Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 V8 öljynkulutus aisoihin (vielä kerran)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuo lisätyn öljyn määrä on kyllä erittäin epäilyttävä minun mielestä. Omassa ainakin kun öljyvalo syttyi, tikku kastui vielä reilusti ja öljyä sai listät noin 1,5l ja silloin meni jo hiukan yli maksimin. Herää epäilys, toimiiko öljyntasosensori oikein, jos ilmoittaa öljynvähyydestä vasta sitten kun tikku ei edes kastu enää. Kysäise huvikseen korjaaamolta, paljon öljyä meni, kun tekivät öljynvaihdon. Sinne pitäis vaihdon yhteydessä mennä noin 9,8l.

    Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
    B7 ässän kone lienee BBK, joissa männänrenkaat saattavat väsyä aiheuttaen öljynkulutusta. En ole satavarma, kuluvatko sylinterit siten, ettei rengastuskaan auta. RistoEe?

    Toinen syyllinen saattaa löytyä venttiilivarrenkumeista, jotka eivät ole ikuisia missään.
    Kuten toisaalla jo keroinkin, mutta laitetaan tänne myös talteen... Sylinterit jos ovat menneet ovaaleiksi kuten omassa vanhassa oli (328tkm tais olla ku laukes kone) ei se öljyn syönti korjaannu edes uusilla männänrenkailla. Vähenee kyllä jonkin verran mutta ei poistu kokonaan. Pahimmillaan oli 300-400km riippuen ajoista kun öljyvalo sytty. Uusilla männänrenkailla ja venavarrenkumeilla tuo matka kasvoi 2000-3000km riippuen ajoista. Mutta tosiaan aina sai lisätä vain sen max 1,5l, joten tuo 4l kuulostaa erittäin oudolta.

    Omasta kokemuksesta mahdollisia syitä suurelle öljyn syönnille on seuraavat:
    -vanhat venakopat (alumiiniset, näitä ei saa juur millään tiiviksi), korjauksena päivitetyt versiot jotka ovat muoviset.
    -mänänrenkaat
    -venavarrenkumit
    -sylinterit kuluneet ovaaleiksi

    Kaksi keskimmäistä kannattaa hoitaa samalla kertaa. Tuon ikäisissä nuo kumit on jo ihan koppurat eivätkä hoida hommaansa enää ja samoin männän renkaat ovat väsyneet. Sylinterit taas ovat hiukan ongelmalliset koska koneessa on alusil pinnoit, ei niitä voi porata isommiksi, koska itse en ainakaan löytänyt pinnoitteen tekijää Suomesta. Jos/kun kone on ulkona, kannattaa jakopää tehdä samalla, jos sen remontista ei ole mitään tietoa.

    Vaihtoehtona toki iibeistä käytetty kone, mutta niistäkään ei ole mitään takuita, missä kunnossa ovat ja hinnat oli vuoden alussa jostain 3500 ylös päin.

    Comment

    Working...
    X