Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t putkisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t putkisto

    tätä asiaa on varmaan puitu täällä useaan kertaan, koitin käyttää hakua ja lueskelin foorumia mut suoraa vastausta ei löytynyt. eli kyseessä on 1.8t audi quattro vm 01.. tuohon olen putkistoa suunnitellut ja niitä tuolta netistäkin hyvin löyty. mutta kumpiko tuossa ahistaa enemmän? putkisto vai katti? autoon ei lastutuksen lisäks oo muuta tehty

  • #2
    Kyllä tuossa aikalailla katti ensimmäisenä rupee ahistelemaan kun ei ole kuin n.20cm päässä ahtimesta ja on tiheä keraaminen katti. Ahtimen toimintaa ajatellen olisi kaikkein edullisinta ettei pakopesän jälkeen syntyisi olleenkaan painetta/ vastusta. Mutta tämähän ei ole helppoa kun katti pitää olla. niin suosittelen tollasta metal/race-kattia ja siirtämään sen suurin piirtein vaihdelootan viereen.
    Mutta on noilla vakio putkistoillakin saatu irti ihan mukavasti; kaverini A4 1.8tQ Sport-line -04 n.230hv ja n.380Nm Vaihdettu vain K&N paneeli suodatin ja tietysti Karalan custom-softa. Auto on alunperin 190hv versio.
    Viimeksi muokannut Jannuv; 19.2.2009, 13:05.

    Comment


    • #3
      no miten jos tekee tuohon katin tilalle vaan suoran putken? siinähän on ennen ja jälkeen kattia lamda. miten vaikuttaa jos ei ole kattia ollenkaan? toki se pitää vaihtaa aina katsastukseen.
      miten tuosta audin bypassista. onnistuuko siihen tilalle vaihtaa suoraan esim dump valven

      Comment


      • #4
        Vanhan dp: tilalle vaan katiton versio, ja katti sitten sen perään jos haluaa.

        Dumpin vaiholla saa seokset sekaisin vaihteenvaihossa, uutta tomivaa bypassia vaan tilalle.

        Tuli muuten kokeiltua toimintaa ilman pässiä, eli ohjausletku tukkoon ja ajamaan. Perstuntumalla ei vaikutusta tehoissa, mutta todella maukkaat sakkausäänet sai kyllä aikaiseksi :)

        Onko muuten kellään hajonnut k03 sakkaamisen takia?

        Comment


        • #5
          Käsittääkseni se toinen lambda mittaa jäännös arvoja katin jälkeen, jolla voi ecu korjata hieman seoksia, ja nämä jäännös arvojen mittaus on pääasiassa päästöjen pientämiseksi ja seoksien tarkentamiseksi, Siis näin olen ymmärtänyt mutta korjatkaa jos olen väärässä.

          En ole vielä kuullut kenenkää kokemuksiä siitä miten vaikuttaa, mutta veikkaan että sseokset voi olla ens alkuun varsin sekaisin koska katti kuitenkin polttelee osan (vaikkakin pienen osan) palamattomista sopista. Vaikutus voi olla hyvä tai sitten huono, kertokoot ne jotka ovat kokeilleet.

          Joo sen verran suosittelen että kun autossa on maffi, tai ainakin audeissa niin kannattaa käyttää ennemmin pässiä kuin dumppia. Seokset paukkuun tosi paksulle kun jo kerran mitattu ilma dumpataan mutta dumpatulle ilmalle tarkoitettu benziini kuitenkin syötetään koneeseen. Seurauksena ainakin alkuperäiselle katille tekee pahaa tosin pidemmän ajan saatossa, mutta kuiteskin. Tyhjä käynnillä saattaa myös ilmetä ongelmia kun alipaine imee dumppia auki, niin saattaa saada ilmaa maffin ohi jolloin seokset menee laihalle ja muu ohjaus järjestelmä (lambda ym.) koittaa korjata tilannetta ja seurauksena kierrosten seilaaminen.

          no jos nyt k03 ahtimessasi ei ole päittäis välystä ollenkaan ni kyseisellä maukkaat sakkausäänet testauksella saat varsin pian viedä ahtimen laakereiden vaihtoon.
          Tästä löytyy kyllä ihan testi tuloksiakin( en löytänyt tähän hätään linkkiä) mutta meni suurin piirtein näin; esimerkki ahdin olkoot k03, eli jos ahtimen oletettu käyttö ikä ilman huoltoja ja toimivan pässin kanssa on 100 000km niin voit laskea mitä tekee kun et käytä pässiä tai dumppia , silloin käyttö ikä lyheni n.30%. Tämä vastaava lukema kuulalaakeri ahtimissa oli muistaakseni niin että ahtimen käyttö ikä lyheni n.10-15%.

