdesti, mutta poistuu seuraavalla startilla. Ajo aikana ei ole mitään ongelmaa ollut.

                    Arvelin, josko ei saa pensaa jolloin vika voi olla pensapumpussa tai sen releessä, mutta vaivaisiko tämä vain startatessa ?

                    Mitä muita vaihtoehtoja on ? Jokin anturi ?

                    Vikakoodin lukijaa mulla ei ole.

                    Comment


                      #11
                      Saattaisi olla G62, eli lämpöanturi. Paha tosin mennä sanomaan kun vikoja ei ole luettu.

                      Comment


                      • #12
                        En oikein usko lämpötila-anturin vikaan, koska kone käy ihan hyvin ja normaalisti heti kun käynnistyy. Ongelma on esiintynyt myös kuumalla koneella. Luulen, että silloin kun se ei käynnisty, puuttuu joko kipinä tai pensa.

                        Comment


                          #13
                          Kyllä mullakin B5 kävi ihan nätisti mutta sahautti kun anturi oli rikki.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla ei sahauta vaan useimmiten käynnistyy heti ja silloin kun ei käynnisty, niin sahaaminen ei auta. Pitää startata useita kertoja ja kun tulee se sopiva starttaus, niin heti käynnistyy.

                            Comment


                              #15
                              Niin että jos siellä on anturi rikki, että joskus toimii ja joskus ei? Tuo kyllä täsmää viankuvaukseen ja tosiaan tuo anturi jättää vikakoodin joten ne lukemalla ei tarvitsisi arvailla. Itsellä rikkinäinen anturi näytti moottorin lämmöiksi ~140c ja tämän takia käynnistys-seokset pielessä eikä lähtenyt käyntiin. Lämpötila-anturi maksaa kympin kaksi eikä vikakoodien lukukaan varmaan taloutta kaada.

                              Comment


                              • #16
                                Tuota vikaa setviessä tuli tehtyä havainto, josta voi olla hyötyä kun selvittää pensapumpun toimivuutta. Kun kytket virran, mutta et starttaa, niin kuuluu kun pensapumppu käy hetken, noin puoli sekuntia. Seuraavilla virran kytkemisillä pumppu ei enää käynnisty. Tuli mieleen, onko systeemissä painekytkin, joka kertoo, että painetta on vielä ja pumppua ei tarvitse käynnistää ? Tulin kaupungilta kotiin ja sammutin moottorin ja kytkin heti perään virran päälle ja pensapumppu käynnistyi, joten tämä ei tue edellistä teoriaa.

                                Onko niin, että käyntiinlähtö edellyttää, että kampiakselin anturi toimii ja käynnissä pysyminen edellyttää, että nokka-akselin anturi toimii ? Jos näin olisi, niin minun autossa voi vikana olla kampiakselin anturi, koska ongelmaa on vain käyntiin lähdössä.

                                ps Harkinnassa on oman VCDS-kaapelin hankinta.
                                Viimeksi muokannut kari.rautio; 6.7.2016, 19:42. Perustelu: ps lisäys

                                Comment


                                  #17
                                  Ei ole painekytkintä, tietääkseni ecu laskee koska pumppua pyöritetään uudelleen ellei ole starttausta välillä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt minulla on jo kaksi vikamahdollisuutta. Lämpötila-anturi G62 ja netistä löysin toisen mahdollisuuden: G28

                                    http://www.audizine.com/forum/showth...8)-Replacement.

                                    Epäilen hieman enemmin tätä jälkimmäistä. Kumpikin voidaan tunnistaa VCDS:llä mutta ilmeisesti myös ilman mitään työkaluja. Kun vika seuraavaksi ilmenee, niin tarkkailen mittaristoa kun pyöritän starttia. Jos
                                    G28 on kunnossa, niin kierroslukumittari näyttää lukemaa. Jos vika tulee kuumalla koneella, niin lämpömittari lukeman pitäisi olla järkevä. Oletan, että Andre luki auton omasta mittarista lukeman 140 C eikä VCDS:llä.

                                    Kytkentäkaavan mukaan lämpötila-antureita on 2.
                                    G62 coolant temperature sender
                                    G82 coolant temperature sender for engine outlet
                                    Mikähän on kummankin tehtävä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tais olla niin että mittariston lämpötila luetaan saman anturin eri kanavasta tai eri anturista... Eli siis VCDS:llä joutuu lukemaan tuon lämpötilan jota moottorinohjaus käyttää, mittariston lämpötila näyttää normaalia.

                                      Comment


                                      • #20
                                        On ollut 2 kertaa starttiongelma ja kummallakin kerralla katsoin kierroslukumittaria kun starttasin. Mittari näytti nollaa pari-kolme sekuntia ja ponnahti sitten ylös ja samalla auto käynnistyi. Viittaa siihen, että kierrosluvun antava anturi on rikki.

                                        Iltapäivällä tuli VCDS postiin ja sillä testaamaan. Tuli nämä vikakoodit.
                                        2 Fehlercodes gefunden:
                                        17700 - Thermostat für kennfeldgesteuerte Motorkühlung (F265)
                                        P1292 - 004 - Unterbrechung - Sporadisch
                                        16706 - Geber für Motordrehzahl (G28)
                                        P0322 - 004 - kein Signal - Sporadisch
                                        Readiness: 0000 0000

                                        Jälkimmäinen on juuri tuo kierroslukuanturi. Mutta tuliko virhe siksi, kun moottori ei käynyt ? Nollasin koodit ja luin virheet uudestaan moottorin käyhdessä. Silloin tuli vain tuo edellinen. Tutkimaan netistä mitä se tarkoittaa. Kyseessä on termostaatin lämmitin. Käytetään ehkä kovalla kuormalla/kuumalla kelillä jotta termostaatti avautuu kunnolla ??? Eihän se voi estää moottorin käynnistymistä. Nollasin koodit uudelleen ja luin taas virheet. Nyt ei esiintynyt kumpikaan.

