Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3 7A moottori ahdettuna

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3 7A moottori ahdettuna

    Olisi haaveena hommata 80 tilalle coupe quattro ks. koneella ja turbottaa se. Onko yleensä edes mahdollista? Puristuspaineita pienemmäksi, vahvemmat kiertokanget, mitä muuta tulee ottaa huomioon? Myös matalampi viritteinen NG-kone(10v) voidaan ottaa viritysaihioksi, mikäli se tulee helpommaksi rakentaa.

    Niin, ja tietenkin niin että tehot kasvaisi vain sen +25% mentäessä katsastukseen ;). Ei tarvitse alkaa rueta alustan osia päivittämään yms.

    #2
    halvemmaksi tulee ostaa turbokone kuin tuota alkaa muuttamaan.

    Comment


    • #3
      Alustan ja jarrut joutuu muuttamaan koska vertailumalli on olemassa ja se on S2 coupe. Sen mukaiseksi. AKE on asiassa varsin yksiselitteinen:

      http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...uuttaminen.htm

      Vilkaise viisi kohtaa "turboahtimen jälkiasennus" ja siihen liittyvät asiat vertailumalleihin liittyen. Tältä osin kohta 4 vastaa aika tyhjentävästi.

      Coupe quattron osalta se vaatii uudet jarrut napoineen (pulttijako vaihtuu jolloin menee myös vanteet), alustan S2 jne.

      Ellei sitten tee siten että ahtaa 170hv vaparin ja saa aikaiseksi 168hv. Sitten sen kai saisi tehdä.

      Comment


        #4
        Käytä searchia ja tutki projektiosastoa. Hakusanoiksi vaikka 3B, AAN ja ABY. 7a koneen järjellinen turboahtaminen edellyttää kannen modaamista (vesiharava), sekä mäntien ja kankien vaihtamisen.

        Comment


          #5
          Hommaa sedani niin se on valmiiksi vertailumalli eikä tarvita kakkosen palikoita.

          Comment


            #6
            7a:ssa vähäpässisyys on toisille ongelma, sen pääsee kiertämään alustapalikat vaihtamalla, kumpireitti nyt ikinä sitte mielekkäämpi on.

            Comment


            • #7
              On sille sedanille vertailumalli jos sitä haluaa käyttää. Tietysti riippuu, ehkä, siitä minkä ikäinen 80 on. S2 sedan kun on olemassa. Todennäköisesti Ake ei sitä huomioi ellei erikseen halua johtuen mallin harvinaisuudesta. Kannattaa tietysti tiedustella suoraan sieltä.

              Comment


                #8
                Sedani s2 on aina B4 korinen.

                Comment


                • #9
                  Nii on. Sillä pistinkin että riippunee minkä ikäinen 80 jos sedanista alkaisi laittaa. B3 ei ole ässä vertailumallia, B4 on. Ellei ne rinnasta noita keskenään.

                  Mutta nämä sinänsä irrelevantteja koska kyseessä on nimenomaan coupe.

                  Comment


                    #10
                    Niin t89 sedanin ns. tehokkain vertailumalli on 7a-koneella varustettu, joten lain sallima maksimiteho on 204hv.

                    Comment


                    • #11
                      no mutta, mutta, kun eihän s2 ole typ89 korinen? Eikös se ole ihan oma korimallisa. Se vaan on coupe s2, ei missään mainita typ89 ? En oo ainakaan koskaan kuullu...

                      Suhkot isohko homma lähtee jo rakentamaan 5-pyttystä 80 keulalle, ja aika harvassa on sellaset valmiit 5-pyttyset quattrot ja eikös ne ole sitten jo B4-korisia?

                      Comment


                      • #12
                        Kannattaa melkein soitella katsastuskonttorille tai käydä piipahtamassa. Selviää vertailumallit ja muut realiteetit aika äkkiä.

                        Comment


                          #13
                          nyt on kyllä vähä sekaste asiat.