          Tässä nyt jätetään laskuista rata-autot,wrc-autot,ym, drifterit joilla ei ajeta joka päiväistä arkiajoa kadulla.

          Paine isku jonka ahdin saa sakatessaan ja ilman pässiä/dumppia on verrattavissa Amin Asikaisen nyrkin iskuun suoraan nenään, kun taas pässiä/dumppia käytettäessä Asikainen on lempeä ja taputtaa kannustavasti selkään.
          Siitä sitten miettimään jos ahtimen pyörintä nopeus on vaikka täys kaasu vedolla esim, 80 000rpm ni minkälainen sakkausääni on hieno...!

          Comment


          • #6
            Eli vielä tuohon putkistoon liittyen. Esim K03->K04 vaihdon yhteydessä avarammasta putkistosta hyödytään ~10hv. Olenko ymmärtänyt oikein? Kyseisen turbon tehoreservin loppuessa jo max. 250hv, niin ihmetyttää voiko vakio putkisto/DP/katti ahdistaa vielä noissa tehoissa. Puhumattakaan pelkästä softavirityksestä. Jotain kokemuksia kaipailisin esim.K04 vaihtaneilta.

            Comment


            • #7
              Vartilla mitattuja omasta autosta:
              1.vakio 16.2s
              2.bsr stg2r (suuttimet+lastu+takapöntöt, 1.2bar) 15.5s
              3.edellinen + 3"dp+väliputket simons. 15.3s
              4.edellinen + katinkorvausputki 3" (ei kattia) 2.lambda nostettu pakokaasuvirrasta holkilla ylös. 14.9s. loppnopeutta 10kmh lisää.viisammat laskekoon tehon n155kmh vrt 145kmh.
              5.k04 stg2 + 034 pakaosarja+Karala+edellinen putkisto. Ei vielä tietoa

              Suurin ero ajossa tuntui kun tuon katin otti pois. Tuntui että hengitys vapautui.
              Tuolla k04:lla sitten tuli jo ihan erilainen( ainakin kun vertasi vakion haljenneeseen pakopesään ja pakosarjaan:) Nyt paineet max 1.75bar.

              Comment


              • #8
                ihan mukvasti painetta k04 ahtimella :)

                Comment


                • #9
                  mulla oli k04 kanssa paineita 2 bar..yllättävän kova ahdin kokoisekseen....:)

                  Comment


                  • #10
                    Kovilla paineilla te ajelette...onko kukaan tullut ajatelleeksi(kun henkseleitä paukutellaan paineilla) että mitä mahtaa olla noilla paineilla ne pakopaineet...tai kenties mitannut..?

                    Ja mitäpä nuo kovat pakopaineet aiheuttaa...-----> pakolämmöt on varsin järkyttävät--> ahdin kärsii, pakoventtiilit kärsii, pako nostajat kärsii, saadaan aikaiseksi pakosarjan halkailemisia ja ahtimen pakopesän halkeilemisia. Ja suuret pakopaineet kertovat suoraan siitä että nämä vermeet jotka aiheuttaa sitä suurta pakopainetta, myös jarruttavat sitä koneen hengittämistä, eli koneesta olisi tarjolla vielä muutama poni jos vain muut osat hengittäisivät paremmin.

                    KKK K03 ahdot: 1.45bar--->pakopaineet: n.1.8bar siinäpä pieni pähkinä ja vertailu kohde en usko että järin suuri ero noissa pakopaineissa K04:lla. Ja voisin väittää että noin suurilla paineilla ollaan ylitetty jo reippaasti kys. ahtimen hyötysuhdealue.

                    Nykyään itselläni vain 0.45bar ahtot ja 205hv

                    Comment


                    • #11
                      No tuo oma ei kyllä pitele niitä ahtoja noin korkealla, jostain syystä karkailee niin ylös. Tuo oli mitattu testerillä. Halpis mittari heiluu tilanteesta riippuen 1.2-1.7 välillä. Ja kyllä-herkästi on pakosarjalta pitkälle dp:een punainen kun hapettaa kunnolla pitempään.