                                        Molemmat virheet ovat satunnaisia, joten vika voi olla huono kontakti, eikä varsinainen anturivika.

                                        VCDS näytti, että moottorin lämpötila on oikein, joten lämpötila-anturi on OK.

                                        Comment


                                          #21
                                          Vaihda tuo G28. Mitään vikakoodia ei saisi tulla, kävi auto tai ei.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ja thermostaatin vaihtokin kannattaa, lämpenee nopeammin talvella. Mulla tuota F265 koodia pukkasi kunnes lopulta ei tyhjäkäynnillä puhaltanut lämmintä sisälle.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vaihdoin sitten lopulta tuon G28 anturin. En pitänyt erikoisempaa kiirettä, kun auto kuitenkin aina käynnistyi eikä ajon aikana koskaan ollut ongelmaa.

                                              Ostin anturin Aliexpressin kautta Kiinasta. Hinta noin 8 € rahteineen.

                                              ALT koneessa anturi on hyvin ahtaassa paikassa. Irrotus onnistuu ainakin auton alta, tuskin yläkautta. Irrotin öljynsuodattimen, jotta tuli lisää tilaa. Anturi on blokissa kiinni yhdella ruuvilla. Ruuvissa on kaksoiskanta, 10 mm kuusio ja 5 mm kuusiokolo. Tuon ruuvin avaamiseen sopii mini-mini-räikkä, johon sopii ruuvauskärjet eli tässä tapauksessa 5 mm kuusiokoloavain. Ruuvin irrotus olisi ehkä onnistunut ilman suodattimen irrotusta tuolla em työkalulla. Minä huomasin kuusiokolon vasta, kun olin jo irrottanut suodattimen.

                                              Olen jo kerran vaihtanut suodattimen tuohon autoon. Poistin sen eteenpäin, jolloin se on käännettävä lähes vaaka-asentoon. Silloin öljyt valuu ulos suodattimesta. Nyt huomasin, että suodin kannattaa ottaa pois taka-kautta. Silloin sen voi pitää pystyasennossa. Kun etumainen pohjapahvi on irrotettu, niin takimmaisen pohjapahvin etureuna on irti ja se antaa ihan helposti niin paljon periksi, että suodattimen saa pystyasennossa pois.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt on noin 1 kk ajettu anturin vaihdon jälkeen. Starttiongelmaa ei ole ollut kertaakaan, mutta yhä tulee tämä toinen virheilmoitus:

                                                17700 - Thermostat für kennfeldgesteuerte Motorkühlung (F265)
                                                P1292 - 004 - Unterbrechung - Sporadisch

                                                Termari näkyy olevan hankalassa paikassa. Kyseessä ALT kone. Kun tuon termarin vaihtaa, niin laturi pitää ilmeisesti irrottaa, mutta ei imusarjaa. Onko näin ?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Audi A4 (b7) vm 2005 2.0i 20v eli ALT moottorilla käynnistyi huonosti n. tunti sitten lämpimänä. Antoi vikakoodin P0322 (ignition/distributor engine speed input circuit no signal) eli varmastikin juuri tuo kierroslukuanturi. Ajoin ajon loppuun, sammutin kotipihalla auton ja käynnistin uudelleen. Vikakoodi oli kadonnut. Seuraan tilannetta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Sen verran usein on nyt antanut tuota samaa vikakoodia ja käynnistysongelmaa, että varasin ajan korjaamolta. Samalla asennetaan TT-thermo 1000w letkulämppäri.
                                                    Uusi kampiakselin asentoanturi maksoi n. 20 euroa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nyt on alkanut tekemään sellaistakin, että maantiellä ajaessa yhtäkkiä kierroslukumittari käy nollassa, nousee takaisin oikealle kierroslukumäärälle ja vikakoodi tulee.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No nyt hitaissa vauhdeissa auto sammui kokonaan varoittamatta. Hemmetti vielä 10 päivää pitäis kulkea töihin, ennen kuin pääsee huoltoon. :S

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          käynistys häiriö

                                                          Alt A4 käynistyy hyvin yli vuorokauden seistyä ja alle 30 min seistyä. vikakoodeja ei löydy luettu eri laitteilla 4 kertaa. Autoon on vaihdettu kampiakselin tunnistin ja nokkaakselin tunnistin sekä kaikki puolat ja tulpat. Nyt puolenvuoden jälkeen kun olen seurannut ongelmaa uskoisin että jo kertaaleen vaihdetun lämpötila-anturin olevan startti ongelman syynä. Ei tunnista kuin kuuman tai kylmän moottorin ja nyt ulkolämpötilan ollessa 3 asteessa starttasi normaalisti, tosin auto seissyt 2 vuorokautta, Mutta flekti lähti pyörimään 2 min startista, outoa kylmä kone.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Homma jatkuu. Auto sammui eikä lähtenyt enää ollenkaan käyntiin. Onneksi kuitenkin työpaikan parkkipaikalla niin sai auton turvallisesti ruutuun. Hinuri piti tilata ja nyt on auto korjaamolla. Yh edelleen sama vikakoodi P0322 (ignition/distributor engine speed input circuit no signal)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X