Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3i 20valve kansiremonttia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.3i 20valve kansiremonttia

    onko kukaan tehnyt 2.3i 20 venttiiliseen kansiremonttia??
    onko miten mielenkiintoinen savotta, paljonkohan mahtaa kustantaa jos joutuu uusimaan nostajat venat. oikomaan kantta...sun muuta.
    onko kellään mitään hyviä vinkkejä kyseiseen operaatioon???

  • #2
    Miksi pitää tehdä kansiremontti? Ootko ohivuotoja/puristuksia mitattu? Vuotaako kannentiiviste? Ehjiä koneita ei kannata rassailla.

    Comment


    • #3
      Tulikohan tämä kansiremontti tehtyä?
      Itsellä taitaa Coupe 2,3 i:ssä (1990) olla sama homma edessä. Pesetin moottorin samalla kun jännittensäätäjä vaihdettiin - jotta näkisi mistä kohtuullisen suuri öljynkulutus johtuu. Ja näyttääpä ainakin maallikosta siltä että öljyä työntää juuri kannentiivisteen kohdalta. Kone on itseasiassa melkoisen märkä..
      Kun kannen tiiviste vaihdetaan, nin tarkoittaako se aina automaattisesti kannen oikaisua samalla? Olen ymmärtänyt, että tämä oikaisu on just se varsin tyyris toimenpide?
      Samalla varmaan kannattaa sitten vaihtaa noita venttiilikoneiston osia jos aiheellista, mutta tällä autolla on ajettu 186000km eli onko yleensä vielä tässä vaiheessa tarpeen uusia ventiilisysteemiä? (kukaan varmaan näkemättä pysty sanomaan..)
      Missäköhän pääkaupunkiseudulla tällainen homma hoituisi edullisesti ja sen verran laadukkaasti, että öljyt pysyy taas kyydissä?

      Comment


      • #4
        Vielä tästä-
        Olaan kohta lähdössä autolla reissuun Tanskaan nyt ainakin- edessä on n. 2500-3000km ajot. Onko pahasti haittaa on koneelle vuotavasta kannentiivisteestä, jos pitää huolta että öljyä on tarpeeksi. Ei viittis lomaa perua - ennemmin siirtäis remppaa.

        Comment


        • #5
          Öljyä voi tulla muualtakin kuin kannen välistä esim. nokka-akselin tiivisteestä.
          Kannattaa tutkia vuotokohta varmuudella ensin.

          Jos kannen työstölle kuitenkin tarvetta, niin tässä yksi hyvä koneistamo:
          http://www.gtmotor.fi/

          E. Kyllä itseäni ainakin jännittäisi kovasti lähteä Tanskaan asti vuotavalla kansipahvilla.
          Viimeksi muokannut mikaks; 21.4.2009, 19:35. Perustelu: Lisäys

          Comment


            #6
            Kannen oikaisukoneistus maksaa yleensä n. 40e, seetien hionnat luokkaa 8e/kpl ja siihen sitten tiivisteet, mahdollisesti nostajat, purku ja kasaus. Venttiilien ei pitäisi noilla kilometreilla vielä olla vaihtokunnossa.
            Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 21.4.2009, 20:00.

            Comment


              #7
              Noilla kilsoilla ohjurien kumit kannattaa vaihtaa ja nostajat myös, jos sitä kantta joutuu muista syistä huoltamaan.

              Comment


              • #8
                No se on sitten varmaan muuten suuritöinen juttu, kun korjaamolla kerrottiin homman maksavan n.800e. Jäin siihen käsitykseen, että kannen tiivisteen vaihdon yhteydessä tehdään aina kannen oikaisu ym hommaaa.

                Comment


                  #9
                  Löytyykös näihin tarvikkeena pako-ohjureita?

                  Comment


                  • #10
                    Eiköhän tämän sivuston adminilta "teppo kalske"lta löydy järki hintaan melkolailla kaikki osta jotka tarvitsee audiin...

                    Comment


                      #11
                      20v-koneissa on hyvin paljon yhteisiä osia 16v:n kanssa eli esim juurikin venaohjurit ja niiden tiivisteet löytyy helposti golf2 16v mukaan.

                      Comment

                      Working...
                      X