Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 V8 öljynkulutus aisoihin (vielä kerran)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4.2 V8 öljynkulutus aisoihin (vielä kerran)

    Searchilla en päässyt mihinkään lopulliseen totuuteen aiheesta, joten toivon lyhyet öljyvinkit tähän. Nyt menee yksi litra tuota Castrolin long lifeä per 2-3 tkm. Tuskin tekee hallaa käyttää jotain "ei-ihan-noin-liukasta" öljyä ja vaihtaa se kymppitonnin välein. Mutta mikähän se öljy olisi, joka tuon voitelisi, mutta silti pysyisi padassa? Käy meinaan hermon päälle tuo jatkuva öljyn tankkaaminen ja LL-kilsojen kerääminenkin kestää 2-3 vuotta.

  • #2
    Ainakin melkein mikä tahansa ei-LL pysyy siellä padassa paremmin.
    Jos Castrolia käyttäisin, niin Magnatec. Jos jotain muuta, niin Teboil Diamond.
    Molempia V6 koneessa käytin ja Teboil pysyi paremmin sisällä, ei vienyt sitä käytännössä ollenkaan.

    Comment


    • #3
      Uuh, kiitos. Mutta... Sähköinsinööri koneiden kimpussa eli kiitos merkkitietoudesta, mutta arvostaisin myös kovasti öljyn tarkempia speksejä.

      0W30?
      5W40?
      10W50?

      Onko noita edes vai jotain tuolta väliltä? :)

      (=lue: PKK (peukalo...) ja huollossa myytäisiin sitä kalleinta ja eniten huoltoa kaipaavaa tietysti)

      edit: ymmärtäähän sen öljyjen pitkän keston, kun ne vaihtuu kolme kertaa 30 tkm aikana luonnostaan
      Viimeksi muokannut Jami; 14.3.2009, 00:24. Perustelu: ymmärrys

      Comment


      • #4
        Nuo molemmat mainitsemani öljyt ovat 5W40.

        Comment


        • #5
          Itsellä öljyn kulutus loppui kun kirisitin öljypohjan pultit :) Tällä hetkellä koneessa Shell Helix ultra täyssynteettiset. 5W40.

          Comment


            #6
            Itsellä kasissa öljyn syönti (ja/tai vuoto) lisääntyi huomattavasti kun siirryin testimielessä ajamaan Castrolin Magnatecin jälkeen Teboilin Diamondilla. Näyttää siltä, että jokainen tiiviste ja stefa aloitti tihkuvuodon samantien...
            Nyt on taas Castrolit menossa sisään, katsotaan onko mitään vaikutusta.

            Comment


            • #7
              Kaada koneeseen purkillinen (300ml)LiquiMoly smoke stoppia.
              Viskositeetti lisääntyy eikä maksa kuin 5,90.

              http://kauppa.motonet.fi/motonet/ren....jsp?id=608053

              Comment


              • #8
                Ei saisi mennä sotkemaan öljyjen tasapainoa millään lisäainelitkuilla.

                Comment


                • #9
                  Itellä kans Shell helix ultra 5W-40 ja hyvin pysyy konees. Meniköhän 0,2-0,5l /10tKm Tai jotain. Just hiljan vaihdatin.

                  Comment


                  • #10
                    Minulla Audi hukkaa öljyä melko runsaasti, osa menee ilmeisesti venttiilien ohjurikumeista läpi ja osa vuotaa ulos. Ulos öljyä vuotaa öljypohjan tiivisteeltä sekä oljynlauhduttimen ja oljynpaineanturin jalalta (lähes joka saumasta..).

                    Nyt on masiina pukeilla pitkään ja ko. vuodot tulen siinä samalla tilkitsemään. Sitten selviää minkä määrän öljyä kone oikeasti syö. ...tai pajotan samaan syssyyn koko koneen, niin ei tarvitse arpoa.

