Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rosteriset pakoputken osat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rosteriset pakoputken osat

    Niin eli saako jostain turun alueelta rosterisia pakoputken yleisosia, olis tarve taiteilla kattien tilalle autoon putki isommasta tavarasta. Plussaa olis jos samasta paikasta sais vielä "rallimalli" katteja. Ehdotuksia?

    #2
    Itse tullut käytetty simonsia helpon saatavuuden takia. Hintoihinsa silti tulee. Ainoa vinkki oikeastaan mitä tulee mieleen: osta muutama taka-akselinylitysputki, koska siinä saa suoraa ja käyrää melko kustannustehokkaasti.
    http://www.simons.se/NH/universal.htm
    Ray eli simonsin valmistaja näyttää tekevän myös kisakatteja. Tämä oli minulle uusi tieto.
    http://www.ray.se/race.htm
    Käytännössä katti kannattanee tilata summitilta tai vastaavasta jenkkipuljusta niin saa metallikatin ~satasella.

    Comment


      #3
      Jatketaan nyt tähän kun sattui haulla löytymään.

      Eli löytyykö Turun läheltä osaavaa puljua rosterihitsaukseen? Pitäisi pakoputken päät vaihtaa ja mielellään haluaisin ne suoraan ilman että tippuvat ensimmäiseen töyssyyn.

      Comment


        #4
        No luulisi nyt jonkun tietävän?

        Comment


        • #5
          Toimiiko nuo rallikatit sillai, että jos otan tuosta 2.7T:stä katit mäkeen ja pistän tilalle rallikatit, niin ne menee ihan noin vain katsastuksesta jne? Eli ei tartte mitään ihmepatentteja?

          Comment


            #6
            Toimiiko nuo rallikatit sillai, että jos otan tuosta 2.7T:stä katit mäkeen ja pistän tilalle rallikatit, niin ne menee ihan noin vain katsastuksesta jne? Eli ei tartte mitään ihmepatentteja?
            Jos löytyy CE-hyväksyntä niin menee ilman muuta läpi leimasta, mutta muistini mukaan ei taida oiken mistään kisacateista löytyä joten on enemmän tai vähemmän tuuri peliä noiden kanssa leimalla käynti.

            Comment


            • #7
              Onneksi on yk's kaveri katsastusmiehenä (viriputkea pitäis laittaa alle) ....

              Offarina että eivät välitä ' ' 'kan vertaa lastuista, jos se ei sitten ole ihan uber-tehokas ja pakko ottaa kantaa.

              Comment


              • #8
                No, onko olemassa mitään muita 2.7T -katteja, jotka A) ei maksa 1500 e kappale B) menevät läpi leimasta?

                Comment


                  #9
                  http://www.martelius.com/kat2009.pdf
                  Yksi E-hyväksytty metallikatti.

                  Comment


                  • #10
                    Kas kas. Tuohan saattaa mahtuakin tuonne auton alle. Jos tuollaisen joutuu vaihtamaan, pitääkö vaihtaa molemmat kerralla? 2.7T -Allroadissa on ilmeisesti nuo 2,5" putket?

                    Comment


                    • #11
                      No, onko olemassa mitään muita 2.7T -katteja, jotka A) ei maksa 1500 e kappale B) menevät läpi leimasta?
                      On. Minullakin on (putkikoko)3" 100cell metallikatit ja hienosti meni kaasuista läpi. Saksasta tulivat ja reilu 300€ pari. Moni varmasti tunnistaa kenen käsialaa nuo dp:t on. ;)
                      Viimeksi muokannut Laurimtm; 13.5.2011, 17:01.

                      Comment


                        #12
                        Moni varmasti tunnistaa kenen käsialaa nuo dp:t on. ;)
                        Aijaiaijai, dp:n suorat osat kiiltää mutta mutkista se kiilto puuttuu :P

                        Sori ot.

                        Comment


                          #13
                          Kiilto häviää kun se hapotetaan...

                          Comment


                          • #14
                            Ootko, Mikko, hitsannut nuo joustopalat tuohon ite? Olis sellainen jumppa tiedossa tuohon A3:seen, marmorihuollossa kerrottiin, että tuo haitariliitos on entinen, uusi pala 377 rahaa. Tulee koko downpipe mukana. Ajattelin hakea haitarin ja hitsata täräyttää jonkun varaosajouston siihen paikalleen.

                            Edit: siis unohtui kysyä, että menikö ihan MIGillä paikalleen?
                            Edit2: onko tuohon mitään järkevää syytä, että marmorin katti maksaa 1534 euroa kappale?

                            Comment


                              #15
                              Joo, tietysti olen :) Ja menee MIGillä, mutta auton alla asennettuna voipi olla hitusen hankalaa.

                              Se katti on varmasti sen takia niin kallis, että siinä tulee koko downpipe mukana. Noh, kallis se on silti.

                              Comment


                                #16
                                Siis eihän noita kuulu mitenkään muuten korjata kuin hitsaamalla uusi jousto väliin ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Ahh, sori, mokasin. Tuo A3 katti siis maksaa jonkun 1200 e, mutta tarkoitin tuota Allroadin kattia, joka maksaa 1534 rahaa.

                                  Tuo A3:n katti on sellainen tuplamalli. Noita on vissiin A3Qssa ja S3:ssa. Lieköhän tuohon A3:seen olemassa mitään tarvike-kisa-+50hv-katteja?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X