                          Coupesta:
                          Mutta tosiaan s2 typ89 ei ole, mutta joku hyväkäs on saanut näin akelle uskoteltua ja se löytyy listalta. Tämähän oli "vanhaan hyvään aikaan" mieletön etu kun vanhoihin sai koneita vaihtaa siten aika helposti, nyt siitä sitten kärsitään.

                          Typ89 takaovilla:
                          kyllä 90siä on tarjolla ihan tarpeeksi ei niistä tule pulaa. Ja YKSIKÄÄN 90:nen ei ole b4 koria.

                          Comment


                            #14
                            Paitsi jenkkimallien 90 :)

                            Tuo tyyppijuttu on kyllä tosiaan vähän sekava. Valmistenumerossa coupeq (myös s2) on tyyppi 8B, korissa olevassa kilvessä typ895 ja sitä rataa.

                            Comment


                            • #15
                              terve lainaan vähän topicia. mullakin kiinnostais turbo saada pöhiseen tonne pellin alle. jos kesällä rahkeet ja rahat riittää niin eiköhän se sinne ilmesty.

                              kiinnostais vain tietää että onko tuo 7a parenpi aihio kohde ku esim.3b jos laittaa sisuskalut uusiks joka tapauksessa? esim. kannen virtaus, riittääkö vakio öljy pumppu,jne. 7a:han pitäis sitte joku moottorin ohjaus keksiä.

                              paitsi nuihin turbo vehkeisiin ei vissin tarvi mäntiä vaihtaa kestää vissin aika pitkälle nuo vakiot vai?

                              ei kyllä oo kauheesti noita turbo5:sia tarjolla

                              Comment


                                #16
                                7a lohko on muuten varsion mainio mutta 82,5 porauksensa takia ei kovin suurta kaistaletta mäntien väliin jää. Varsinkin ylikokomäntien kanssa tämä korostuu. Ja johtuen tosta turbosta poikkeavasta isosta porauksesta, ei turbon varsin mainiot orkkis männät sovi.

                                Comment


                                  #17
                                  Samoja vehkeitähä ne on muuten paitti just poraus, männät, veivit, nokat. Vaparin kannesta puuttuu ns. vesiharava ja vähemmän pinnapultteja pakopuolella.

                                  Nii ja turbovitosiaha on vaikka kuinka paljo, ruottista tuottaa urs4:n ja purkaa siitä esim.

                                  Comment


                                    #18
                                    Veivit taitaa olla kuitenkin samat...

                                    Comment


                                    • #19
                                      juu itselläkin ollut mielessä että hakis ruotsista kolari auton ja siitä ottais tekniikan.

                                      kuika pitkälle tuo 3b koneen virranjakaja sytytys riittää? 300- 350hv?

                                      luin jostan että nuo 7a nokat olis paremmat ku nuo turbo koneen vakiot enemmän nostoa ilmeisesti. vai olenko ihan väärässä?

                                      Comment


                                        #20
                                        aavistuksen on nostoa enemmä, jokunen astekkin, ero melkopieni, tosin aina etiäppäin. Jakaja sytkä riittää kaveripiirin emppiiristen kokemuksien perusteella siinä 500 nurkille.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nostetaampa vanhaa aihetta. Tässä itsekkin mietiskellyt noita lisähevosia omaan kotteroon ja tuollaiseen törmäsin. http://www.ebay.com/itm/7A-Audi-20v-...-/220648860117

                                          Ohan tuo vähän suolasen hintanen, mut jos ei hinnasta väliä, nii liekköhän tuossa mitään ideaa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Ohan tuo vähän suolasen hintanen, mut jos ei hinnasta väliä, nii liekköhän tuossa mitään ideaa?
                                            Jos autosi on vähäpäästöinen, niin eipä ole mieltä. Jos ei ole, niin sitten ehklä. Jokatapauksessa valmis turbomosa on fiksumpi vaihtoehto.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No vähäpäästöinehän se ja niin mää vähän ajattelinkin, että liian helppoahan tuo ois.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X