Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Flektin anturin sijainti ABC koneessa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Flektin anturin sijainti ABC koneessa?

Vanhoista keskusteluista ei löytynyt vastausta. Voiko joku kertoa missä sijaitsee flektiä ohjaava anturi. Flekti ei tällä hetkellä käynnisty lämpöjen kohotessa, ikävä ominaisuus varsinkin ruuhkassa seisoessa. Kyseessä on siis Audi 100 2.6 aut.

Alkuperäinen kirjoittaja makelaij Näytä viesti
    Vanhoista keskusteluista ei löytynyt vastausta. Voiko joku kertoa missä sijaitsee flektiä ohjaava anturi. Flekti ei tällä hetkellä käynnisty lämpöjen kohotessa, ikävä ominaisuus varsinkin ruuhkassa seisoessa. Kyseessä on siis Audi 100 2.6 aut.
    Onko näissä ABC tekniikallisissa edes erillistä sähköistä flektiä :) Itse en ole edes sellaista löytänyt autosta vai olenko todella sokea? Viskotuuletin pyörii koko ajan koneen käydessä kyllä niinkuin kuuluukin. Itsellä ei ole kyllä ainakaan ikinä nesteiden lämmöt noussut yli sen normaalin 90 asteen vaikka helteellä ruuhkassa on tullut ajettua.

Comment

Kyllä niissä on :D. Onko tuo anturi mahdollisesti syylärissä kiinni?

Comment

Mahdollisesti, niinhän se järkevin olisi, täytyy käydä kyllä katsomassa onko tuossa a4 tosiaan tuota flektiä ollenkaan, en kai minä niin sokea ole :) . Jostain olin lukevinani että lähtee vasta pyörimään kun nesteiden lämmöt nousee yli tuon 90 ja ennen sitä ei pyöri ikinä, tiedä sitten. Itsellä ei ole ikinä pyörinyt/en ole huomannut sen pyörivän, jos siellä sellainen siis on :)

Comment

Itse kävin myös katsomassa äsken ja tuolla syylärin takana oikeassa alakulmassa on jokin kolminapainen anturi. Veikkaan että se on se flektin ohjausanturi. Olisi vielä mukava saada joltakin viisaammalta varmistus asialle.

Comment

Syylärin alakulmassa se flektin toimintaa ohjaava anturi/lämpökytkin tosiaan on. Esim. Motonetin valikoimista on löytynyt varaosana tuota.

Comment

Asia selvä. Kiitoksia paljon pikaisesta vastauksesta.

Comment

Jos sama systemi kuin AAH (2.8l) koneessa, niin tuo anturi on kaksitoiminen.
                Ensin kytkeytyy toinen jolloin sähkö kulkee vastuksen kautta.
                Jos lämpenee lisää, niin ohittuu se vastus (pyörii kovempaa).
                Omassani oli tuo vastus mennyt rikki ja uusi olisi maksanut ~150€ joten ohitin vastuksen.
                Vastus löytyy ainakin minulla vasemmalta puolelta lokarin sisältä.

Comment

Eipä tarvi ohitella mitään kun asentaa tilalle kaksinapaisen anturin. Johdot kytkeytyvät automaattisesti täydentehon asentoon. Tai jos alkuperäinen kolmenapainen anturi niin vaihtaa pistokkeessa liitimien paikat että alemmassa lämpötilassa kytkeytyy suoraan täydelle teholle. Ensimmäinen helpompi/halvempi.

Comment

"Esim. Motonetin valikoimista on löytynyt varaosana tuota. "

Varoittaisin halpistuotteista. Kyseessä on aika tärkeä osa motin jäähdytyksen kannalta.

Merkkiliikkeestä tai Tepon kautta ( 15 €? ) tilattuna

Comment

Kyllä asian laita näin on ettei tuossa omassa a4, jossa abc kone niin ole sähköistä flektiä viskon lisäksi :) Voikohan ilmastoinnin puuttuminen vaikuttaa näihin jollain tavalla?
                      Ajattelin että itsellänikin myös anturissa jotain häikkää, koska ei ole ikinä mikään surissut sammutuksen jälkeen tai paikoillaan käynnissä, ei ihme jos ei ole mitään mikä siellä surisis :)

Comment

Katselin juuri perhealbumista kuvia: Jos oikein tulkitsin, niin sinulla on sähköinen flekti, mutta sen tuntoelin ei ole syylärin vas alakulmassa?

Katso itse.

Comment

Ilmastoimattomassa A4:ssä ei ole sähköflektiä vaan visko.

Comment

Eipä tarvi ohitella mitään kun asentaa tilalle kaksinapaisen anturin. Johdot kytkeytyvät automaattisesti täydentehon asentoon. Tai jos alkuperäinen kolmenapainen anturi niin vaihtaa pistokkeessa liitimien paikat että alemmassa lämpötilassa kytkeytyy suoraan täydelle teholle. Ensimmäinen helpompi/halvempi.
                            Juuri näin tuon vastuksen "ohitin"

Comment

Isokoppaisessa (C4) ei ole viskoa ensinkään :) Kaksi sähköpuhallinta on, joilla on yhteinen ohjaus.

Comment

Ja C4:sen sähköflektit yllättävän hiljaiset- itse luulin että noi ei minulla toimi- kun sulki sisätilanflektin niin sitten kuulin että nuo kävivät 10-15 sek koneen sammuttamisen jälkeen.

Comment

Working...
                                X