                      Comment


                      • #12
                        mikä olis sit järkevä "viritys" ton lastun lisäksi? vapaavirtaus suodin omaan koteloon ja katin korvausputki? vai onko minkäänlaista vaikutusta? kesällä olis sit tarkotus ahdin vaihtaa..

                        Comment


                        • #13
                          Lastu, dp, putkisto, välijäähdytin ja suuttimet jos meinaat sen ahtimen vaihtaa.

                          Comment


                          • #14
                            Edellinen litania on oikein hyvä.... ajatellen tulevaa ahtimen vaihtoa, ni ompahan hiluja valmiiksi ja ei heti lopu reservi... riippuen tietysti ahtimesta ja teho tavoitteesta. Ja suosittelen lämpimästi ahtimen vaihdon yhteydessä sitä pako sarjan vaihtoa kunnolliseen ja paremmin virtaavaan pakosarjaan (ei kiinan sedän rosterisarjaa).

                            Comment


                            • #15
                              miglulla taitaa se Revon lastu jo ollakin tuossa autossa.

                              Mulla oli samanlainen pirssi kuin tuo sun, ja siinä oli lastu, Eurostainlessilla vännetty 3"dp, yksi virtaava metallikatti ja sitten isompi rosteriputkisto. Bsr:n kartiomallin "teinisuodatin" oli myös laitettuna.

                              Suuttimista ei ollut varmaa havaintoa. Kuitenkin suht toimiva oli tuo putkiston ja dp:n muutos. Äänet oli aika sopivat ja jotain havaittavaa oli kulkupuolessakin, esim. verrattuna tuohon sun nykyiseen pirssiin.

                              Comment


                              • #16
                                minkälaisia suuttimia ootte noihin vaihtanu?

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla on 440Cm3/3bar ei riitä aeb:ssa reiluun 300hp,,.Voisin myydä sulle nuo jos laitan ite isommat.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mitenkäs olisiko järkeä vaihtaa dp(esim miltek)+putki resonaattoreille asti 2.5" tai 3":ksi, loppuputkisto jäisi vakioksi.
                                    Mahtaako tuo loppupää ahdistaa kuinka paljon, jos myöhemmin vaihtaisi turbon k04:ksi ja miltekin katin.
                                    En ole kovien äänien ystävä, joten ei tekisi mieli vaihtaa koko putkistoa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vaihda koko putki vaan samalla, toi Milltekki on verrattain hiljanen putkisto. Auton sisälle ei kuulosta oikeestaan mitenkään erilaiselta verrattuna vakioon, mut ulkopuolella kuuluu voiman äänet kaasua annettaessa... ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Tämä selvä, tuo oli lähinnä tuommoista toiveajattelua.
                                        Entäpä sitten onko porukoilla kokemusta miltek vs BSR?
                                        Juutuubi pätkien perusteella hirveätä eroa äänessä ei ole, mutta hinnassa on.

                                        Muuten -03 tq, onko tuo k04 järkevä päivitys? Sinulla kun käsittääkseni kokemusta lastutettu vs k04.
                                        Mitä lukemastani olen käsittänyt, niin ero ei edes niin suuri, kuin vakio vs lastu. Näin ainakin tuolla audizinella moni paasaa. Itselle olisi riittävä, jos vastaisi "toistamiseen" lastuttamista.
                                        Eli onko 230-240hp haavetta, seuraavilla:
                                        -K04-15
                                        -suuttimet
                                        -putkisto+dp+katti
                                        Viimeksi muokannut Cid; 11.12.2009, 15:31. Perustelu: nimet sekaisin :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei siinä lopppujenlopuksi ole suurta eroa tuolla perus k04:lla. Tai kyllä eron huomaa, mutta luonne on aikalailla sama kuin lastulla. Hinta/hv suhde on aika huono. Samalla rahalla kun virittelee sinne t25 pakosarjan ja vaikka discopotun+ muut vaadittavat osat.
                                          Kovilla paineilla te ajelette...onko kukaan tullut ajatelleeksi(kun henkseleitä paukutellaan paineilla) että mitä mahtaa olla noilla paineilla ne pakopaineet...tai kenties mitannut..?

