Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pulma: 2,2 10V KV -89 prötää lämpimänä täyskaasulla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pulma: 2,2 10V KV -89 prötää lämpimänä täyskaasulla

    Taustaa:
    2,2 10V KV +manual 1989 cpe q. Kylmänä motti kiertää iloisesti paikallaan ja kiihdytyksessä. Uusittu puola, sytkäkaapelit (merkki?), jakajankansi ja pyörijä, polttoainepumppu kokeiltu uuden kanssa=ok, suodatin, sytkäboxi kuskin jalkatilan vasemmassa seinässä, mitattu ruiskun ohjauspaineen säädin (23ohm=ok) imusarjan puhaltimen alla koneen kyljessä (pieni mötikkä jossa 2kpl sähköjohtoja+2kpl bensaputkia). Rele 10 avattu ja silmämääräisesti tarkistettu.

    Oireet:
    Lämmetessään normaalilämpöön, motilla voi ajaa tasakaasulla vaikka 100km nopeutta 90km/h ilman merkkiäkään prötäämisestä (nelistäminen), mutta talla pohjassa varvit pysähtyy 3000rpm eikä nouse millään. Ei pauku putkessa, tukkoinen. Kun motin sammuttaa ja starttaa uudelleen niin paikallaan varvaa tappiin ja kiihdytys onnistuu muutaman kerran kunnes oireet palaavat. Kylmänä ei oireita.

    Mikä mahtaa pattia vaivata ?

    #2
    samat ongelmat -85 kv coupe quattros.
    Viimeksi muokannut kessu74; 22.2.2009, 16:34.

    Comment


    • #3
      No niin tarkennan vähän, että arvoitus on helpompi.

      Motti toimii oireettomasti kuumana ja kylmänä, mutta kaasu kaakossa prötää. Käynnistyy moitteetta niin kylmänä kuin kuumana.
      En tiedä mistään ruiskuista mitään, sillä elän edelleen kaasarikaudella !

      Vika ?

      Comment


        #4
        vika selvisi,suurinpiirtein kaikki alipaine letkut piti vaihtaa uusiin konehuoneessa,olivat vähän perstuneita :)

        Comment


        • #5
          Tutkin Audin imusarjaa ja siinähän on ikään kuin kaksi imutorvea ja kaasuläppää. Mahtaisko se toinen läppä jotenkin olla lomalla vai mitä, en tiedä.

          Comment


            #6
            kaasuläppä on 2-osainen,sitäkö tarkoitit??tuskin vika siinä.
            tarkista imuvuodot näin aluksi,jottei ole sama vika kun mulla.

            Comment


              #7
              Rötääkö heti kun kaasun painaa vai vasta hetken kuluttua? Kokeile 5 vaihteella 1000 kierroksesta kaasupohjaan mitä tapahtuu?

              Tarkasta sihti määränjakajan tuloputken banjosta. Kaikissa tätä ei kyllä taida etes olla.

              Comment


              • #8
                Vika on kadonnut (!). Tänään testasin vitosella ja varvit 2000rpm - kaasu lähes pohjaan ja kiihtyminen alkoi ilman häiriötä.

                Tarkistan tällä viikolla alipaineletkut ja -putket. Hmm..löysin 5-syl 2.0 10V automatin alipaineletkukaavion, kai 5-syl 2.2 10V manual on lähes samanlainen (?).

                Comment


                  #9
                  Kutakuinkin näin voi olettaa.

                  Comment

                  Working...
                  X