Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 moottoriöljynmerkkivalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 moottoriöljynmerkkivalo

    Erikoinen tilanne sattu äsken. Matelin kaupungissa pitkää suoraa tietä n.40-50km/h vauhdilla ja kuuluu summerin kaksi varoitusääntä ja moottoriöljyn merkkivalo vilahtaa kaksi kertaa myös. Ajoin heti tien sivuun ja sammutin auton. Moottorriöljyä oli ylärajaan kuten kuuluukin olla, olen vaihtanut n. 3tkm sitten täysisynteettiset öljyt ja alkuperäisen suodattimen. Öljyä Audi ei ole kuluttanut eikä muutenkaan vikaa ilmaissut. Hetken ihmettelin ja lähdin ajamaan kotiin päin. Kaikki toimii kuten ennnen eikä varoitusta ääntä/merkkiä näkynyt tuolla 2km matkalla. Missä vika? Jos öljynpaineet ovat huonot tai öljyä olisi liian vähän eikö valon kuuluisi palaa yhtenään? Onko tuolla tapahtuneella jokin merkitys mitä en tiedä? Sen verta kallista leikkiä jos jotain ongelmaa on oikeasti olemassa että kuulisin halusti muiden mielipiteitä mitä tehdä? Onko syytä mitata öljynpaineet tai voisiko jokin viallinen anturi tehdä tämän?

    Auto on siis 1.8T AEB moottorilla, 137tkm ajettu.

    #2
    Perinteisesti audeissa on 2 anturia, yksi alapaine ja yksi yläpaineanturi. Yläpaineanturia tutkitaan vasta yli 3000 kierroksen.

    En tiedä onko a4-sukupolven autoissa vielä tuollainen systeemi, luulisin.

    Voisi olla vain huono kontakti.

    Mittaus voisi olla yöunien kannalta hyvä vaihtoehto.

    Comment


    • #3
      Näyttääkö VAG-COM jos anturissa on ollut katkos tai muuten anturi viallinen? Olis mahdollisuus kaverin avustuksella tutkia autoa jos siitä apua olis.

      Huomasin tuossa tasaisella alustalla öljytikkua ihmetellessä että on tullut laitettua hieman öljyä liikaa, joku 2-3mm yli ylärajan. Se tuskin aiheuttaa tuota merkkivalon ilmoitusta vaikka ylimääräinen öljy koneelle ei hyväksi olekkaan.

      Comment


      • #4
        No nyt on VAG-COM antanu jotain tietoa. Vikakoodeja ei löytynyt. Group 1:stä löytyy: Oil Pr.2 <min, kun kierroksia nostaa n.1400-1500rmp:ään viesti muuttuu Oil Pr. OK. Mittausta tehtäessä kone oli lämmin. Normaalia on tietysti että tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella öljynpaineet hieman tippuu mutta onko normaalia että ei olla jatkuvasti OK-tilassa? Tuo tyhjäkäynnillä oleva viesti kertoo ilmeisesti siitä että ollaan alta 2bar paineissa?

        Jos joku tietää tai on kokemusta asiasta kuulusin halusti tuomioita. Kävin jo kysymässä paikallisesta nyrkkipajasta öljynpaineiden mittausta mekaanisesti mutta asentaja ei vaivautunut asiaan enempää perehtymään, epäili että löytyykö paikkaa josta paineet voisi helposti mitata. Huomasin muuten että kun auto käy lämpimänä pidempään tyhjäkäyntiä konehuoneesta rupee kuulumaan vaimea naputus, nostajista ilmeisesti? Naputus loppuu kun kierroksia hieman nostaa mutta palaa hetken kuluttua. Olisko jotain tehtävä vai vaihdanko Mobilen öljyistä takaisin Castrollin litkuihin?

        Comment


        • #5
          Minä en tunne ko konetta, mutta Porkkiksen sanoma on kohdallaan. Mittauta paineet sellaisessa firmassa, joka sen haluaa tehdä:) Selviää paljon.. Vika voi olla viallisessa anturissa / kosketushäriö -toivottavasti. Öljynvaihtoakin voi kokeilla. Liika öljy (ainakin minulla) rikkoo katin- sanoo varoitustarra.

          Comment

          Working...
          X