Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 tyhjäkäynti vaeltaa kun kone on lämmin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 tyhjäkäynti vaeltaa kun kone on lämmin

    Otsikon mukainen vika ilmenee ainoastaan lämpimällä koneella. Jos sammuttaa sähköä kuluttavia laitteita kuten esim penkinlämmittimet, takalasinlämppäri ym. niin tyhjäkäynti tasaantuu...

    Vikakoodeja ei ole. Laturi melko uusi ja muita ongelmia ei ole (tällä hetkellä...) Ideoita?

    Mikä on muuten ISV:n relen numero? Löytynee kojelaudan alta?

    #2
    Korkea ja leveyssuunnassa noin kahden releen levyinen. Päällä muistaakseni pyöreä numerotarra.

    En tosin usko, että vika on boksissa.

    Tyhjäkäynnin säätimet ovat aika kenkkuja välillä. Itsellä on nyt molemmissa lötköissä säätimet enemmän tai vähemmä tiltissä. Toinen nostaa itse kierroksia tasakaasulla, ja toinen pitää jatkuvasti 2500 kierrosta ja yrittää nostaa niitä tasakaasulla lisää.

    Outoa on, että kumpikaan venttiili ei mitenkään jumita. Kun piuhan nappaa irti, tyhjäkäynti putoaa lähelle sammumista. Molemmat putsasin takuulla puhtaiksi ja venttiili liikkuu sulavasti. Tuon putsauksen jälkeen itseasiassa toisen ongelmat vain pahenivat.

    Muuta en keksi, kuin että joko vastajousi on väsähtänyt, liikkuvat liian kevyesti tai solenoidin vastus on jotenkin muuttunut, eikä boksi ymmärrä enää säätää oikein. 200:nen sentään osaa pysyä käynnissä lämpimänä ilmankin ISV:tä, mutta 100:nen ei.

    Comment


    • #3
      Mun ISV:ssä ei ole sitä perinteistä mäntää vaan sellainen sylinterimäinen pala joka vissiin värähtelee koko ajan enemmän tai vähemmän riippuen siitä paljonko ilmaa pitäisi päästää ohi. Ja se on putsattu nyt talven aikana, toimi silloin ihan hyvin.

      Tämä tyhjäkäyntiongelma tuli sen jälkeen kun yks toinen ongelma katosi. Välillä ei lähtenyt käyntiin kun oli ollut tolpassa ~30-45min. Kipinä oli silloin hukassa. Rassasin silloin kaikki töpselit mitä vaan löysin ja se ongelma katosi ja tuli tämä tilalle... No comprendo...

      Rassasin tietenkin taas kaikki töpselit vaan ei muuttunut tilanne. Haasteita...

      PS Jasso, mulla on vielä se yksi ISV joka varmaan sopii sun autoon, lähtee halvalla jos haluat sen.

      Comment


      • #4
        Ei tainnut olla ISV:ssä vikaa, kampikammion putki oli täynnä mönjää ja kun tuli kunnon pakkaset niin se päätti sylkeä öljyä ympäri moottoritilaa... Putsasin sen ja nyt näkyy toimivan tyhjäkäynti!

        On vaan ruvennut tekemään sitä että sammuu ajossa joskus, yleensä muutama minuutti lähdön jälkeen ja yleensä jos on ollut tolpassa <1 tunti.

        Lähtee sitten taas heti tulille kun käynnistää avaimella ja käy sen jälkeen normaalisti! Edellinen omistaja väitti että b-pumppu vaihdettu mutta tiedä sitten... On kyllä mennyt muutama pumppu aikaisemmin vaan ei ole oireillut näin.

        Tätä se on tehnyt ehkä pari kuukautta ja ihan randomilla iskee... Ihanaa!

        Comment


        • #5
          typ44 kone sammuu ajossa tai ei lähde käyntiin

          Muokkasin otsikkoa, oliskohan pitänyt kehittää uusi aihe...?

          Vastaan itse itselleni, vika löytyi!? Tod,näk Hall-anturi rikki.

          Tänään taas lähti käyntiin normaalisti kun oli ollut tolpassa ~1/2 h. Pääsin parikymmentä metriä niin sammui eikä lähtenyt käyntiin enää.

          Olin varustautunut kylmäspraypullolla koska epäilin anturivikaa ja kokeilin aina yhtä anturia kerralla (mallia Pavlov...) vaan ei lähtenyt enää käyntiin.

          Mun toinen epäilyn kohde oli Hall-anturi ja vaihdoin koko jakajan mun 'ykkösautosta' ja lähti heti tulille! Laitoin käyttöauton jakaja ykkösautoon eikä tietenkään mitään toivoa.

          Motonetistä ei löydy hallia tähän (jakaja 034 905 205H) niin onko kellään tietoa mikä halli tähän sopii?

          Comment


          • #6
            Moro! Multa löytyy koko virranjakaja -vippaa se paikalleen niin kone kehrää kuin ukin puimuri!

            Comment


              #7
              Esim. VPV-Racingiltä Honeywell 2AV54 hall-anturi ja rakentaa sen virranjakajaan vanhan tilalle. Vaatii toki askartelua, että saa sen virranjakajan osiin, mutta noin moni on sen korjannut.

              http://www.vpv-motorracing.com/hinnasto.htm
              http://www.vpv-motorracing.com/kuvat/pikkuhall.jpg

              Comment


              • #8
                Moi, Kiitos linkeistä ja vinkeistä!

                Taidan ensin laittaa audimänin jakaja tilalle ja sitten tilata uus halli vpv:ltä niin voin korjata se vanha sitten rauhassa kun ehdin.

                Se vaan ihmetyttää että se toimii välillä ja välillä ei ja että näkyy olevan lämpötilasta riippuva. Se nimittäin lähti käyntiin sillä rikkinäisellä myöhemmin illalla... onko tää ihan normaalia?

                Comment


                  #9
                  Sellaisia sähkölaitteet hajotessaan tuppaa olemaan.

                  Comment

                  Working...
                  X