Vanhoista keskusteluista ei löytynyt vastausta. Voiko joku kertoa missä sijaitsee flektiä ohjaava anturi. Flekti ei tällä hetkellä käynnisty lämpöjen kohotessa, ikävä ominaisuus varsinkin ruuhkassa seisoessa. Kyseessä on siis Audi 100 2.6 aut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Flektin anturin sijainti ABC koneessa?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja makelaij Näytä viestiVanhoista keskusteluista ei löytynyt vastausta. Voiko joku kertoa missä sijaitsee flektiä ohjaava anturi. Flekti ei tällä hetkellä käynnisty lämpöjen kohotessa, ikävä ominaisuus varsinkin ruuhkassa seisoessa. Kyseessä on siis Audi 100 2.6 aut.
-
Mahdollisesti, niinhän se järkevin olisi, täytyy käydä kyllä katsomassa onko tuossa a4 tosiaan tuota flektiä ollenkaan, en kai minä niin sokea ole :) . Jostain olin lukevinani että lähtee vasta pyörimään kun nesteiden lämmöt nousee yli tuon 90 ja ennen sitä ei pyöri ikinä, tiedä sitten. Itsellä ei ole ikinä pyörinyt/en ole huomannut sen pyörivän, jos siellä sellainen siis on :)
Comment
-
Jos sama systemi kuin AAH (2.8l) koneessa, niin tuo anturi on kaksitoiminen.
Ensin kytkeytyy toinen jolloin sähkö kulkee vastuksen kautta.
Jos lämpenee lisää, niin ohittuu se vastus (pyörii kovempaa).
Omassani oli tuo vastus mennyt rikki ja uusi olisi maksanut ~150€ joten ohitin vastuksen.
Vastus löytyy ainakin minulla vasemmalta puolelta lokarin sisältä.
Comment
-
Eipä tarvi ohitella mitään kun asentaa tilalle kaksinapaisen anturin. Johdot kytkeytyvät automaattisesti täydentehon asentoon. Tai jos alkuperäinen kolmenapainen anturi niin vaihtaa pistokkeessa liitimien paikat että alemmassa lämpötilassa kytkeytyy suoraan täydelle teholle. Ensimmäinen helpompi/halvempi.
Comment
-
"Esim. Motonetin valikoimista on löytynyt varaosana tuota. "
Varoittaisin halpistuotteista. Kyseessä on aika tärkeä osa motin jäähdytyksen kannalta.
Merkkiliikkeestä tai Tepon kautta ( 15 €? ) tilattuna
Comment
-
Kyllä asian laita näin on ettei tuossa omassa a4, jossa abc kone niin ole sähköistä flektiä viskon lisäksi :) Voikohan ilmastoinnin puuttuminen vaikuttaa näihin jollain tavalla?
Ajattelin että itsellänikin myös anturissa jotain häikkää, koska ei ole ikinä mikään surissut sammutuksen jälkeen tai paikoillaan käynnissä, ei ihme jos ei ole mitään mikä siellä surisis :)
Comment
-
Katselin juuri perhealbumista kuvia: Jos oikein tulkitsin, niin sinulla on sähköinen flekti, mutta sen tuntoelin ei ole syylärin vas alakulmassa?
Katso itse.
Comment
-
Eipä tarvi ohitella mitään kun asentaa tilalle kaksinapaisen anturin. Johdot kytkeytyvät automaattisesti täydentehon asentoon. Tai jos alkuperäinen kolmenapainen anturi niin vaihtaa pistokkeessa liitimien paikat että alemmassa lämpötilassa kytkeytyy suoraan täydelle teholle. Ensimmäinen helpompi/halvempi.
Comment
Comment