                    Comment


                      #11
                      Taitaa kaikki 8 mukiset sahapukit (vanhemmat) vuotaa järjestään:) Minullakin oli öljynhukkausongelmia omassa ABH-motissa. Tosin vuotaa ulospäin ilmeisesti kuskinpuoleisen kannen ja lohkon välistä. Kesää ja lämpimämpiä kylmäkäynnistyksiä ajatellen vaihdoin sisään Valvolinen MaxLife 10w-40 öljyt ja nuo näyttää nyt pysyvän kohtuu hyvin sisässä. Pieni käryäminenkin loppui kokonaan ym. öljyillä.

                      Tiedä sitten onko oikeasti hyötyä vaiko tekeekö jäykkyys paremman pysyvyyden... Mutta siihen asti kunnes saan tallitilaa että pääsen tutustumaan koneen vuotoihin paremmin. Ajelen noilla öljyillä :)

                      Comment


                      • #12
                        Mulla on kaksi kasia ollut, eikä kumpikaan vuotanut tiivisteistä pihalle.
                        Ainoa öljyvuoto oli toisessa tuo vakiovika eli öljykellon kalvo petti.

                        ABH kyllä nappas öljyä, mutta kaasupolkimella ja öljyllä oli iso merkitys kulutukseen.
                        ABZ taas oli hyvin niukkakulutuksinen kasiksi. Kympillä ehkä litran verran.

                        Molemmat oli +200tkm ajettu.

                        Comment


                          #13
                          Tuossa tarkemmin omaa öljykäryä tutkiessa löytyi lohkojen välisen takimmaisen huohotinputkin totaalituho... Eli suurin osa öljystä, joka valui laatikolle ja sieltä alas, on todennäköisesti huohotuksesta peräisin. Pitää vaihtaa, pestä konetila ja seurata tilannetta.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                            Ei saisi mennä sotkemaan öljyjen tasapainoa millään lisäainelitkuilla.
                            Tuo Liqui Molyn tuote lisää vain öljyn viskositeettia eikä ymmärtääkseni sotke mitään.
                            Olen käyttänyt ainetta omissa paljon ajetuissa VW/Audeissani menestyksellä.
                            Öljyäkuluttavia ja karkeakäyntisiä louskuja ovat kaikki olleet.


                            Moottoreissa on eroa;
                            Bemarini M52B28 ei vie öljyä käytännössä 10000 km:n vaihtovälillä yhtään enkä ole muidenkaan vastaavalla koneella ajavien kuullut lisäävän öljyä moottoreihinsa. Autolla ajettu yli 200000km ja moottori hyrisee hiljaa kuin uusi.

                            Comment


                            • #15
                              Ostin 5 viikkoa sitten s4 b7 audin. Samanapäivänä autoon vaihdettiin öljyt. Nyt viiden viikon jälkeen autoon syttyi öljynmerkkivalo ja tikku kuiva. Kerkesin ajaa 4000km autolla.
                              Vikakoodia tulee katalysaattorista.
                              Auto on myös tehoton nyt. Kellään mitään ideaa tähän?
                              Jos merkitystä niin autolla ajettu 270 000

                              Edit. 3000km eikä 4000km
                              Viimeksi muokannut kiuu; 27.8.2021, 10:23.

                              Comment


                              • #16
                                Moottori syö öljyä ja tämän takia katti vaina.

                                Comment


                                • #17
                                  Jep, minkähänlainen remontti vois olla tulossa

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuskin kannattaa alkaa konetta remontoimaan jos öljynsyönti noin suurta. Uusi/ ehjä puolimoottori eli lohko tai purkuautosta koko kone ja lisäksi sulaneet katit uusiksi.
                                    Ja samalla jakopää uusiks ja ainakin suuttimet käyttää testauksessa ja uusia jos tarvii.

