Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Black Satin pinnoite

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Black Satin pinnoite

Onkos täällä kenelläkään kokemusta tosta otsikon pinnoitteesta, siirtääkö se todellakin lämpöä pois konehuoneesta ja antaako minkäännäköistä korroosiosuojaa vai hilseileekö piankin pois?

Entä itse käsittely, kuinka paksulti maalataan, onko apua/haitttaa jos toistaa käsittelyn yms?

Minä laittelin sitä omiin pakosarjoihin. Mitään pitkäikäistä kokemusta niistä ei ole, kun sattuneesta syystä en ehtinyt niillä viittä tuhatta pidempään ajella. Ei se ainakaan siinä ajassa hilseillyt eikä ruostunut. Päällä oli vielä thermo-teciä joka rapistaa kyllä normaalit mustat sarjat.

En muista tarkkaan maalausohjeita (purkin mukana tuli ohjeet), mutta taisi olla niin ettei kahta kerrosta saanut vetää.

Täällä on vähän tietoa tuosta aineesta, ja täällä kuvia omasta työstä.

Comment

Joo mäkin pinnoitin noi omat juuri sillä, näytti vaan siltä että ei siihen juuri paljoa sitä tullut, metallin huokoset näkyy vielä selvästi läpi. Sen takia meinasin että olis käsittelyn vaikka huomenna uusinut. (Ohjeet on hukassa kun löytys kaverilta joku vanha käyttämätön purkki).

Ajattelin myös ihan suosiolla huomenna hakea tota thermo-teciä jos sillä sais lämmön pysymään paremmin kaasuissa, näyttää toi aine sellaselta ettei se taida kauhean tehokasta olla ainakaan teippiin verrattuna.

Onkos täällä kellään kokemusta ton aineen todellisesta hyödystä, ns. ennen ja jälkeen käsittelyn, auttoiko niin paljon kun mainoksissa luvataan?

Niin ja mihin tolla thermo-tecillä perustuu toi putkien rapistuminen ja auttaisko siihen esim. joku pakosarjojen sisälle tuleva keraaminen pinnoite? Mitenkä tollanen sisälle tuleva keraami, onko jollain tietoa pysyykö paikoillaan ja jos ei niin rikkooko katit tai jotain?

Comment

Yhden peltipakosarjan olen tuolla maalannut, ohjeen mukaan. Ei irronnut ainakaan puoleen vuoteen, sitten myin auton. Siisti jälki jäi, hiekkapuhallutin ennen maalausta.

Ei moittimista, lämmönsiirrosta en osaa sanoa mitään. Ulkonäön vuoksi sen maalasin. Voin kyllä käyttää itse uudestaankin jos tarvetta.

Comment

Niin, unohtuipa sanoa että mulla on siellä sisällä joku keraamipinnoitekin. Harmi kun ei tullut mittailtua lämpötiloja.

Thermo-tec ikäänkuin "hautoo" sarjat, ja ne alkavat hilseilemään. Kaipa ne myös kerää kylmänä kosteuden putken pintaan. Tuo pinnoite voisi auttaa ettei ne mene niin nopeaan pilalle. Mitään isompia tieteellisiä ym tutkimuksia ei valitettavasti ehtinyt toteamaan.

Comment

Uskaltaiskohan tän Black Satinin vetäistä pensselillä pintaan? Pönikkä saapui mutta ruiskua en omista. Luulin et voi pensselöidäkin mutta ohjeissa puhutaan vain ruiskuttamisesta...

Comment

Jos vain kompura löytyy niin piankos käyt kipaisemassa jonkin ruiskun. Halpiskauppojen hyllyt väärällään ihan tuollaiseen paikkaan käypäisiä ruiskuja. En kyseistä ainetta paremmin tunne, mutta uskoisin että fiksumpi lopputulos tulee ruiskulla, kun ei pakosarjakaan kerran ole ruma. Eriasia jos sarja olisi jaloin tehdyn näköinen.

Comment

Marteliukselta tuli vastaus kyselyyn, et ei pitäisi olla merkitystä millä maalaa kunhan tulee tarpeeksi ohut kerros ja että liuottimet ovat haihtuneet ennen ensimmäistä kuumaksi ajoa. Pitää nyt funtsata millä ton vetäisee...

Comment

Working...
                X