Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T G40: Signal too high

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8T G40: Signal too high

    Hmm, pitäisikö tuollaisesta huolestua:
    Koodi:
    Control Module Part Number: 8E0 909 518 AS 
      Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0003
               Software Coding: 0011711
                Work Shop Code: WSC 63251
    16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
            P0343 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
    Mistä voi johtua että QSO olisi liian hyvä? Ettei se ketjukiristin olisi nyt tuossa laukeamassa... En löytänyt tuollaista tapausta että signal too high.

    1.8T BEX 210tkm

    #2
    Eit kait, ellei uusiudu.

    Comment


    • #3
      Olisiko tunnistin liian lähellä?

      Comment


        #4
        Jos olen ymmärtänyt oikein, niin järjestelmässä on öljypaineella toimiva nokan siirto oikeaan kohtaan. Ennen kuin öljynpaineet ovat nousseet, on imunokka aikaisella (?) auttamassa käynnistymistä (?). Nyt jos sahailee jostain ihme syystä pari sekkaa ennen kuin lähtee käyntiin, ehtii öljynpaineet nousemaan ja nokka oikeaan ajoitukseen ennen kuin kone käy.

        ECU hermostuu tästä kun se huomaa että G28 (kampura) ja G40 (nokka) ovatkin jo oikeilla paikoillaan vaikkei auto vielä käy.

        Tämä on ihan mutu-arvailua. Tuossa on varmaan virhettä siinä että onko se imu- vai pakonokka joka on joko myöhäisellä tai aikaisella. Korjataan jos joku tietää paremmin.

        Mutta mielestäni tuo signal too high ei vastaisi sitä, että ajoitus olisi eri kuin ECU olettaisi sen olevan. Tietenkin tuo voi olla ihan vain satunnainen, kaksi kertaa olen tuon auton iän aikana vain nähnyt.

        Jos tuo upper limit exceeded tarkoittaa sitä että ajoituksen siirto menee liian kauas kannattaisi varmaan vaihtaa tuo kannen takaosassa oleva kiristin/myöhästin/aikaistin mutkun se on taas puolikas touhutonni.
        Viimeksi muokannut haraldh; 8.3.2009, 17:08. Perustelu: pakonokka->imunokka toka lause

        Comment


          #5
          Imunokan ajotus on säätyvä, ja nokanasentoanturi on myöskin imunokan jatkona.

          Comment


            #6
            No nyt oli taas tämä pompannut esille. Auto käynnissä parin kymmenen kilometrin ajomatkan jälkeen niin ei poistunut vaan pomppasi heti takaisin. Kylmänä kun lähti tänään ajamaan ei sitten toistunut.

            Liitos, tai itse anturin kunto epäilen minä ensiksi. Moottori toimii normaalisti ilman sivuääniä.

            Comment


              #7
              Anturin vika aika usein ilmenee juurikin lämpimänä ja kylmänä pelittää, kuten sähköviat yleensä. Eli ehkä se kannattaa vaihtaa.

              Comment


                #8
                Varmaan näin. Mistä se perhealbumista löytyy, kannen kohdalla osa 27 on unknown. MG:9 SG:05 905-50 on sahapukki-koneen kuva, jossa on hall-sender. Harmittavasti perhealbumissa ei näköjään käytetä näitä G62, G40 ja muita nimikkeitä.

                Olisiko tuo: http://acf.demoefekti.net/index.php?q=058905161b

                Comment

                Working...
                X