                                    Jos liikkeestä ostettu (se sininen sedan b7 jota kyselit nettiautoketjussa) niin pitäisi mennä suurimmaksi osaksi liikkeen piikkiin, vikaa ollut siinä jo kaupanteon hetkellä.
                                    Viimeksi muokannut vV8m5; 27.7.2021, 21:10.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei ole tää se sininen. Tämä auto on Espoon liikkeestä ostettu, musta farmari. Katalysaattori vikakoodi sytty autoon muutamapäivä oston jälkeen eli vika on varmaan ollu jo kaupantekohetkellä. Myyjä ei kuulostanu kovin innokkaalta kun otin yhteyttä.. Täytyy rueta nyt mittailee paljoko se syö sitä öljyä 1000km

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ööh, jos tikun yläraja-alaraja on litran ja se meni 4000km matkalla niin onko se paljon ? Yksikään V6 mitä mulla ollut ei ole noin vähää vienyt.Tuskin se V8 sen pienemmällä kulutuksella menee. Normaali kulutus tuollaselle 300tkm ajetulle kutoskoneelle on 2-4 litraa/10tkm mistä en ole ollut vielä huolissani.Toisekseen ei se öljynsyönti ihan heti kattia tuhoa, kohta 400tkm -96 A8:ssa ja edelleen orggis katit.Jos ei sit näissä uudemmissa ole menty huonompaan suuntaan laadussa..

                                        Comment


                                        • #21
                                          kiuu kirjoitti että tikku kuiva, ymmärrän sen että tikku ei edes kastu. Toki ennen kuin mitataan tarkemmin öljynkulutus ja tiedetään enemmän vikakoodeista on turha spekuloida missä mennään sen asian kanssa.
                                          Päästötkin olisi hyvä ottaa jotta tiedetään enemmän katin toiminnasta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Noin 3-3.5L lisättiin öljyä et saatiin normaaliksi öljyt tikussa. Päästöt oli hyvät
                                            Viimeksi muokannut kiuu; 27.8.2021, 10:24.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos pystyt lukemaan vikakoodit VCDS:llä voisi tarkemmin katsoa mikä koodi tulee katista.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Reilu kuukausi sitten oli tämmönen:
                                                Lämmityskatalysaattorin tehokkuus alle rajan (lohko1)
                                                -jatkuva
                                                Auto on menossa perjantaina korjaamolle tutkittavaksi ja uuestaan koodin lukuun jos on tullu jotain uutta

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Merkkiliikkeen Audi-asentaja oli sitä mieltä, että harvemmin pieni öljynsyönti kattia rikkoo, vaan enemmän seurausta rikkinäisistä puolista, suutinvioista yms., joissa palaminen ei ole optimaalista ja ilmeisesti katti tukkeutuu tai sulaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Voi ei, mikähän pommi sitä on tullu ostettua :(

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Minusta 270 tkm yhdellä katalysaattorilla alkaa olemaan bensassa ihan normaalirajoissa, jos se on kulunut loppuun, mutta kyllä minusta tuossa olisi myyjällä vastuu, koska vika on varmasti ollut jo ennen myyntiä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        B7 ässän kone lienee BBK, joissa männänrenkaat saattavat väsyä aiheuttaen öljynkulutusta. En ole satavarma, kuluvatko sylinterit siten, ettei rengastuskaan auta. RistoEe?

                                                        Toinen syyllinen saattaa löytyä venttiilivarrenkumeista, jotka eivät ole ikuisia missään.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Myös koneen viallinen huohotusjärjestelmä, varsinkin se pannukakkuventtiili pcv, saattaa aiheuttaa reiluakin öljynsyöntiä. Se kannattaa korjaamoreissulla tutkia.
                                                          Toisaalta sitäkään ei tiedetä onko öljymäärä jäänyt vajaaksi öljyhuollossa.
                                                          Mutta mitä noista nyt aikanaan ässäkuumeessa tuli ulkomaan foorumeiltakin lueskeltua niin joissain tapauksissa melko pienillä kilsoilla mennyt kone takuuseen suuren öljynsyönnin takia, tällöin vaihdettu tehdasuusi lohko ja ainakin männänrenkaat.
                                                          Ja ei siinä öljyntäyttökorkissa turhaan varoitella ylitäytöstä katin vaurion uhalla, kyllä ne katalysaattorit vaurioituu myös koneen läpi menevästä öljystäkin.
                                                          Viimeksi muokannut vV8m5; 27.7.2021, 23:57.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei ole jäänyt vajaaksi öljymäärä, selvitin asian korjaamon kanssa joka teki öljynvaihdon. Korjaamo johon auto oli menossa perjantaina, käski suorilla mennä pörhölle jos tämä riita-asiaksi menee.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X