Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Veikkaisin alla olevaa tipiksi. Uudemmissa (itellä ei) tipeissä on tuo S (Sport) vaihtaminen. Itellä, kun on vanhempi niin on ne "pakko" 4-3-2 S:n tilalla
Olenko minä ymmärtänyt väärin, mutta ei kai multissa voi olla tuota +/- valintaa kun ei varsinaisesti ole vaihteitakaan? Eikös se ole vastaavantyppinen kuin vanhan Volvon hihnavetolaatikko?
Itse sanoisin että tuo alempi kuvista on Multitronic vaihteistosta ja ylempi Tiptronicista tai jopa DSG ?
Multitroniceissa tosiaan on tuo +/- valinta eli vanhemmissa "6-vaihteisissa" on ohjelmoitu 6 välitystä ja uudemmissa "7-vaihteisissa" on ohjelmoitu 7 välitystä.
Uudemmissa "7-vaihteisissa" on ainakin lisäksi tuo S-asento pelkän D-asennon lisäksi.
Lisäksi laatikon kestävyydessä on huomattavia eroja "7-vaihteisen" eduksi.
Viimeksi muokannut Blodshed; 13.3.2009, 11:48.
Perustelu: lisäys
Itse sanoisin että tuo alempi kuvista on Multitronic vaihteistosta ja ylempi Tiptronicista tai jopa DSG ?
Multitroniceissa tosiaan on tuo +/- valinta eli vanhemmissa "6-vaihteisissa" on ohjelmoitu 6 välitystä ja uudemmissa "7-vaihteisissa" on ohjelmoitu 7 välitystä.
Uudemmissa "7-vaihteisissa" on ainakin lisäksi tuo S-asento pelkän D-asennon lisäksi.
Lisäksi laatikon kestävyydessä on huomattavia eroja "7-vaihteisen" eduksi.
Tämä ostoaikeissa koeajamani yksilö oli alemmalla "kaaviolla" kuusivaihteinen tippi(?), kyseessä siis -03 b6. Ilmeisesti tippiäkin on 6-vaihteisena jo tuota vuosikertaa?
No maanantaina selviää ku käyään rinki huollossa niin kahtotaan laatikon koodilla.
Itselläni on alla olevan kuvan kanssa identtinen vaihteisto ja kyseessä on 6-vaihteinen multitronic, eli tosiaan kuusi vaihdetta ja myös s-asento. Joku välimalli kyseessä varmaan?
Toiminnaltaan paras aski jonka tiedän. Kaikkien tarinoiden ja kuulopuheiden takia omistaja kehittää helposti tarkkailuneuroosin. Sitä edesauttaa vielä laatikon normaalisti huomaamaton toiminta. Kaikki epänormaali tuntuu kuskilla kyllä takapuolessa.
Comment