Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huonosti käynnistyy lämmin moottori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Huonosti käynnistyy lämmin moottori

    Kylmänä käynnistyy tosi hyvin. Esim. 25 asteen pakkasilla ilman lohkolämmittimen käyttöä. Mutta kun paljon ajelee ja yrittää käynnistää, niin käynnistäminen vaikeaa. Mikä mättää?

  • #2
    Tarkentaisitko vähän? Pitkä startti on ko. mallille tyypillistä 50-70 asteen moottorilämmöillä startatessa.

    Comment


      #3
      Ei meinaa kuulua starttauksen ääntä yhtään. Välillä kuuluu ihme "rätinä" ääni startatessa. Lopulta aina on käyntiin lähtenyt, ei ole tielle jättänyt.

      Comment


        #4
        Kylmänä käynnistyy tosi hyvin. Esim. 25 asteen pakkasilla ilman lohkolämmittimen käyttöä. Mutta kun paljon ajelee ja yrittää käynnistää, niin käynnistäminen vaikeaa. Mikä mättää?
        Itselläni on Audissa ollut sama tai ainakin saman tyyppinen vika. Kylmänä lähtee todella hyvin käyntiin, ihan tuollaisella noin yhden sekunnin starttauksella. Vaan annas olla jos kone on lämmin/puolilämmin, niin silloin alkaa sahaaminen. Pahimmillaan sitä saa sahata useita sekunteja käyntiin, eikä siltikään aina lähde.

        Kun tuon Audin hommasin viime syksynä, tulin selanneeksi tätä foorumia ja tein sellaisen havainnon että kyseessä taitaa olla jonkin sortin tyyppivika. Tälläisen johtopäätelmän ainakin voisi vetää siitä miten paljon ko. aiheesta on viestejä tällä foorumilla. Noista aiheista löytyy varmasti apuja ja vinkkejä sitten vian hakuun. Itselläni oli tarkoitus tässä kesänkorvalla ilmojen lämmettyä ruveta selvittämään tuota oman Audini huonoa käynnistyvyyttä lämpimänä. Tähän mennessä on ollut isompiakin murheita, kuten jumiutuvat jarrut ja rikkinäinen vaihteisto.

        Comment


        • #5
          Ei meinaa kuulua starttauksen ääntä yhtään. Välillä kuuluu ihme "rätinä" ääni startatessa.
          Tuosta tulis mieleen ihan mekaaninen juttu, johon olen muutaman kerran törmännyt vanhoissa autoissa. Eli hapettumisen myötä kertyy irtoköhvää, joka jumittaa solenoidin - kaverin saabissa esiintyi samaa vikaa juurikin kuumana. Hoitotoimenpiteenä startin/solenoidin purkaminen ja huolto (tai kunnostetun startin vaihtaminen).

          Veikkaukseksihan tämä menee, kun ei ole näkemässä eikä kuulemassa itse...

          Comment


          • #6
            Mika:

            Tuttu juttu. Solenoidi jumittaa ja startti pyörii tyhjä. Itselläkin alkanu tuota tekemään, mutta ei vielä niin häiritsevästi, että jaksais putsata.

            Pasi:

            Lämminkäynnistyksestä selviät lisäämällä "manuaaliryypyn" eli kytkennän, joka pakottaa ruiskuttamaan rikastetta napista painetun ajan. Olen siitä jossain noista ketjuista maininnutkin.

            Comment


            • #7
              Itse kun avasin startin, niin muovinen planeettapyörästö putoisi muruina pöydälle. Oli ihme ja kumma pysynyt jotenkin kasassa kuin palapeli, mutta avattaessa levisi kuin Mäkisen eväät. Tallin perukoilta laitoin uuden startin kiinni, mutta lyö sekin aina silloin tällöin tyhjää. Aina on tosin lähtenyt käyntiin, viimeistään pienellä heilautuksella vaihde päällä :)

              Comment

              Working...
              X