Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 2.0 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 80 2.0 käyntiongelma

    Elikkä kun moottori lämpenee n.90 asteeseen alkaa nykiä ja pakoputkesta tulee täysin mustaa savua kierrokset alkaa laskea lopuksi ei enää ota kierroksia kuin 2000-3000. ja katkoo koko ajan tulpat uusittu.

    #2
    Veikataan puolapakettia. Muittenkin sytkäosien kunto tarkistukseen.

    Comment


    • #3
      Ohjainlaite on tilauksessa toivottavasti rupeaa toimimaan.

      Comment


        #4
        Hukkaan menee ne rahat.

        Comment


        • #5
          Käynti parantu huomattavasti mutta edelleen tekee saman kun lämpenee. Nyt muuttui sen verran että ajon jälkeen antaa käydä tyhjä käynnillä niin toimii taas normaalisti. mistähän tuota vikaa seuraavaksi ehtisi? missä tuossa mallissa mahtaa ruiskun boxi olla?
          Viimeksi muokannut samulih2; 6.3.2009, 18:06.

          Comment


            #6
            Etkös juuri ohjainlaitteen vaihtanut? ???

            Comment


            • #7
              Sytytyksen ohjain laitteen vaihdoin.

              Comment


              • #8
                Sytytysjohtimet, virranjakajan kansi, pyörijä, puola?

                Musta vähän tuntuu että jos tuossa olisi elektroniikka rikki, ei se juuri toimisi ollenkaan.

                Comment


                • #9
                  No niin nyt otin ruiskunboxin irti ja kuoret auki siellähän on tinaukset ruvennu irtoamaan.

                  Comment


                  • #10
                    mistä sen boksin löysit?

                    Comment


                    • #11
                      Takapenkin alta.

                      Comment


                        #12
                        Takapenkin alta?

                        Comment


                        • #13
                          siellähän tuo oli isolla luki bosch kyljessä. ja purin melkein koko sisustan enkä muualtakaan löytäny mitään ohjainlaitteita.

                          Comment


                          • #14
                            Etumatkustajan puolelta koelaudan alta olisi kans voinut jotain löytyä? Eikö takapenkin alla ole keskuslukon hiluja, mutta hyvä jos ne auttoi ongelmaasi.
                            Viimeksi muokannut Ritke; 9.3.2009, 16:01.

                            Comment


                            • #15
                              ABS-jarrullisissa on jarrujen boxi takapenkin alla.
                              Mikä moottori on kyseessä ja onko ongelma ratkennut ?
                              Käsittääkseni autossasi on KE-jetronic. Googleta boxin numero.

                              Comment


                              • #16
                                Joo googletin boxin numeron abs:n boxi kyseessä. missä sijaitsee sitte tuo ruiskunboxi? moottori 2.0E 3A vika edelleen hakusessa.

                                Comment


                                • #17
                                  siellähän se apukuskin puolella lämmityslaitteen takana oli. pari tinausta lämmenny nii lakat palanut päältä pois.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Miten muuten tuossa mallissa tulee kierrosten rajoitin kun välillä päästää yli 6500 kierroksen kun saa kiertämään niin korkealle. Onko rajoitin ohjattu ruiskunboxista vai sytytyksen ohjainlaitteesta?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olisko virranjakajan pyörijässä jousitoiminen rajoitin joka keskipakovoimalla maadoittaa puolalta tulevan nastan. Saattaa tuo jousivoima ja kitka hieman heitellä vanhuuttaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja samulih2 Näytä viesti
                                        Miten muuten tuossa mallissa tulee kierrosten rajoitin kun välillä päästää yli 6500 kierroksen kun saa kiertämään niin korkealle. Onko rajoitin ohjattu ruiskunboxista vai sytytyksen ohjainlaitteesta?
                                        Tais nimenomaan olla jossain 6500 korvilla rajoitin, ei oikeen muista, ennen kuuttatonnia tuo tuntuu jo hiipuvan kuiteski niin ei tule vedettyä rajoittimeen. Oma on kans 3A. Miten se on toteutettu ei mitään hajua.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei ainakaan pyörijässä ole. rupesin eipäile sitä rajoitinta oisko se menny sekasi kun ei tunnu ollenkaan välillä toimivan kun ei tule vastaan 6500 kiertää helposti yli siitä jonnekki 7500 nostaa kun kokeilee.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tietääkseni KE-jeteissä moottorin nopeuden rajoittaa bensapumpun rele, eli kuuntelee ilmeisesti hall-anturin signaalia?
                                            KE-3:ssa ECU.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hieman asian vierestä, mutta onko kenelläkään tietoa miten KE-jetissä säätyy sytytyksen ennakko? Itselle ei tule muuta mieleen, kuin että kirrosluku hallilta ja kuormitusaste bensanpaineensäätimeltä... Nimittäin tuossa omassa rassissa ei ole mitään keskipako- tai alipainesäätimiä jakajassa.

                                              Enkä ole varma onko kaikissa KE-jeteissä samanlaiset sytytysjärjestelmät.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nakutusantureiden ja ilmamäärämittarin asennon perusteella. Koskee ainakin tuota 6A mottia KE-motronicilla, jos vastaavasta oli kyse.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  En teidä mikä k-jetti tossa sulla on, mutta veikkaisin että ennakkoa säädetään elektronisesti ilman alipainehässäköitä. Eli nakutusanturien, hall-anturin ja jne tiedon perusteella.

                                                  edit: Mikko oli nopeempi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No nyt rupes audi toimimaan oli joku joskus käyttäny määränjakajalta bensan tulo ja paluu putket irti ja laitta kiinnitys putit toisin päin tulo puolen suodattimella varustettu pultti oli paluu puolella ja täysin tukossa määränjakajan ja nuo suodattimet puhdistin niin alkoi toimia.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X