Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3E AAR ei käynnisty kunnolla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Vanha ketju mutta oireet on omassa tulokkaassa melko lailla vastaavat. Koneena AAR -91 satkussa.

    Lähtee lämpimänä käyntiin heti ilman sahausta mutta käy aina tosi huonosti tyhjäkäyntiä about 500rpm tai allekin, joka tapauksessa niin huonosti että välillä sammuu parin sekunnin kuluttua. Kaasua pumppaamalla saa pidettyä käynnissä ja kierrosten noustessa vastaa kaasuun ihan hyvin. Jos sattuu jäämään käyntiin niin noin 10 sekunnin jälkeen jostain imusarjan takaa tai kaasuläpän kohdalta alkaa kuulumaan vaimea *naps*naps*naps*naps*naps*naps*, ääni joka taajuudeltaan ja ääneltään muistuttaa hyvin paljon elektronisen ruiskun bensasuuttimen napsetta. Samalla myös tyhjäkäynti tasaantuu ja kone alkaa käymään normaalisti. Jos katkaisee virrat ja käynnistää heti uudelleen niin sama temppuilu alkaa alusta. Hyvin hämmentävä näin rivivitosista mitään ymmärtämättömälle, nyt vois joku kelju-K-Jetronicia puhuva tulla käymään kahveella.

    Comment


    • #32
      Kuuntelin juuri vaimeaa naputusta, jonka olin paikantavinani nostajaan. AAR oli työn alla ja vaihdoin mm. ISV:lle menevän putken, kun se oli murea. Alipainevuotoa oli havaittavissa ja joutokäynti ontui. Uusin edellä mainitun alipaineputken, imusarjan halkaisussa vaadittavan tiivisteen ja mm. sytytystulpat. Edelleen käynti on aavistuksen ontuvaa. Selkeästi ainakin yksi pytty käy laihalla. Tulpista ei pystynyt mitään sanomaan. Muuta kuin sen, että niillä oli ajettu paljon.

      Kun suihkin jarrukliineriä kannen päädyissä oleviin suuttimien juureen, niin vitospytyn kohdalla kierrokset nousivat muutaman kerran, mutta uudestaan testatessa käynnissä ei enää tapahtunut muutosta. Jäi siis vähän kysymysmerkiksi, että vuotaako suuttimien tiivisteet, vai osuiko suihku jotenkin sopivasti ja imi liemet koneeseen vain suuttimen läheltä. Imusarja kun oli halki, niin tarkastin kyllä letkujen kunnon silmämääräisesti ja samoin myös sen ison haitarikumin, jonka myös putsasin hyvin.

      Koska muuta vinkkiä ei ole tullut kuin se kierrosten nousu jarrukliinerillä vitospytyn kohdalla, niin on kai syytä alkaa suunnittelemaan suutinkumien vaihtoa. Minulla on tallin hyllyssä 2,0, eli KP tai RT-moottoriin suutinkumisarja. En muista kumpaan on. Onko vitoskoneissa aina sama suutinkumisarja?
      Ja onko suuttimissa AAR:ssä jotain hajoavia muoviholkkeja? Ei viitsisi kovin montaa kertaa halkaista imusarjaa, vaikka se ei työnä kovin iso homma olekaan.

      Comment


        #33
        Vähän vastaavassa NG:ssä vuoti aikanaan imusarjan alemmasta osasta ISV:lle ja imuhanuriin menevä pikkuletku, joka oli juuri vitospytyn paikkeilla. Tuossa on pikaisesti suuttimiin liittyvä kuva: http://www.partsbase.org/audi/audi-1...lve-fuel-pipe/

        Comment


        • #34
          Kiitos! Huomasin sen letkun ja suihkin kohti, sekä koitin väännellä, niin ei muuttunut käynti. Todella häiritsevää se, että kun ihan selkeästi muuttui ensin käynti, kun vitosen suutinta kohti tosotti, mutta hetken päästä ei tuntunut hyvä osuma vaikuttavan mitään. Sehän on ahdas kolo suhauttaa ja kuuma pakosarja alla.
          Joku ebay-myyjä väitti suuttimien olevan samat KP:ssä ja AAR:ssä, joita ne ei kyllä tietääkseni ole. Mutta suutinkumisarja oletettavasti sitten voisi olla molempiin sopiva. Linkistä löytyi holkille numero 026133555A. Onko nuo kuinka herkästi hajoavia? RT:n vaihdoin suuttimet, enkä muista koko holkkeja. Eikä niitä silloin vaihdettukaan. Mutta juuri taisi olla jollain MC-koneessa holkit mureita.

          Comment

          Working...
          X