Otsikon mukainen rinkelikeula tuli sattuman kautta pienellä riskillä hankittua. Autossa HC-arvo korkealla, joka on ihan ymmärrettävää epäsäännöllisen pätkimisen takia. Auto siis pätkii tyhjäkäynnillä ja kierroksilla epäsäännöllisesti (tupsahtelee). Kulutusmittari näyttää 10-30 litraa sataselle tasakaasulla maantiellä 80kmh vauhdilla.
Saatteeksi myyjältä seuraavia tietoja:
Viime katsastuksessa ollut ongemia päästöjen kanssa. Auto ollut pajalla ja asentaja ihmetellyt sytytysennakon heittelyä, sitä kuitenkaan kummemmin tutkimatta. Lukeeko moottorin ohjainlaite kierrosluvun imunokan päästä? Nokkaketju kuulostaisi rallattavan jonkinverran, joten voisiko se selittää ajoituksen heittelyn ja välillä sytyttämättä jättämisen?
Viime kesänä edellinen omistaja on myös teettänyt ohivuotomittauksen josta arvot ovat 3:ssa pytyssä 3-5% ja yhdessä sylinterissä 14%. Onko ero jo hälyyttävä?
Itse mittasin eilen puristuspaineet, jotka olivat 1 ja 4 sylinterissä 11bar. 2 ja 3 sylinterissä 10bar. Eli vaikuttaisi, että nuo 2 ja 3 vuotavat hiukan enemmän. Onko ero jo merkittävä?
Autossa on myyjän mukaan karalan softa. Senverran itse valohoitoa antaessani tutkin että suuttimet ja turbo ovat isommat sekä kytkin vaikuttaa vaikuttaa jäykemmältä painaa eli lienee vaihdettu.
Autoon on vaihdettu ainakin maf, puolat, tulpat, lämpötila- anturi.
Onko enemmän näitä pelejä ropanneilla kokemuksia vastaavasta käyntiongelmasta? Kiitos kaikille jotka jaksoi lukea saatikka vastata.
Saatteeksi myyjältä seuraavia tietoja:
Viime katsastuksessa ollut ongemia päästöjen kanssa. Auto ollut pajalla ja asentaja ihmetellyt sytytysennakon heittelyä, sitä kuitenkaan kummemmin tutkimatta. Lukeeko moottorin ohjainlaite kierrosluvun imunokan päästä? Nokkaketju kuulostaisi rallattavan jonkinverran, joten voisiko se selittää ajoituksen heittelyn ja välillä sytyttämättä jättämisen?
Viime kesänä edellinen omistaja on myös teettänyt ohivuotomittauksen josta arvot ovat 3:ssa pytyssä 3-5% ja yhdessä sylinterissä 14%. Onko ero jo hälyyttävä?
Itse mittasin eilen puristuspaineet, jotka olivat 1 ja 4 sylinterissä 11bar. 2 ja 3 sylinterissä 10bar. Eli vaikuttaisi, että nuo 2 ja 3 vuotavat hiukan enemmän. Onko ero jo merkittävä?
Autossa on myyjän mukaan karalan softa. Senverran itse valohoitoa antaessani tutkin että suuttimet ja turbo ovat isommat sekä kytkin vaikuttaa vaikuttaa jäykemmältä painaa eli lienee vaihdettu.
Autoon on vaihdettu ainakin maf, puolat, tulpat, lämpötila- anturi.
Onko enemmän näitä pelejä ropanneilla kokemuksia vastaavasta käyntiongelmasta? Kiitos kaikille jotka jaksoi lukea saatikka vastata.
Comment