Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä AVJ koneen osia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä AVJ koneen osia?

    Tietääkö kukaan myykö joku nettikauppa tms AVJ 1.8 tubo koneen osia?
    Edessä olis tuon surullisen kuuluisan nokka akseleitten välisen ketjun ja kiristäjän vaihto ja ko. osat maksaa aivan tähtitieteellisiä summia paikallisessa audiliikkeessä..

  • #2
    Ihan mielenkiinnosta kysyn kun itsellä kanssa AVJ kone.
    Mitä ongelmaa noitten kanssa on ollut?

    Comment


      #3
      ecstuning.com B6 1.8T Timing

      K-versio US$ 456.

      Suomesta: http://acf.demoefekti.net/index.php?q=058109088k

      Sama osa myös BEX koneessa tietääkseni, sekä AMB ja BFB.

      Comment


      • #4
        200 tkm nurkilla nokkien välinen ketju alkaa ääntään...ja kuten jo edellä tuo kiristäjä maksaa ihan sikana... toi teponkaan hinta ei kyllä mieltä lämmitä, ilmeisesti noita ei kylläkään saa mistään edullisemmin... mitähän jos vaan vaihtas pelkän ketjun ja toivois että kiristäjä pelittää vielä...

        Comment


          #5
          Jos se kiristäjä liikkuu (=toimii), eikä ne liukupinnat näytä kuluneelta niin ei sitä tarvitse vaihtaa.

          Comment


          • #6
            Moi ! Ostin A4 B6 1.8Tq autolla ajettu 200tkm.
            Tyhjäkäynnillä toi nokkaketju rallattaa kokoajan, heti kun nostaa kierrokset yli 1000 ääni lakkaa.
            Onko vaarallista vai kannattaako heti vaihtaa ketju+kiristin.
            Entinen omistaja sanoi että heillä ääni kuulunut aina ja heitä edellisellä omistajalla myös, joka ollut laakkosen huolto päällikkö.
            Kuulemma ei pitäisi olla vaaraa, mutta ääni häiritsee :)
            Kertokaa viisaammat.

            Edit: Auto toimii muuten moitteita ääni ei kuulu vedättäessä tai tasaisessa ajossa.
            Eikä auto nykästele tms.
            Viimeksi muokannut lancu; 19.9.2009, 05:36.

            Comment


              #7
              Noh, ei se sille hyvää tee, että on ketju "löysällä" siellä. Riittävästi venyneenä taitaa päästä syömään joko venakopan tahi sylinterikantta.

              Comment


              • #8
                Jännä kun ääni ei kuulu kun kone on kylmä.
                Sitten alkaa vasta kuulumaan kun on lämmennyt kunnolla.

                Comment


                • #9
                  Ihme juttu että AVJ:ssa on noin arvokas tuo kiristäjä kun vanhempiin malleihin saa huomattavasti halvemmalla. Onko kellään tullut vastaan viime aikoina edullisempia versioita AVJ:n kiristäjästä? Itse en ole löytänyt vaikka oon etsinyt vaikka ja mistä!

                  Comment


                  • #10
                    Noniin täällä ilmoittautuu uusi Audikuski.

                    Ostin -01 A4 1.8t quattron tuossa pari päivää sitten. Autolla ajettu 238tkm ja huoltohistoria hyvin dokumentoitu, eikä siellä ole merkkiäkään, että nokkaketjuun olisi koskettu. Auto on ollut longlife, mutta tästä eteenpäin öljyillä ajetaan maks 15tkm.
                    Ketju ei mielestäni pahasti rallata, mutta en ole sitä kylläkään oikein kuuntelemalla alkanut kuuntelemaan.

                    Miten jäjettömänä toimenpiteenä pidätte pelkän ketjun vaihtoa ja vanhan kiristimen paikoilleen jättämistä (kunhan se todetaan ehjäksi).

                    Maailmalta tuon kiristimen saisi reilulla 300 eurolla. http://cgi.ebay.de/NOCKENWELLENVERST...item5adccca9da
                    Ja ameriikoista ainakin ostohinnan puolesta vähän halvemmalla, mutta kai ne tullit ja alv:t tuota hintaa melko hyvin nostaa.

                    Onko nokkaketju itsessään niin etullinen, ettei sitä kannata koheltaa maailmalta ?

                    Comment


                      #11
                      Täysin järjettömänä. Jos moottori ei pidä häiritsevää ääntä, älä korjaa ehjää. Meillä on 244tkm ajettu AVJ hyvässä iskussa. Aiemmin oli 470tkm ajettu AEB (vanhempi 1.8t) eikä siinäkään ollut koskaan ongelmaa ketjun kanssa.

                      Teet seuraavat pari öljynvaihtoa alle kympin välillä, niin saat moottorin puhtaaksi long-life mönjästä ja sen jälkeen 10-15tkm. Mobil 1 RallyFormula 5w50 on todettu hyvin peseväksi öljyksi ja on sen verran edullista, että malttaa vaihtaa vaikka 5tkm välillä pari kertaa.

                      Comment

                      Working...
                      X