Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABY ja käynnistyksenesto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ABY ja käynnistyksenesto

    Mitenkäs ABY-koneen tehdasasenteinen käynnistyksenesto toimii? Onko systeemi asennettu ECU:un ja ja onko k-esto jotenkin naimisissa auton alkuperäisten virta-avainten kanssa. Jos näin, niin onko odotettevissa vaikeuksia, jos avaimet häviävät tai jostain syystä avaimet joudutaan vaihtamaan uusiin tms?

    Muistelen joskus lukeeni jotain tämänsuuntaista foorumilta, nyt vaan en löydä ko. topiccia.

    Edit: Tämä kysymys ois varmaan kuulunut tuonne moottorit ja voimansiirto -osioon, pahoittelut sähläyksestä. Viittiskö joku moderaattoreista nakata tämän oikealle paikalle.

    [e] viitsii kyllä /Jarkko

  • #2
    Onko systeemi asennettu ECU:un ja ja onko k-esto jotenkin naimisissa auton alkuperäisten virta-avainten kanssa.
    Avaimeen integroitu käynnistyksenesto löytyy vm. -95 alkaen. Vanhemmissa tapaa kuitenkin usein erillisellä avaimella toimivia ajonestoja (esim. conlog).

    EDIT: Teppo on oikeassa. Kirjoitin ajattelematta loppuun asti. Muutin omaa tekstiäni sen verran että nyt sen pitäisi pitää paikkansa.

    Comment


      #3
      Olisin kyllä Markuksen kanssa eri mieltä aiheesta, varsin vahvasti jopa. Ilkka, pistä mulle mailia niin kerron lisää.

      Comment


      • #4
        Mulla kusahti mennäviikolla toinen ajonesto avaimista (alkuperäinen) jostakin syystä. Onneksi oli vara-avain vielä tallessa. Laakkoselle sit kyselemään saiskos uuden hommattua tilalle. Jäivät selvittelemään saatavuutta, kun eivät osanneet heti tiskillä sanoa. Tänään sit soittivat Laakkoselta, -ei saa kuulemma enää mistään. Votex ei enää koodaa tuohon avaimia (lopettivat koodauksen viimevuonna). Kiva homma...

        Comment


          #5
          Kiitoksia vastauksista. Jotain tälläistä muistelin lukeneenkin noista tehdasasenteisista ajonestoista.

          Teppo: Laitoin sinulle meiliä asiasta.

          Comment


            #6
            Mihin kannattaa kytkeä hälyttimen ajonesto? ABY kone

            Voi vastailla privaatisti niin ei häviä auto :D

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja arti
              Mulla kusahti mennäviikolla toinen ajonesto avaimista (alkuperäinen) jostakin syystä. Onneksi oli vara-avain vielä tallessa. Laakkoselle sit kyselemään saiskos uuden hommattua tilalle. Jäivät selvittelemään saatavuutta, kun eivät osanneet heti tiskillä sanoa. Tänään sit soittivat Laakkoselta, -ei saa kuulemma enää mistään. Votex ei enää koodaa tuohon avaimia (lopettivat koodauksen viimevuonna). Kiva homma...
              Oliko kyseessä se erillisavaimen (conlog) systeemi?

              Comment


              • #8
                Kyllä, just se erillisavainsydeemi.

                Comment


                • #9
                  Kyllä, just se erillisavainsydeemi.
                  Poista koko systeemi ja laita joku asiallinen hälytin ajonestoineen tilalle.

                  Comment


                  • #10
                    Niin no hälytin tuossa on, mutta sen ajonestoa ei ole kytketty kun tuo oma sydeemi on vielä toiminnassa. Mielessä on ollut puukottaa tuo oma kokonaan pois, mutta pitäisi jostakin saada selville kuinka tuo on kytketty jne. Jos jollakin kytkäriä tuohon niin privalla...

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Markus
                      Avaimeen integroitu käynnistyksenesto löytyy vm. -95 alkaen...
                      Olisko kellään tietoa, kuin monta avainta pystyisi koodaamaan tuohon ajonestoon? Sen tarkisti, että uuden lisäksi kaikki muutkin avaimet mukaan jne. mutta ei ole ihan selvää, saako koodattua enemmän kun 3 avainta...

                      Comment


                        #12
                        B5 A4 ja S4:ään voi koodata neljä avainta. Veikkaan että niin myös sinunkin autoon. Ne voi myös koodata itse jos on VAG-COM ja mittariston login koodi. Nimim. ei vieläkään asiaa merkkihuoltoon... ;)

                        Ps: sen login koodinkin saa tongittua mittaristosta oikeilla softilla jos koodia ei ole itsellä.

                        Comment


                          #13
                          Ei ole vielä B4-aikakautena "älymittaristoa" eli ajonestopurnukka erillinen kuten alkupään b5:ssäkin. Menetelmä voi toki silti olla täysin sama.

                          Comment


                            #14
                            VAG-COM:illa saa ainakin tuohon ajonesto-härveliin yhteyden (merkkivalo-vikakoodi löytyi tuolloin kun myös airbagin purkista). Muuta tarkempaa tietoa ei kyllä hetkellä ole.

                            Comment


                              #15
                              Eli onko S2:ssa käytetty yhteensä 3 erillaista ajonesto systeemiä?

                              Comment

                              Working...
                              X