                                          Ja mitäpä nuo kovat pakopaineet aiheuttaa...-----> pakolämmöt on varsin järkyttävät--> ahdin kärsii, pakoventtiilit kärsii, pako nostajat kärsii, saadaan aikaiseksi pakosarjan halkailemisia ja ahtimen pakopesän halkeilemisia. Ja suuret pakopaineet kertovat suoraan siitä että nämä vermeet jotka aiheuttaa sitä suurta pakopainetta, myös jarruttavat sitä koneen hengittämistä, eli koneesta olisi tarjolla vielä muutama poni jos vain muut osat hengittäisivät paremmin.
                                          Allekirjoitan tuon täysin..Pakosarjat halkeili,pakovenat meni vaihtoon,ohjurit ja pakonokka kärsinyt. Seuraavaan pakosarjaan tulee pakolämpö ja painemittari. Tuskinpa noiden asioiden tiimoilta tulee enää hirveästi ongelmia autossani. Sen verta iso pakopesä tuossa holsetissa, 60/#12

                                          Comment


                                            #22
                                            No kesällä tuli Milltekin cat-back laitettua kumminkin.
                                            Erittäin tyytyväinen ollut, varsin sivistynyt ääneltään ja tasaisella nopeudella äänentaso vakiota vastaava.
                                            Viimeksi muokannut Cid; 15.12.2010, 23:57. Perustelu: Päivitys

                                            Comment


                                              #23
                                              Käsittääkseni se toinen lambda mittaa jäännös arvoja katin jälkeen, jolla voi ecu korjata hieman seoksia, ja nämä jäännös arvojen mittaus on pääasiassa päästöjen pientämiseksi ja seoksien tarkentamiseksi, Siis näin olen ymmärtänyt mutta korjatkaa jos olen väärässä.

                                              En ole vielä kuullut kenenkää kokemuksia siitä miten vaikuttaa, mutta veikkaan että seokset voi olla ens alkuun varsin sekaisin koska katti kuitenkin polttelee osan (vaikkakin pienen osan) palamattomista sopista. Vaikutus voi olla hyvä tai sitten huono, kertokoot ne jotka ovat kokeilleet.
                                              Onkos kenellekkään vielä kertynyt tietoa, että miten vaikuttaa?

                                              Omassa kulkineessa on suoraan k04:sen perässä orkkiskatti ja tuntuu ahdistavan jonkin verran. Pakolämmöt huitelee parhaimmillaan reilussa tuhannessa asteessa kunnon kiihdytyksessä, normiajossa n. 750 astetta. Plus konehuone on ajon jälkeen todella kuuma ja pitkään. Olisi saatava mahdollisimman pian vaihdettua ettei tee tuhoa...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kertokaahan ihmiset ketkä ovat A3 8L Quattroon laittaneet S3:sen BSR 2,5" Catback putkistoa, istuuko se vakio katille (tuplakatalysaattori) vai joutuuko tehdä modauksia ? (tulossa viikon päästä niin tietää vähä varautua). Takapuskurin muuttaminen S3:sen puskuriin tai modaaminen on tiedossa jo mutta muut modifioinnit kiinnostaa.

                                                kyseinen catback -> http://slamit.net/product/6330/bsr-2...ck-audi-s3-18t

                                                Comment


                                                • #25
                                                  en o mitäään bsr torvea, mut s3 alkuperäisen putken. Takapäästä pitää pöntön kiinnikkeitä hiukan muokata, kääntää asentoa ja hiukan hitsata. Katin takaa alkuperäinen putki arvatenkin pienempää kuin se uusi eli supiste/laajennus tarvii tehdä.
                                                  Takaa pitää puskuriin kaivaa sopiva kolo ja puskurin takaa hiekkapellistä poistaa tavaraa.
                                                  Ei mahdoton mut työkaluina itellä oli kaasupilli millä saatiin kannakeraudat kuumaks ja käänneltyä, mig ja rälläkkä millä toinen taka-kannake otettua alkuperäisestä ja hitsattua kiinni.
                                                  Prokkiksesta voi joku kuvakin löytyä..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    mistäs pitkittäiseen 1.8t moottoriin racecat halvalla? kyseessä kuusivaihteinen manuaali Quattro moottoritunnus:BFB

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf...putkisto/katit

                                                      Sieltä löytyy keraamista 2,5" -> 3" aina rosteriseen.

                                                      Race.fi tarjoaa myös kattivalikoimaa
                                                      http://www.race.fi/fi/catalog/cat-ex...09___0_10.html

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        http://www.pparkko.fi/

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          kiitti linkeist.
                                                          Mutta ei mistään sattuisi löytymään suoraa vakion paikalle sopivaa racecattia? ja ei mielellää mitään 1000€ hintaista
                                                          Viimeksi muokannut meitsiii; 11.8.2011, 15:26.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            http://www.034motorsport.com/engine-...t-p-18175.html

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X