Eli siis autona Audi 90 Quattro 2.3 (7A) vm.-90. Startti toisen kerran rikki kk sisällä. Meni taas rungosta halki. Mikä tämän voisi aiheuttaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 90 Quattro starttiongelma
Collapse
X
-
-
Kuvia kun katselee, niin Teron pointti hyvinkin voisi kuvata tapahtumaketjua.
Varsinkin kun 5:sen startissa akseli on tuettu juurikin startin omaan runkoon, eikä laatikkoon kuten pikkukoneissa. En muista oliko vitosen startissa 9 hammasta. Kannattaa tarkistaa.
Comment
-
audin startti
Kiitoksia vastauksista, mutta molemmissa starteissa on 9 hammasta. Uudempi oli mennyt sisältä ihan rikki, vanha on muuten ehjä mutta siitä on se kuori rikki. Selostan vähän tapahtumasta lisää kun on tuo v****** laskenut. Eli auto ostettu elokuun lopul 2008. Toimi ihan hyvin tai siis ilman suurempia ongelmia. 13.2 (pe) sitten hajosi startti kun olin lähdössä pihasta. Kävimme sitten heti 16.2 (ma) ostamassa uuden startin ja laitoimme kiinni.
Koko auto toimi hyvin kunnes pari päivää sitten tämä uusi startti hajosi. Mitää vikaa en ole autossa huomannu, tai no takalukko ei toimi siitä nappulasta ja abs välillä temppuilee, mutta nehän ei tämmöiseen vaikuta. Ja tuo vauhtipyörän hammaskehän jälki on niin kirkas että luultavasti napsahti poikki nyt kun tämä viimesin startti meni rikki kun siitä oli se kuori irronnut kokonaan.
No onneksi voi äidin autolla liikkua paikasta toiseen eli tämän ikäisellähän se on kouluun ja naisiin :) on vaan jotenkin tylsä ajella tuollaisella vajaavetoisella skodalla, kun ei risteyksestä voikkaan lähteä ihan samalla tavalla.
Comment
-
Tarkoitin kyllä vähän vanhempaa S4:ää. Tuossa taitaa olla upotettu kytkinlevy ? Ulkomuistista heitän että kaikki vanhempien vitos-koneiden vauhtipyörät sopii, mutta mallin kanssa romikselle. Ja voihan pelkän hammaskehänkin vaihtaa ehjään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti^^Tarkoitin kyllä vähän vanhempaa S4:ää.
taitaa löytyä vain 7a ja nm koneisista käypä vauhtipyörä.Viimeksi muokannut kessu74; 4.3.2009, 20:23.
Comment
-
Itse ostin Tepolta uuden starttikehän ja vaihdoin omaan vauhtikseen. Ei menny kampiakselin painotukset niin pahasti sekaisin. Kehä holahti kerralla paikalleen, kun piti kehää uunissa lämpeämässä ja vauhtista ulkosalla jäähtymässä.
Comment
-
kessu74- olet oikeassa S4:n suhteen, katselin tuota starttien yhteensopivuutta ja siellä kun kaikki(lähes)2.2l on samalla startilla vain eri hammasluku bendixissä (9/10).
Mitä tulee vauhtipyöriin niin olen kyllä laittanut kaikkia mahdollisia vitos-koneiden(10V) rautoja sekaisin eikä ole ollut ongelmia (bensa/diesel). Bendixit vaihtuu kun polttoaine vaihtuu.
Comment
Comment