Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä välystä? B4 -92

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Missä välystä? B4 -92

    Otin audin just seisonnasta pois. Paikaltaan kun yrittää lähteä liikkeelle niin auto meinaa todellakin sammua. Ainut apu oli alussa laittaa kierrokset 2000:n yli ja antaa sutia vähän soralla. Illan ajelun jälkeen tuntui pientä parannusta. Olisikohan sitten kytkin ollut karhea ja ottanut heti kiinni. Tilanne ei kuitenkaan ihan tyydytä vieläkään. Vauhdista kun nostaa jalan kaasulta, niin nykäisee kohtalaisesti. Meillä on toinen samanlainen auto, joten mistään ihan normaalista ilmiöstä ei ole kyse. Kaikilla vaihteilla sama juttu ja samoin pakkilähdössä tuo sammumispelko. Eli ei kait vaihteissa mitään. Moottori pelittää hyvin ja käy tasaisesti.

    Auto saattaa kans joutua aaltoliikkeeseen "sen jonkun" välyksen rajaamana. Ja eikait kytkin ole syyllinen, jos kuuluu joskus tällaista "kzllt kzllt" ääntä, kun veto loppuu. Moottorista voi kuulua lähdössä myös "kllnk kllnk", mutta siis silloin kun moottori joutuu "vääntämään" autoa liikkeelle, eikä meinaa jaksaa, joten se ääni sallittakoon. Varmaan avainjuttu vois olla tuo lievä nykiminen johon voidaan joutua, kun kaasua vähennetään. Se vaimenee nopeasti.

    Mut eihän siellä mitkään vetoniveletkään pilalla voi olla, kun jaksaisihan se silti lähteä. Hitsi kun en tiedä yhtään missä voisi olla vika?=( Ellei se oo kaikissa paikoissa=) Kuullostiko tutulta kenellekkään?

    #2
    Autohan seisoi tietysti käsijarru päällä? eli veikkaisin että käsijarru juminut kiinni, vaijerit jäässä tms.

    Comment


    • #3
      kässäriä veikkaan myös mä. todellakin tyyppivika näissä b3 ja b4 malleissa.

      katsoppas onko käsijarru pohjassa, jarrusylinterin juuressa olevasta vivusta?
      ja palauttaako käsijarru itsensä kun sen löysää? (laita kaveri katsomaan liikkuuko jarrusylinterien juuressa oleva jousipalautteinen mekanismi) jos ei liiku niin löysit vian. hätäapuna sen voi palauttaa käsinvääntämällä.

      Comment


      • #4
        Käsijarrun kyllä huomaa kun laittaa päälle. Tuntuu myös irtoavan eikä kahnutusta kuulu. Yllättävän vähän täytyy kyllä vivusta nostaa, kun kässäri ottaa jo kiinni. Takajarrut (palat, laikat) uusittiin viime kesänä ja säädöt tehtiin kyllä. Isän (autoinsinööri) mielestä kytkin on ihan ok. Mut käski tarkistaa mm. moottorin kiinnikkeet ("kllnk kllnk") ja pyörien keskellä olevat pultit. Sanoi myös ettei välttämättä kannata ruveta etsimään enemmän. Saattaisi rahaa mennä paljonkin.

        Niin ja ei seisonut jarru päällä...

        Comment


        • #5
          Vaikuttaa siltä että vika on lähinnä kytkimessä. Välys on sitten asia erikseen. Kytkimessähän on tietojeni mukaan pientä tyyppivikaa -92 malliin asti (kuluu helposti). 149 euroo maksaa kytkinsarja, joten ajetaanpas vielä=)

          Comment

          Working...
          X