Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6 30v nokkahihnan vaihto; osaluettelo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V6 30v nokkahihnan vaihto; osaluettelo

    ja "Search" -komentoa yritin jo käyttää ;)

    Eli voisiko joku tietävä listata tarpeelliset osat V6 bensiksen nokkahinhan vaihtoon (30 valve, mallia ALF). Itse hihna sekä 3 kpl (?) rullia, termos ja vesipumppu nyt ainakin, mutta mites se kiristin. Onko niitä useampia, vai vain tuossa vasemmanpuol. rullassa.

    Entäs muut hihnat. Kannattaako vaihtaa samoilla tulilla, vai todella tarpeen. Ja jos kannattaa, niin mitä osia ko. toimenpiteet nielee.

    Itse en ajatellut enää tähän autoon hihnaa vaihtaa, mutta paja, jossa työn teetän, sallii omien osien tuonnin.

    #2
    jees, mulla sama ongelma.. ETKAsta ei ollut apua, tai se on sen verran sekava etten löytänyt oikeaa. Lisäksi kun tuon myllyn koodista on ristiriitaista tietoa (se on kai AHA..), niin ei helpota yhtään.

    veikkaan että muut hihnat kannattaa myös vaihtaa, nehän taitaa olla huoltosuunnitelmankin mukaan vaihdettava samaan aikaan? Lisäksi tuossa on sen verran purkamista, että menee samalla.

    itse en vielä ole päättänyt tehdäkö homma itse vai kiikuttaako kaaran osapaketin kera huoltoon.

    Comment


    • #3
      Itse tuon homman teetin vepsäläisellä.

      Ulkomuistista meni suunnilleen näin:

      Termari ja tiiviste pörhöltä. Kuulemma kannattaa olla orkkis kamaa.

      Toinen rulla pörhöltä ja toinen rulla tarviketorilta keskustasta. Tarviketorilta myös jakoremmi ja vesipumppu. Moniurahihna vaihdettiin samalla. Moniurahihnoja oli vepsäläiselläkin kun oli yleismalli. Moniurahihnalla on oma kiristin, mutta se vaihdetaan vain jos huutaa.

      Kyllä ne osaa siellä tarvikeliikkeissä kirjoistaan tavarat katsoa.

      Myllyn koodi löytyy huoltokirjan tarrasta ekalta sivulta.

      Comment


        #4
        Homma selvisi itsellekin:
        - hihna, 1 x rulla, 1 x kiristin(rulla), termari, vesipumppu

        Lisäksi samalla kannattanee vaihtaa moniurahihna, jonka varassa on laite jos toinenkin.

        Comment

        Working...
        X