Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi s4 2.2t vm.94 aan kannesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi s4 2.2t vm.94 aan kannesta

    Minulla vuotaa kansi pikkasen vettä kannen ja lohkon välistä. Voiko tuota yrittää kiristää vai pitääkö suosista ottaa kansi irti? Tuntuu, että vuoto on vain kylmänä, lämpimänä ei vuotoa näy. Lämmöt ei reistaile ja muutenkin toimii hienosti, vain toi nestevuoto harmittaa.

  • #2
    Mistä kohtaa vuotaa? Vesiharava?

    Paikkausnesteistä Forten ainakin "pitäisi" olla semoinen joka ei tuki paikkoja, jos haluaa semmoisia kokeilla.

    Comment


    • #3
      Ei siihen mitään muuta järkevää lääkettä ole kuin kansi irti. Tasopintojen puhdistus, jos ei ole syöpymiä, niin siistiksi vain, ja uusi laatupahvi väliin. Jos syöpymiä niin sitten johonkin laatukoneistamoon tasopinta jyrsittäväksi jotta nokkalinja säilyy suorana.

      Jäähdyttimen paikkausaineet. Älä edes kokeile. Orkkis lämppärin kenno menee 99% varmuudella tukkoon jos paikkausraelientä kaataa jäähdytysnesteen sekaan. Rakeet eivät mahdu kulkemaan ko. kennon putkiston sahalaitaisten spiraalien läpi.

      Ehkä kuitenkin perusteellinen ja varovainen pesu moottorille ensiksi. Saat selvitettyä mistä vesi tulee, jos sitä tulee.

      Comment


      • #4
        En minäkään noita paikkakusaineita suosittele. Forte on nestemmäinen aine joka reagoi ilman kanssa joten pitäisi hyytyä sinne missä vuodot on.

        Comment


        • #5
          Vuoto on siinä pakosarjan alla. Jännä juttu, kun imusarjan puoli on ihan kuiva, ei edes oljyvuotoja ole pahemmin.

          Comment


          • #6
            Kuulostaa oireet ihan siltä, että ois kannentiiviste korkannu. Jos kyseessä on vakiokansipaffi niin sehän ei hirveitä paineita kestä, että kannattaa melkeen samalla vaihtaa jämäkämpi tilalle. Ei muuta kun kansi pöydälle niin kyllä se vika sieltä löytyy.

            Comment


            • #7
              Mitäs kansipahvia suosittelette? Ahdot on jotain 1.6bar.

              Comment


              • #8
                Jos kyseessä on vakiokansipaffi niin sehän ei hirveitä paineita kestä
                Eikö AAN:ssä ole metallinen "pahvi"? Pitäisi kestää ihan mitkä ahdot vaan.

                Comment


                • #9
                  Kyl massapahvia on viljelty ainakin alkupään kokoonpanossa. Korvaajaksi internetti suosittelee metallista tiivistettä.

                  Comment


                  • #10
                    Missä kohtaa pakosarjan alla? Jos keskellä, niin tarkista ihan ekaksi turbon vesilähtö ;)

                    Comment


                    • #11
                      Keskeltä tulee nestettä!

                      Comment


                      • #12
                        Jeps, siellä on tosiaan keskimmäisessä "propussa" lohkossa letkulähtö turbon vesikierrolle, itselläni oli roiskinut sieltä ympäriinsä.

                        Comment


                        • #13
                          Janne: Eikös sulla ollut jonkunlainen upgrade tuossa autossa? Meinaan, että
                          massapahvi ei kestä oikeastaan pienintäkään viriä. Hyvä sulake se on, mutta
                          epäilempä, että sulle olisi jo aiemmin laitettu metallipahvi.

                          Comment


                          • #14
                            Mä en tiä, mikä pahvi on, täähän on viimeinen s4 c4 korinen, seuraava on s6 c4, voiskohan tässä olla jo metallipahvi? Täs on tosiaan rs2 lastu ja turbo, ollut jo muutaman vuoden ruotsissakin tällä kokoonpanolla, varmaan luulisin että on metallipahvi. Näkeekö sen jotenkin ulkopuolelta, onko metalli vai normi pahvi? Mua kyllä epäilyttää, että onko toi pahvi menny, kun ei ole mitään ongelmaa muuten, vain toi nestehaju ja nesteen katoaminen. Tuleeko nesteen paine turboon sieltä vesitropusta vai onko se vain paluu?

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä -94 aan motissa on metallinen kannentiiviste jo tehtaalta...vilkaseppa ettei ole jäähytinnesteet ja öljyt sekasin ja onko putket kovina...
                              Viimeksi muokannut Nikke78; 19.2.2009, 17:46.

                              Comment


                              • #16
                                Ei öljyt ja nesteet ole sekaisin, ihan normaalin väristä on. No jos ei tosiaan noi turbon vesiletkut vuoda, niin täytyy ottaa kansi kesällä käteen ja tehdä kansiremontti. Ja jos letkut olis kovina(painetta vesitilas), niin lämmöt temppuilis kans, mutta kun ei ole minkäänlaista lämpöongelmaa, lämmöt siinä 90 asteen molemmin puolin koko ajan.

                                Comment


                                • #17
                                  Se on veden tuloletku mikä on pakosarjan alla letkukaralla olevassa pakkastulpassa. Paluupuoli kiertää nokkahihnan takaa imusarjan alle vesiharavaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuo paikka voi sit kyllä olla vuotokohta, täytyy tarkistaa sen putken liitokset.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sieltä moottorin takanurkasta pakopuolelta voi koittaa tiirailla onko kansipahvi peltiä vaiko ei. Kohtuudella saa selville jos saa skeidat pois puhtaaksi ensin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Se letkunpätkä on muovia sisältä, mikä tulee siihen propun karaan. Ilmeisesti
                                        lämmönkestoa varten toteutettu näin. Tavan klemmari ei sitä paljoa kyllä
                                        purista kiinni, niin ei ihme jos alkaa vuotamaan jossain vaiheessa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Teflonia ja lienee siinä sen takia että ahdin+pakosarja lämmetessään hieman liikkuu ulommas.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No massapahvi on kestänyt 340tkm stufe1 3B ympäristössä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla sanoi massapahvi AAN:ssä MTM lastun asennuksen jälkeen sopimuksen
                                              samantien irti ja en taida olla ainoa jolle näin on käynyt.
                                              Ehkä se oli ollut valmiiksi jo vainaa jonnin verran. Lastu oli ehkä sitten piste i:n päälle.
                                              Viimeksi muokannut mikaks; 1.3.2009, 09:14. Perustelu: korjailtu

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkanu kans hieman kuluttamaan vettä tämä värkki ja olin katsovinaan että pakosarjan alta keskivaiheilta on märkä ja nousee höyryä. Nyt vaan pitää peukkuja ettei vesi tuu kannen välistä...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Siinä kolmospytyn kohdalla on vesilähtö lohkossa ahtimelle "pakkaspropun" muodossa, siitä itselläni vuosi letkun haperruttua.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eipä vuoda toi liitos vaikka potentiaalisen vuotokohdan näköinen onkin. Kannen välistä näyttää tulevan ja voimakkaimmillaan puolilämpimällä koneella. Kuumana hivenen vähenee. Kokonaisuudessaan varsin vähä vuotaa mutta erittäin häiritsevää kuitenkin ja tuskin tuo vuoto itsekseen ainakaan vähenee. Vielä kuitenkin näyttää öljyt ja vedet pysyvän omissa oloissaan...

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X