Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöistä hylsyt, 100 2.3E -91

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Päästöistä hylsyt, 100 2.3E -91

    Auto on 100 2.3E -91 ja päästöistä ei menny läpi. vaihdettu lamda, lämpöanturi, tulpat, ilmasuodatin...
    Päästöarvoja en muista mutta tällainen ongelma, öljykorkin kun ottaa tyjäkäynnillä pois niin auto sammuu, venttiilikopassa aika kova alipaine. Kierroksilla alipainetta ei juurikaan ole mutta vaikuttaa kierroksiin kun ottaa öljykorkin pois. --> saa ilmeisesti ilmaa jostain huohotinputkesta koneeseen?
    Mikä mahtais olla tuon imun aiheuttaja?
    Viimeksi muokannut jasso; 10.3.2009, 13:43. Perustelu: Otsikko

    #2
    Aivan normaalia K-jettiruiskuisessa.

    Comment


    • #3
      mielenkiintoista

      Täysin vastaavassa autossa itselläni ei venttiilikoppaan tuu alipainetta eikä vaikuta kierroksiin korkin irroittaminen..

      Comment


        #4
        eikös kyseistä k-jettiä ole aikas helppo säätää..muistaakseeni 3mm pitkällä kuusiokolo avaimella..säädetään siitä ilmanputsarin putken ja mikälie mistä lähtee ne teräspunosletkut..siinä on pieni reikä mistä työnnetään avain sisään..pajalle vaa ei ne siitä paljoa ota..vaikee selittää..

        Comment


          #5
          K-jetin säädöt menevät käytännössä vain, jos jotain on rikki. Jos yrittää säätöjä ruuvailemalla parantaa ongelmat, niin lopputulos on todennäköisesti vielä sekaisemmin käyvä peli.

          Comment


          • #6
            Ilkalle sanoisin, että tarkastapas pikaisesti sen huohotinletkun kunto (hk:n sinisen), ei ilmeisesti päästä kaasuja läpi. Meinaan kun putsaat sen ja katot että ei oo litteenä, niin varmasti samuu evolötkö, kun oljykorkin aukaiset ja jopa öljytikun nostaminen voi sammuttaa moottorin. Mutta silloinhan se on kunnossa. meinaan moottori.
            Viimeksi muokannut kapaz; 10.3.2009, 18:39. Perustelu: pikku lisäys

            Comment


              #7
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=k-jet

              Seosruuvia säätämällä ainakin mulla saatiin entinen satku menemään päästöistä läpi.

              Comment


              • #8
                Mitenkäs tuo huohotinputki vaikuttaa käymiseen ihan yleisesti? koska se on aivan lintissä omassa autossa.

                Täytyy kyllä ensviikolla vaihtaa se.

                Comment


                • #9
                  Lötköissä ja näissä c4 "evolötköissä" huohotinletku on susi, menee ajan kanssa littuun ja hv....., meinaan jos kampipaineet ei pääse hengittelemään rauhassa, niin jostainhan se paine ulos/ylös työntyy ja rikkoo varmaan stefoja tai muita vermeitä, tai sitten heittääpi ajossa öljytikun konepeltiin ja hirmusiivous on varmasti edessä.
                  Pikkupakkaset tahtoo jäädyttää sen letkun muutenkin aikalailla herkästi.
                  Siihen saa semmosta alumiinipötköö marmorilta, mutta itse ratkaisin kyseisen pulman kylmästi tekemällä hitsilangasta kapenevan vieterin letkun sisään, ja hyvin on pelannut ja sammuu kun öljykorkin aukaisee.

                  Comment


                    #10
                    Miksi K-jetti oikeasti muuten yrittää sammua, kun öljykorkin avaa? Huohotinputkistosta menee letku määräjakajan läpän alapuolelle, joten sitä kautta se ei saa ilmaa läpän ohi. Ainoa suoraan yhteydessä oleva on suuttimien lisäilmaletku tms., joka menee siinä imusarjan mutkan pohjalla suuttimille.

                    Comment


                    • #11
                      Nytpä Jasso heitit vaikeen, gurut peliin, sitä vaan aattelee, että näin sen pitäs olla :)

                      Comment


                      • #12
                        Omassa KU:ssa ei tapahdu mitään, kun avaa öljykorkin käynnissä ollessa. Pitäisiköhän huolestua?

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Jari Lukkarinen Näytä viesti
                          ...Pitäisiköhän huolestua?
                          Unohtaminen toimii paremmin niin kauan kun Audi toimii.
                          Itse olen pyrkinyt unohtamaan, että NF ei reagoi öljykorkin irroittamiseen.

                          Muistaakseni siellä on kuristettu yhteys ISV:lle venttiilikopasta. Sen luulisin aiheuttavan sammumisen.

                          RT:ssä on huohotus kytketty väärin ja se menee läpän yläpuolelle. Toimii kyllä hyvin niinkin. En ole alkanut enää muuttamaan, kun alunperin kone ei toiminut kunnolla ja nyt on jo lähes kaikki muut putket/letkut laitettu uusiksi. Huohotin jäi laittamatta, koska sitä ei muistaakseni näy konehuoneessa olevassa kaaviossa.
                          RT meinaa sammua kanssa korkin irroituksella, mutta se nyt johtuu tietysti ainakin väärästä huohotinletkun liittämisestä.
                          Sitä en muista, mitä muuta kautta RT saisi ilmaa: Siinä kun ISV on eri paikassa.

                          Comment


                            #14
                            Ei ISV:lle mene mielestäni missään venttiilikopasta yhtään mitään. Nopealla vilkaisulla saattaa näyttää siltä, mutta ISV:n runko on ainoastaan tuettu siihen huohotusletkujen rykelmään. ISV:llä on aivan omat letkunsa.

                            NF:ssä tosiaan taitaa mennä lisäksi siihen vessanpytyn kumihaitari/imuputkeen/inhotukseen huohotusletku eli läpän yläpuolle. Sitä kautta kierrosten putoaminen on toki selvä.
                            Viimeksi muokannut jasso; 15.3.2009, 23:47.

                            Comment


                            • #15
                              Itse olen järkeillyt K-Jetin sammuvan sen takia että ensinnäkin moottorin ylä- ja alakerta on toisiinsa yhteydessä, alakerrasta sitten menee huohotinletku kumihaitari-imuputkeen. Nyt kun korkki aukaistaan niin ilmalla on kaksi reittiä moottoriin, öljykorkin reiän kautta ja normaalisti ilmamäärämittarin kautta. Ja kun kaikki ilma ei enää kuljekaan ilmamäärämittarin kautta niin jetti ei annostele riittävästi bensaa moottorin käynnissäpitämiseen.

                              Comment

                              Working...
                              X