Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1,8tq b6 avj käynti- ja päästöongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joo.. tuo Tuomon linkki auttoi paljon, thanks... Ja Petri oli täysin oikeassa tuon sytkäennakon kanssa, kaverin -03 BEX koneisessa virpoo samaan malliin, tosin mulla rajummin ymmärrettävästä syystä.

    Taisi vika selvitä, kun löysin/ ymmärsin vakkomista misfire counterin.
    Ykköspytty misfiretti, vaihdoin puola+tulppa ristiin kakkosen kanssa -> Edelleen 1. pytyn misfireä.

    Sama homma suutinten kanssa-> misfiret siirtyi kakkoseen.

    Eli suutinvikahan se on. Likainen, tai muuten ei pelitä kunnolla. Kuitenkaan ei ole niin paha, että työntäis vikakoodia. Joskus antaa kyllä, mutta harvoin.

    Kiitoksia arvon raadille vinkeistä.

    Comment


      #32
      Loistava homma että selvisi vika. Itse harkitsisin uusien säätöjen hakemista autoon, jos nyt sattuu hieman etelämpänä liikkumaan.

      Comment


      • #33
        Itse olen vähän samassa jamassa missä Teemu.R aikasemmin.. päästöt ei ole kohdallaan..

        Auto tuotu Virosta (tiedän, vikatikki).. katsastusaika menee kohta umpeen ja ongelmia on yhä. Alunperin oli G40 anturin (nokan asentotunnistin) signaali epäuskottavaa.. vaihdoin anturin, vika säilyi. Auto kävi nätisti, ja kulku OK. Noh, vein ammattilaisten hoitoon, totesivat nokkahihan olevan niin löysällä, kuin sen saa, eli vähän väärin koottu Virossa jossa oli jakopääremppa tehty. Korjattiin, ei auttanut ongelmaan. Tämän jälkeen venakoppa auki ja asiantuntijat totesivat nokkaketjun heittävän hampaalla. Ketju kohdalleen ja tiivisteet samalla uusiksi, mutta nyt tilalle tuli Teemu.R ongelmat eli tyhjäkäynnillä käy tosi rumasti, mutta kierroksilla OK. Päästöt edelleen pielessä. Ketjun nostaja aika jumissa, täytynee hommailla uusi jos tuo tyhjäkäynti korjaantuisi sillä. Päästöt yhä mysteeri.

        Sitten vielä vikamuistissa satunnaisia kat bank 1 efficiency below tresholdia, eli oisko katista jäljellä enää kuoret, pitänee tsekata. Lisäksi kaasua nostaessa kuuluu reilu dumppauksen ääni, pitänee tarkastaa onko kaikki paluuputket kunnossa?

        Teemu.R, oisko antaa vihjettä miten vaakikommilla tarkistan, onko noi puolat OK? Sellainen oikein kunnon 1to2 apinaohje olisi paikallaan :)

        Comment


        • #34
          Moro! Kiireitä pidellyt, kun ei ole foorumia joutanut vilkuilemaan.
          Vakkomissa measuring group 015 ja 016 on misfirelaskurit sylinterittäin. 015 on kolme eka pyttyä ja 016 on sitten se nelonen. Jos joku pytty antaa misfireä, niin kokeile vaihtaa puolaa eri pyttyyn ja katso vaihtaako vika sylinteriä. Tulppien ja suuttimien kanssa sama homma.

          Comment

          Working...
          X